Gå til innhold

Sony 21" CRT skjerm. God eller?

Reeve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

G500....det skal være bra det, ville ropt hurra og fyrt opp FEAR med en gang egentlig. G for graphic, og E serien for "economy"? G500 skal være bedre enn E500 (bedre spesifikasjoner). Trinitron er superb på farger.

Hvis skjermen er godt brukt, bør du absolutt kikke i menyene etter noe a-la "Accurate Image Restoration". Hvis denne fungerer som min tidligere Eizo T965 21" CRT, så vil du med denne ha mulighet til å "automagisk" kalibrere/kompensere fargene slik at de er mest mulig korrekte selv om skjermen er godt brukt.

PS: Athlon var KONGE! Har en 650Mhz enda :)

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Kan være veldig bra. Kan være dårlig.

Antar det dreier seg om en brukt skjerm, og hvor lenge bildet holder seg bra varierer fra skjerm til skjerm, avhengig av hvordan og hvor mye den er brukt. Du får nesten vente å se hvordan akkurat din skjerm er. Selv hadde jeg en dårlig Hansol 900P 19" CRT med buet bilderør osv. Så kjøpte jeg meg en brukt Compaq P1220 22" CRT med Sony Trinitron bilderør :thumbup: Flat front, svart/sølv farger og 1600x1200 @ 85hz, med USB-hub bak :D Ga 1200,-kr for den og fikk solgt Hansolen for 500,-kr selvom den har falt ned en steintrapp i sin tid. Hehe. Eneste som skjedde var at plasten sprakk på et hjørne!

Endret av mFaFa
Lenke til kommentar

Hei jeg har en 21" trinitron multiscan E500,kjøpte for 3-4år siden.Bruker den dag i dag,er kjempefornøyd.Har prøvd noen lcd skjermer,men jeg syns de ikke når opp på biledkvalitet.

Endret av TAS
Lenke til kommentar
Hei jeg har en 21" trinitron multiscan E500,kjøpte for 3-4år siden.Bruker den dag i dag,er kjempefornøyd.Har prøvd noen lcd skjermer,men jeg syns de ikke når opp på biledkvalitet.

7180078[/snapback]

Ja du gjør det ja? :p

Personlig så liker jeg best Lcd til film, surfing og lignende men når det kommer til gaming så er det CRT som gjør jobben.

Derfor er det kjekt å ha en CRT og en LCD ved siden av hverandre ;)

Lenke til kommentar

Jeg har en Sony Multiscan G500 som "2nd monitor" er bra nok den. Men kommer ikke helt opp til min Eizo F930.

Men for all del, begge er gode nok.

Vurderer å bytte dem ut med LCD skjermer dog. De veier ett tonn.

Fikk min gratis (var såkalt defekt - et lite bytte av strømkabelen og vips så fungerte den igjen :) og har hatt den i..umm..6år eller noe sånt.

Bra nok, men du får "trinitron" strekene opp og nede. (2 tynne streker).

Hvis du kan få tak i en Eizo F930 er den helt sinnsyk.

Lenke til kommentar
Har en F930 jeg også, veldig behagelig skjerm. Leter etter en F931, da denne er Flatscreen, noe F930 ikke er :(

7219364[/snapback]

Har selv en Eizo flexiscan T966 "21", som jeg synes er god, men lurer på hva forskjellen fra min og din er?. Men nå tror jeg det snart er på tide å "konvertere" til en god LCD snart, da denne skjermen tar halve stua

Endret av Vallhall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...