Gå til innhold

Gothic 3 - Flame sword


Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at jeg gang på gang går tilbake til å bruke Flame sword uansett om jeg finner våpen som egentlig i teorien skal skade mer enn det, eneste tilfellet jeg ikke bruker det er nesten når jeg trenger bedre rekkevidde ...

 

Det som er tingen er at Flame sword ser ut til å skade mer uansett. Har tenkt på at det kan være at sverdet avgir firedamage i stedet for impact damage. Men jeg finner ingen konkrete bevis på dette da infoen man får om våpnene i G3 er relativt "fraværende".

Synes det er litt rart at et sverd man kan få veldig tidlig i spillet utrangerer nesten alle de andre våpnene. Og i tillegg er det ikke dyrt heller, det jo heller dritbillig.

 

Noen som vet om flamesword har firedamage eller om flammene kun er en grafisk effekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det sverdet man får kjøpt av blacksmithen på farmen ?

 

Ja det er mye kraftigere enn longsword, broadsword, two hander osv. som bare har 50-60 dmg og som koster 3, 4 dobbelte av flame sword.

 

Både veldig flott og irriterende..:p

Endret av shigga
Lenke til kommentar

Med tanke på at det kraftigste sverdet i Gothic 3 har 160dmg eller no sånt så er flamesword helt sinnsykt å kunne få kjøpt så tidlig, for ikke å snakke om så billig. Kriteriene for å bruke det er også latterlige i forhold til andre sverd; du trenger f.eks. ha bare 120 i styrke for å bruke flame sword mens du trenger 170 i styrke for å bruke en cutlass som skader 95 om du sliper det.

 

Ser liksom ikke helt sammenhengen.

 

Edit: skriveleif

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
Selv bruker jeg Wenzel's sword som jeg har gjort sharpened. Det har da 110 i dmg. Slettes ikke værst.

7221025[/snapback]

 

Du skal _levere_ det tilbake i en quest vet du...

 

Har du drept Wenzel?

7221317[/snapback]

 

Det eneste Wenzel fikk av meg var fingern :p

 

Neida, har ikke drept han. Han ble bare borte etter at jeg frigjorde Cape Dun. En irriterende bug. Håper ikke han trengs senere i spillet.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Selv bruker jeg Wenzel's sword som jeg har gjort sharpened. Det har da 110 i dmg. Slettes ikke værst.

7221025[/snapback]

 

Du skal _levere_ det tilbake i en quest vet du...

 

Har du drept Wenzel?

7221317[/snapback]

 

Det eneste Wenzel fikk av meg var fingern :p

 

Neida, har ikke drept han. Han ble bare borte etter at jeg frigjorde Cape Dun. En irriterende bug. Håper ikke han trengs senere i spillet.

7221348[/snapback]

 

 

 

 

Etter at jeg pratet med Lester om at piratene hadde tatt over skipet vi kom med forsvant han bare og Gorn osv. Er sikkert samme bug som du har hatt problemer med.

Endret av shigga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...