Gå til innhold

Får ikke til å aktivere windows..


macba

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg har også litt problemer med å aktivere Windows...

 

For noen dager siden kjøpte jeg meg en ny skjerm. Etter jeg restartet pc-en da sto det at det hadde skjedd drastiske endringer i maskinvare, og Windows må aktiveres innen 3 dager. Men når jeg trykker på aktiver så står det bare at Windows allerede er aktivert. :wallbash:

Det er Windows XP Home, originalt og kun brukt på den pc-en en gang før.

 

Er det bare å ringe support? Når på døgnet bør jeg ringe og hvilket språk må jeg snakke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bareå ringe det grønne nummeret. Eneste du må igjennom før du får snakket med en norsk kundekontakt, er aktiveringen i form av at du må taste x-antall siffere ver telefon. Disse sifferene finner du under telefonaktivering hvis du har den valgmuligheten. Ellers kan du bare taste inn noen tilfeldige siffere gfor å komme til kundekontakten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

:realmad: Kom tilslutt gjennom til en fyr jeg fikk snakket med. Trodde først det var en eller annen fyr fra sør i verden, men var en finsk fyr tror jeg, han snakket hvertfall dårlig norsk/svensk.

 

Han sa at han ikke skjønte hva som var galt og at jeg skulle ringe teknisk support, men de hadde ikke åpent nå....

 

 

Om ikke lenge, når jeg formaterer pc-en så blir det en annen versjon av XP, ikke helt original, men den funker hvertfall. :thumbdown:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hvorfor spør du ikke meg før du poster på forumet? :(

 

Legg inn Service Pack 2.

Regner med du ikke har det?

7432790[/snapback]

Hva er det du snakker om? :p Sa det til deg først, og hva har SP2 med saken i gjøre? (jeg har sp2 inne..)

Lenke til kommentar

Har hatt problemer med å få validert orginal Windows selv, men ved installasjon av SP2 så har den automatisk blitt valid :)

Siden Windowsen først står som not valid, så får jeg ikke lastet ned SP2 fra Windows Update, men Windows Update laster ned og installerer den automatisk (automatiske oppdateringer).

 

Morsom liten sak det at "automatiske oppdateringer" ikke sjekker om Windowsen din er valid, noe som Windows Update\ Microsoft Update gjør om du prøver å laste de ned manuelt :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har snakket med en på teknisk avdeling hos MS nå. Han skulle sende meg en mail om noen filer jeg skulle slette i safe-mode. Den mailen kommer sansynligvis en gang i morgen sa han. Så det er vel ingen her som vet hva jeg skal slette, eller klarer å finne en guide? (:

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

jeg hadde noe lignende problemer.

kjørte programmet slui.exe på maskinen å fikk god veiledning. Måtte ringe til MS (en automatisk telefonsvarer) der jeg skrev inn 6 * 9 tall jeg fikk oppgitt da jeg kjørte slui.exe . Da jeg var ferdig leste telefonsvareren opp grupper med 6 og 6 tall (fra A-G tror jeg) og jeg skrev dem inn i programmet. Aktiveringen var vellykket. Samtalen tar ca 7-10 min. telefon nr får du oppgitt av programmet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...