Rognalf Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har hatt dette problemet siden onsdag. Når jeg skal høre på musikk, lagger musikken, når jeg skal se videoer på f.eks youtube lagger de, og når jeg skal skrive til folk på msn lagger skriften. Jeg kjører winxp, bruker opera som nettleser, har defragmentert c, har fjernet unødvendige filer, har kjørt ad-aware, har kjørt easycleaner og har kjørt virussjekk med norton anti-virus. Laggingen har blitt redusert, men det er fremdeles nok til å være utrolig plagsomt. Jeg aner ikke hva som er problemet. Jeg har hatt pc'en i litt over et år, og den har ikke holdt på sånn før. Jeg håper noen her kan ha peiling på hva som er problemet. På forhånd takk. Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hei sjekk dette: Høyreklikk på Min datamaskin>Velg Behandle>Velg Enhetsbehandling>Utvid IDE ATA/ATAPI-kontrollere> Høyre klikk på Primær IDE-kanal>Velg egenskaper> Velg avanserte innstillinger> Sjekk at overføringsmodus står på DMA hvis tilgjenglig på enhet 0 og enhet 1. Sjekk det også på Sekundær IDE-Kanal hvis du har det. Har opplevd dette ofte og det har hjulpet mange ganger. Jeg ville også anbefalt deg å kjøre en annen antivirus program. Er dette en gammel maskin? Lenke til kommentar
Rognalf Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Det står DMA hvis tilgjengelig på begge. Maskinen er litt over et år gammel. Hva slags antivirusprogram anbefaler du istedet? Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) jeg anbefaler trend, trend er en av de beste. Du kan kjøre virusscan fra nettet. Søk etter housecall på google.com eller panda activescan. Nod32 eller avast. Bare søk på google så finner du de. Last ned og installer ccleaner ( www.ccleaner.com ) Med ccleaner kan du kjøre register scan og sjekk om du har mange programmer i oppstarten. Sjekk også i taskmanageren hva det er som stjeler kraften fra pc-en. Endret 27. oktober 2006 av s7yle Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Bruk wininternals process explorer for å identifisere at alle prosesser og dll's kjørende under svchost.exe 'ne er genuine . http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html Bruk også netstat -a -o -b fra cmd prompt for å sjekke om du har mistenksomme prosesser og connections/porter åpnet . Lenke til kommentar
Rognalf Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Det er åtte instanser av svchost.exe oppe og går nå, men ifølge det programmet ^ ser det greit ut. det står samme beskrivelsen på alle instansene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå