Gå til innhold

Need for Speed Carbon i hus!

master_al

Anbefalte innlegg

Her er grunnen til at jeg kjøpte NFS Carbon

Fra Teamxbox forumet

Forget the demo, NFSD Carbon is the best in the series!

After playing the demo, I was skeptical. Faulty framerate, too much blur, not as fast etc. Well, I needed a new racing game and came across some extra cash so I picked it up. Boy am I glad I did....

First off, Graphics. Is it on the level of PGR3, no. But it never tried to be. instead, you have the best looking NFSD yet. The cars look amazing, bumpmapped roads, awesome lighting and reflections, and toned down blur. The final game has a much better sense of speed, I noticed this when I drove the lambo, with nos, it felt like burnout level of speed. I do wish there were daytime like Most wanted, but the areas feel varied and the neon lights look sweet, especially when they reflect on your car. The framerate is solid (whew!) and there is rain in Carbon.

Control-Cars handle great, and the different classes feel very different. No complaints here.

Sound-Cars sound loud, police sound real, the cutscene acting is good (and interesting) and the music is not too shabby.

Gameplay-here is where the game shines. First off, some races will have 19 cars racing. Seeing groups of car clubs racing looks cool and makes you feel like your in that scene from 2 fast 2 furious when all the racers are distracting the cops. You can pull up a world map, highlight a race event, and teleport straight to the starting line. From there you choose to free roam or go to safe house. You tend to unlock stuff at a quicker rate and prior to each race you can view was reward will be givin to you. The teammate option works pretty good actually. I had a blocker racing with me (you choose which type of teammate you want) and just as I was losing the lead, i pressed the Y buttin and my guy drove in front of the leader and slammed his brakes, giving me just enough time to slip by and get first place.

There are cops, and they are agressive, much like Most Wanted. They'll lay spike strips and the chopper will highlight you etc. Sometimes during free roam, if driving through other racers territory they will challenge you to a race. The customization is the best ever in need for speed, the demo gave you a taste of that. The paint is the deepest ever and the there seems to be more vinyls than ever. There are so many modes and options, its great. The drifting tracks are not all similar to the demo track, some of the levels you will be drifting on the canyons like Tokyo drift, one over calculation and you are off the cliff. Oh yeah, there is a photo mode also, though somewhat limited since you can only zoom in and out so much. However, the photos are uploaded instantly to Needforspeed.com.

I havent even tried the online modes yet, which is supposed to the most robust yet.

If you are a fan of racing games or like Need for Speed franchise, you should get this. Its the best looking, most options, most user friendly, and better than most wanted. I picked it up with FEAR today and had 3 hours to play before I had to leave. I thought I'd play Need for Speed for 30 mins and play the rest of the time with FEAR. I got so into the game, I played it for 2 1/2 hours straight and forced myself to put it down, thats how good it is.

Link

Mod: Link til testen: http://reviews.teamxbox.com/xbox-360/1242/...peed-Carbon/p1/

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kan du få til en drift i en 90 graders sving? Hjelper vel ikke å bruke rattet ved å ta en krapp sving i stor fart?

7205633[/snapback]

Jo, det går fint uten brekket det. Bare trengs litt mer trening :) Resultatet blir mye bedre også. Men i en så krapp sving er det sjelden man har så stor fart.

En annen ting, hvis du er ute etter å oppnå høye poengsummer, fokuser på å IKKE være nær veggen og ikke minst prøv å samle så mange combo`s som mulig.

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar

Fikk kjøpt meg need for speed i dag jeg og.. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe, men jo mer jeg spilte demoen, jo mer og mer ble jeg fristet..

Meeeenneh, et kjapt spørsmål, hvor viktig er det første bilvalget? fikk såvidt med meg noe om det har noe hvilke deler som blir unlocka? Velger jeg Tuner, vil jeg da slite me å få en god muscle bil f.eks? Står på i bakgrunnen nå, så vis noen kan svare kjapt, hadde det vert toppers! :yes:

Endret av Street-gloW
Lenke til kommentar
Klart 1. boss.. Bullcrap at du må gjør alt på ny på bossen om du kjører utforbi i fjellene.. Ser for meg at dette kan ver nice når du driver med noen av di siste bossene, siden di sikkert ikke er vanskelige i det hele tatt.. :p

7208207[/snapback]

Ikke kommet til boss nummer 1 ennå. Hvor mange er det i spillet?

Sliter med drit banene. Klarer ikke komme på første plass :(

Herlig spill ellers

Lenke til kommentar
Meeeenneh, et kjapt spørsmål, hvor viktig er det første bilvalget? fikk såvidt med meg noe om det har noe hvilke deler som blir unlocka? Velger jeg Tuner, vil jeg da slite me å få en god muscle bil f.eks? Står på i bakgrunnen nå, så vis noen kan svare kjapt, hadde det vert toppers!  :yes:
nei, deler er ikke spesifike til type bil, bare hvilken "tier" de er. Jeg dro igjennom halve carreer med Camaro'n, og andre halvdel med Viper'n. Har mekka den så phet at den er på top 3 på nfsunlimited.net sitt carbon-showroom.
Lenke til kommentar

Need for Speed Carbon er ca like spenende å spille som det er å åpne pakker på julaften. Altsåg, veldig lite spenende. Meget kjedelig faktisk.

Men uansett. det er fremdeles litt moro da. Å få kjøre fort i spill er altid moro. Samme gamle feilene, noe som jeg egenlig renget med. Siden EA læere aldri.

Har hatt det i 3 dager nå og er dritt lei alerede. Men nå har jeg aldri like spill som har mer fokus på å lage et slags styling program for bil en selve spillet da. Men uansett. Dette er nok kjempe spill for de som liker den slags. for meg er Gran Turisimo og Forza Motorsport tingen. Der det fokuserers mest på bilen, og ikke på laken og plasten :)

Foresten, grunnen til jeg har hatt spillet i noen dager er EBgames

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...