Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FF, IE og BF 2 får ikke nett, men BT og Steam får

Anbefalte innlegg

Hallo der, jeg har et merkelig problem.

Bittorrent og Steam kommer på nettet, mens Firefox, Internet explorer og Battlefield 2 ikke kommer seg på nettet. hadde samme probelm på denne pcen jeg sitter på nå i går (det var da det startet) men hadde den med på skolen i dag og da fungerete alt. når jeg så kommer hjem fungerer det i gjenn. Det er trolig ikke ruteren da broren min får internett på FF, og denne pcen (som bruker trådløst) kommer seg på samme ruteren, har prøvd og nppe ut strømmen til ruteren i ca en time. har også prøvd og koble pcen som ikke fungerer direkte på ADSL modemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være et DNS problem. Sjekk om du kan pinge i dosvindu.

1.) ping 193.69.165.21

2.) ping vg.no

Hvis du får svar fra vg i 1 men ikke 2 så har du et DNS problem.

Dette kan være et midlertidig problem hos din ISP eller feile innstillinger på TCP/IP.

Hvis problemet ligger hos din ISP kan du legge inn en alternativ DNS f.eks 195.159.0.100

Lenke til kommentar

hmm, prøvd og pinge de to ipene dine, og de fungerte, men VG fungerte ikke. har en følelse av at det ikke er ISP da det kun er noen aplikasjoner som ikke fungerer, men det kan hede du her rett der.

satte DNS til 193.69.165.21 og alternativ til 195.159.0.100, fungerte ikke. reboota, fungerte ikke. byttet plass på ipene i dns lista, fungerte ikke.

hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Det har kanskje noe med antal "MAX half-open TCP conections" å gjøre.

Sjekk i Administrative Tools -> System

for advarsler. Hvis du ser noen gule trekanter med TCP skrevet, og får følgende melding:

"TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts."

da vet du hvor er problemet.

I så fall kan du laste ned et program fra denne siden http://www.lvllord.de og restarte data .

Lenke til kommentar

Ok, det fungerer værken med STatisk IP og DSN eller IP og DSN tiltelt av DHCP. har prøvd og putte kabelen inn i den bervare, der fungere alt topp. har prøvd det progammet dit jokab, ingen forbedrig :no: ...

begyner og frykte at det enseste som fungerer er reinstal, men har veldig ikke lyst til det nå.

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg testet og avinstlere driverene for så og instalere dem igjen. fungerer fortsatt ikke. HK er Abit A8N-SLI Deluxe hvor jeg bruker de integrete nettverkskortene (NV nForce konteoller og Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI gigabit kontroller). ingen av disse fungerer som sagt. Kan prøve et trådløst nettverkskort da jeg har et, men det har jeg ikke her for øyeblikket, så jeg får tidligst testet det i morgen.

Lenke til kommentar

Fikk samme problemet hjemme en gang. Kom meg plutselig ikke på irc eller smtp servere hjemmefra. Ringte telenor og fikk vite at det var pga. virus. La inn nytt virusprogram på dataen til pappa, og var for så vidt ikke rart vi ikke kom på. Så jeg fant ut at det greieste var å reinstallere xp på den maskina, ringte og sa ifra og hadde full tilgang igjen i løpet av 2 minutter.

Det jeg skal frem til er: Ring nettleverandøren din og hør etter om deler av nettet ditt er avsperret. Er det flere dataer i huset, kjør en virusscan på ALLE og gjør de nødvendige stegene for å fjerne alt dritt. Ring tilbake og ting skal være i orden.

Hvis de derimot ikke har sperret av deler av nettet ditt kan du begynne å kjefte på de, da blir de febrilske og kommer kanskje med en løsning på problemet ditt.

Lenke til kommentar
Fikk samme problemet hjemme en gang. Kom meg plutselig ikke på irc eller smtp servere hjemmefra. Ringte telenor og fikk vite at det var pga. virus. La inn nytt virusprogram på dataen til pappa, og var for så vidt ikke rart vi ikke kom på. Så jeg fant ut at det greieste var å reinstallere xp på den maskina, ringte og sa ifra og hadde full tilgang igjen i løpet av 2 minutter.

Det jeg skal frem til er: Ring nettleverandøren din og hør etter om deler av nettet ditt er avsperret. Er det flere dataer i huset, kjør en virusscan på ALLE og gjør de nødvendige stegene for å fjerne alt dritt. Ring tilbake og ting skal være i orden.

Hvis de derimot ikke har sperret av deler av nettet ditt kan du begynne å kjefte på de, da blir de febrilske og kommer kanskje med en løsning på problemet ditt.

7192759[/snapback]

Jeg skjønner at du har hatt virus og at Telenor abuse stengte det meste av nettilgangen din.

I dette tilfelle har trådstarter kun tilgang til nettet på sin PC når har bruker IPadresser. Dvs at det er problemer med oversetting fra domenenavn til ip. Internett fungerer på en annen PC og dessuten fungerer bittorrent som helt sikkert ikke bruker port 80.

Det siste punktet ditt bør du tenke igjennom en gang til...

Lenke til kommentar

Ok, fant noe ved vanv stniger på McAffe sine sider, skører dette.

når jeg skreiv ipconfig /displaydns kom dette opp:

1.0.0.127.in-addr.arpa

----------------------------------------------------------------

postnavn . . . . . : 1.0.0.127.in-addr.arpa.

posttype . . . . . : 12

levetid . . . . : 604526

datalengde . . . . . : 4

avsnitt . . . . . . . . : svar

PTR-post . . . . . : localhost

localhost

----------------------------------------------------------------

postnavn . . . . . : localhost

posttype . . . . . : 1

levetid . . . . : 604526

datalengde . . . . . : 4

en (verts)post . . . : 127.0.0.1

skal jeg buke "ipconfig /flushdns" nå eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...