Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny-bygget pc starter ikke

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akurat bygget sammen pcen min etter en lang vente tid på deler. Og hva skjer... det som typisk nok må skje.. INGENTING.

Jeg plugger i strømkabelen og skrur på hovedbryteren på psu'en, ikke noe skjer ikke en lyd eller en halv vifteomdreining. Tenker ikke noe særlig over det. Og prøver deretter å skru på PCen, heller ikke da kommer det noe som helst som kan minne om liv fra pc'en.

Har det seg slikt at jeg har fått en defekt psu, er det feilkobling som har skjedd, eller noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vanskelig å si, men.....

1.Dobbelsjekk at du har koblet småkablene fra kabinettet til hovedkort rett. Særlig PWR SW. evt prøv å sett den motsatt vei.

2. Gå over alle kabler. Husket 4 pin 12 v?

3. Du har husket distansestykker bak hovedkortet også kalt spacere.

4. Sjekk at det ikke er noe som kan kortslutte HK på baksiden som tredje partskjølere, metallplater ol

Sjekk manualen, oppgi maskinvare.

Lenke til kommentar

Jeg kan vel kanskje si noe relevant maskinvare:

ECS P965T-A hovedkort

NorthQ-4775-400 PSU

Intel E6300 prosessor

1Gb corsair ddr2

De kontaktene jeg har koblet fra PSU'en:

1 sata power til HD

1 sata power til DVD (fra forskjellige grener)

24pins atx

4pins atx12v1 i de 4 øverste av 8

atx4p1

og en pci-ekspress kontakt til skjermkortet

men hvis det er liv i psu'en pleier den ikke å starte opp ei vifte eller lage en lyd om den lever?

Lenke til kommentar

med tanke på den lista du lagde så har jeg ihvertfall brukt spacere og har prøvd meg litt fram og tilbake med den pwr src og plugget i den 4pins 12V(dog jeg veit ikke 100% om den er riktig plassert) mangler bare å sjekke krtslutninger da..

skal teste jumpstart også

Lenke til kommentar

jeg gikk over alt sammen en gang til.. og det fungerte fremdeles ikke, men så fant jeg ut at jeg skulle fjerne cmos pinen.. da fyrte pcen opp med en gang :D

var tydelig vis jeg som misforstod.. trodde den skulle stå på pin2 og 3 for normal. men fyrte bare opp når den var helt av.

jeg var kanskje utrolig dum, men takk for hjelpen uansett

Lenke til kommentar
pwr sw er fort gjort å sette feil,å snu den 180c hjelper som regel. Men har du noe lys på hovedkortet som lyser som indikerer at hovedkortet får strøm? lyser pwr led på kabinettet?

7163730[/snapback]

PWR SW er bare en bryter, hjelper ikke å snu denne 180'.

Lenke til kommentar

7163730[/snapback]

PWR SW er bare en bryter, hjelper ikke å snu denne 180'.

7163927[/snapback]

Og hva heter den headeren som går fra on/off knappen på kabinettet ditt og ned på 2 små pins på hovedkortet? står vel ikke tilfeldigvis pwr sw på den headeren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...