Blue Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hei Prøver å få innstalert Fedora Core 6 på en gammel Compaq maskin, men den stopper opp på en pakka, glibc - common - 2.5.-3-i386. Noen som har en forklaring? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Har du sjekket at ISO-en du lastet ned ikke er korrupt? Sjekk den med sjekksumen, ikke uvanlig at slikt kan forekomme hvis du har noen avbrudd i nedlastningen. Lenke til kommentar
Blue Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Ok skal prøve å laste ned cd1 på nyttt Ser ikke ut til å hjelpe, stopper på samme plass....står 100% men det vill ikke fortsette. Riktig nokk en relativ stor pakke da, 64088k Edit: stopper etter pakke 8....bare 955 i gjen :!: Har prøvd med en ny nedlast og ny cd noenganger...men no stopper nen på den neste pakka Får prøve å laste hele dritten på nytt fra en anna plass...har lastaq fra uninett Edit: lasta hele greia på 1t 20min....så jeg må vell finne en nedlast som ikke gir korupte filer Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Sjekka at det ikke er en haug korrupte sektorer akkurat der da? prøv å kjøre en formattering med bad sector checks.. :-) Lenke til kommentar
Blue Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Hvordan gjør jeg det da Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Driver å lasta ned Fedora 6 på DVD no, frå Fedora sine heimesider. Det er vel ikkje korrupt? Hadde problemer med å installere Fedora 5, fordi det stoppa opp på noke rart i installasjonen. Brente to dvd-ar, men likavel var det same probelemet. Skal prøve med Fedora 6 så snart eg har lasta ned Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Dere må sjekke sha1sum-en på ISO-ene når de er ferdig nedlastet, stemmer sjekksummen er ISO-en OK, de kan fort bli korrupte hvis dere har en dårlig nedlastningsprogramvare eller har ustabilt nett. Sha1sum for windows: http://fedoranews.org/mediawiki/index.php/..._for_Windows%3F sjekksummen finner dere hos fedora eller på FTP-serveren i form av en tekstfil. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Last ned med bittorrent, så får du ikke korupte filer. Forøvrig så har fedora innebygget mediatest. Prøv å trykke litt på F1-Førten-tastene i oppstartsgreia som kommer når du setter inn cd'n. Lenke til kommentar
Blue Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Dere må sjekke sha1sum-en på ISO-ene når de er ferdig nedlastet, stemmer sjekksummen er ISO-en OK, de kan fort bli korrupte hvis dere har en dårlig nedlastningsprogramvare eller har ustabilt nett.Sha1sum for windows: http://fedoranews.org/mediawiki/index.php/..._for_Windows%3F sjekksummen finner dere hos fedora eller på FTP-serveren i form av en tekstfil. 7167683[/snapback] Eneste som skjer når jeg klikker på den exe fila er at skjermen blir svart i 2 sek. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Eneste som skjer når jeg klikker på den exe fila er at skjermen blir svart i 2 sek. 7170068[/snapback] Start > Kjør > CMD og så starter du programmet i kommandovinduet. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 agvg: Korleis sjekkar eg om sjekksummen stemmer? Har prøvd å installere Fedora Core 6 no, men det stanser når det sjekkar pakkane etter partisjonering Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 legg sjekksumprogrammet på samme sted som isoene og skriv programnavn iso-navn så generer det en sjekksum etter litt venting. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Sjekking om alt er korrekt: Når du setter inn cd'n kommer det opp en logo etc. hvor man må trykke "enter" for å begynne installasjonen. Skriv "linux mediacheck" eller "linux mediatest" (tror det er den første), trykk enter, og følg instruksjonene på skjermen. Det er ikke en 100% måte å teste på, men den kan iallefall fortelle deg om cd'n er i orden. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Testa cden med "Test Cd" og den fann ingen feil. Men skal prøve i måra. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Skriver linux mediacheck og trykker på Enter, men då startar jo ironisk nok installeren Kva skal eg skrive i cmd? Har trykt mange gange på sum1check.exe og dratt isoen bort på den fila, men ingenting spesielt skjer... Hjelp? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Der du skreiv "linux mediatest", prøv å trykke litt på F1-F6 (eller hva det er, står på bånn av skjermen). Da får du noen tips om hva du kan skrive inn for å få den til å starte på forskjellige måter Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Ja eg fann ut at linux mediatest var riktig å skrive. Men då eg skal kjøre kommandoen må eg trykke enter. Og da startar installasjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå