Kneipen Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hei, Har en laptop der disken tok kvelden. Har tatt den ut og satt den i et USB-schassi, og det kan virke som om "motoren" ikke greier å "starte" eller dra i gang. Den blir også vanvittig varm. Skulle veldig gjerne hatt ut innholdet på denne disken. Har vært i kontakt med et firma som kunne hjelpe til med dette, men de skulle ha 3.500,- for å kjøre en diagnose, og 15-35.000,- for å hente ut filene. Dette var jo en stygg og lite hyggelig pris. Hvor kan jeg henvende meg for å få gjort dette billigere? Evt andre kreative løsninger for å få ut filene. Forslag? -Mvh Roger Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hvilket firma er det du har vært i kontakt med? Jeg vet at IBAS driver med datagjenoppretting, men om det koster mer eller mindre enn det firmaet du snakker om vet jeg ikke. Det står ikke priser på nettsiden. Men du kan jo ta kontakt for å få et tilbud. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Leste her om dagen at elkjøp har satt ned prisen på å gjenopprette data. Om det gjelder slike typer tap vet jeg ikke, men det skader jo ikke å ta kontakt Lykke til! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Bestill identisk reserve disk, med samme firmware. Sett opp støvfritt mekke rom og dada, din egen lab. Bytt om på platene/elektronikken. :!: Lenke til kommentar
Kneipen Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Det var IBAS. Er da selvfølgelig villig til å betale en sum for det - men ikke så mye. Ingen i dette forumet som tar på seg oppdraget da? Men jeg skal sjekke Elkjøp. Takk for tipset. Uansett skal jeg nok ligge unna egen lab -Mvh Roger Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Kan være samme problem som jeg hadde med noen disker her riktig nok 2x 80GB jeg fant på dynga.. men disse ville ikke spinne opp.. så for morro skyld skrudde jeg opp den ene.. å da var det lese hodet som hadde kommet borti platene eller noe sånt.. så lese hodet satt fast, og samme med platene.. men ga den en liten dytt og satte på lokket igjen, da begynte den å spinne opp uten problemer.. å det hele endte med at dene ene fikk S.M.A.R.T. feil, og den andre blei godkjent på en kjapp test med et test program, men på lang test så hang den seg bare opp.. så det lønner seg ikke å skru opp disker selv men skal også sies at dette rommet er langt ifra støv fritt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå