Gå til innhold

Ny telefon - E61 VS E70

Anbefalte innlegg

Noen meninger om hvilken av disse telefonene som er best? Er ikke avhengig av kameraet, så la dette være en utelatt faktor i vurderingen. Brukervennlighet E61 VS E70, sammenlikning av QWERTY tastaturene, skjermsammenlikning osv mottas med takk.

Går fra N80 til en av disse, er bare ikke helt sikker på hvilken av dem som gir meg mest.

Støtter forresten disse telefonene "videotelefoni"? Veit de ikke har kamera for dette eller noe, men kan jeg bli oppringt av mennesker med videotelefoni og "se" disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen meninger? Er litt skeptisk til bevegelige deler på telefoner. Har hatt min N80 i 2 måneder og skulle gjerne gitt duden som designet slideren på N80 et kraftig ballespark. Derfor er jeg naturlig nok litt skeptisk til E70 som skal kunne beveges såpass.

Er det over hode noen forskjeller verdt å nevne på disse telefonene om man ser bort fra skjermene og kameraet?

EDIT:

Om ikke tror jeg det blir E61 på meg. Har lest masse tester og greier, og E61 scorer jo knallbra på det meste. Mange som klager på tastene har jeg sett, men har vendt meg til verre tidligere! :p

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Vel, ingen svar, men kan ihvertfall si at jeg valgte E61 for de som evt måtte ha samme problemstilling seinere. :thumbup:

Kjente litt på en E70 i butikken, og må ærlig innrømme at jeg ikke tør å satse på et nytt "slarke-show" alla min tidligere N80. Dessuten er E61 superdeilig tynn og hadde fantastiske knapper (noen syntes de er for harde, jeg mener det gir følelse av kvalitet).

Det eneste jeg har å utsette på telefoen nå er at den kanskje skulle hatt VGA oppløsning. Samtidig er 16 mill farger deilig, og gjør egentlig litt opp for QVGA. Skjermen er stor, tydelig og skarp. Godt synlig og god å bruke, også utendørs.

Grunnene til at jeg IKKE landet på E70 var potensiell slarking i det fordømte bevegelige leddet (Argh Nokia, lag candybar telefoner og hold dere til det!), ukomfortabelt tasteoppsett (liker å skrive med en hånd, og med mindre du benytter deg av nummerisk tastatur og T9 ordbok kan du glemme dette på E70), liten skjerm, signalproblemer (svikter visst en del innendørs skal man tro opptil flere brukere av ymse forum, ingen nevnt, ingen glemt) og den stadig mer utfasede oppløsningen på skjermen (352x416). Samtidig er to grunner til å velge telefonen akkurat denne oppløsningen, som er dobbelt så høy som QVGA, sammen med kameraet.

Kameraet har jeg imidlertid ikke bruk for over hode. (Sjekka Lifeblog for moro skyld for å avgjøre hvor mye mobilkameraet mitt var i bruk på de tre siste telefonen mine (6680, N70, N80). Gjengangeren var at det ble brukt iherdig de 3-4 første dagene, ganske mye den første uka, nokså mye den første halve måneden, men her var det også stopp. Etter den første måneden er det tatt ca 1,5 bilde i snitt per måned ut telefonens levetid.), og hva oppløsning på skjermen angår falt jeg pladask for 2,8" skjermen på E61, QVGA eller ei.. Deilig med 4:3 og ikke 3:4. Blir mer riktig sånn på en telefon hvor blant annet internettbrowsing er et klart bruksområde. Powerpoint og Excel filer vises også til stor grad mye mer riktig på denne skjermen.

Jeg valgte E61, og det er det ikke sikkert alle gjør, men jeg er UTROLIG fornøyd så langt! :thumbup:

EDIT:

"Leif" type "Skrive" var her.. :whistle:

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...