Brusfantomet Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hallo der, jeg har et merkelig problem. Bittorrent og Steam kommer på nettet, mens Firefox, Internet explorer og Battlefield 2 ikke kommer seg på nettet. hadde samme probelm på denne pcen jeg sitter på nå i går (det var da det startet) men hadde den med på skolen i dag og da fungerete alt. når jeg så kommer hjem fungerer det i gjenn. Det er trolig ikke ruteren da broren min får internett på FF, og denne pcen (som bruker trådløst) kommer seg på samme ruteren, har prøvd og nppe ut strømmen til ruteren i ca en time. har også prøvd og koble pcen som ikke fungerer direkte på ADSL modemet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Det kan være et DNS problem. Sjekk om du kan pinge i dosvindu. 1.) ping 193.69.165.21 2.) ping vg.no Hvis du får svar fra vg i 1 men ikke 2 så har du et DNS problem. Dette kan være et midlertidig problem hos din ISP eller feile innstillinger på TCP/IP. Hvis problemet ligger hos din ISP kan du legge inn en alternativ DNS f.eks 195.159.0.100 Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 hmm, prøvd og pinge de to ipene dine, og de fungerte, men VG fungerte ikke. har en følelse av at det ikke er ISP da det kun er noen aplikasjoner som ikke fungerer, men det kan hede du her rett der. satte DNS til 193.69.165.21 og alternativ til 195.159.0.100, fungerte ikke. reboota, fungerte ikke. byttet plass på ipene i dns lista, fungerte ikke. hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Prøv winsockfix, den fikser mye rart Forskjellen på de som virker og ikke virker av programmene dine er at den ene typen bruker dns og den andre ipadresser. Taster du inn ipadressen til vg.no i nettleseren så kan du være sikker på at det fungerer OK ! Endret 27. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 ok, skal prøve det. Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Det fungerte ikke og bruke winsockfix, scaner nå Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Kunne vært kjekt om du prøvde med en annen PC. Har du prøvd å sette TCP/IP - IP & DNS i automatisk (DHCP)? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Det har kanskje noe med antal "MAX half-open TCP conections" å gjøre. Sjekk i Administrative Tools -> System for advarsler. Hvis du ser noen gule trekanter med TCP skrevet, og får følgende melding: "TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts." da vet du hvor er problemet. I så fall kan du laste ned et program fra denne siden http://www.lvllord.de og restarte data . Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Ok, det fungerer værken med STatisk IP og DSN eller IP og DSN tiltelt av DHCP. har prøvd og putte kabelen inn i den bervare, der fungere alt topp. har prøvd det progammet dit jokab, ingen forbedrig ... begyner og frykte at det enseste som fungerer er reinstal, men har veldig ikke lyst til det nå. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Du får prøve å legge inn nettverksdrivere på nytt. Det finnes nok en løsning på dette som innebærer at du slipper å formatere. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Skal prøve det, ønsk meg lykke til. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Ok, da har jeg testet og avinstlere driverene for så og instalere dem igjen. fungerer fortsatt ikke. HK er Abit A8N-SLI Deluxe hvor jeg bruker de integrete nettverkskortene (NV nForce konteoller og Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI gigabit kontroller). ingen av disse fungerer som sagt. Kan prøve et trådløst nettverkskort da jeg har et, men det har jeg ikke her for øyeblikket, så jeg får tidligst testet det i morgen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Prøv denne løsningen: http://www.nthelp.com/50/winsockfix.htm Edit: Glem det, du har alt gjort det... Kanskje du kan gjøre et forsøk på å gjenopprette et tidligere tidspunkt i windows (systemgjenoppretting)? Endret 29. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 ehh, har ikke noen gjennoprettnigspunkter. har nemmelig fjernet alle sammen grunnet noen trojanere som hadde lurt seg inn. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Er det ingen flere som har noen ideer til hva som kan prøves? vil nødig reinstalere win (igjen). Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Fikk samme problemet hjemme en gang. Kom meg plutselig ikke på irc eller smtp servere hjemmefra. Ringte telenor og fikk vite at det var pga. virus. La inn nytt virusprogram på dataen til pappa, og var for så vidt ikke rart vi ikke kom på. Så jeg fant ut at det greieste var å reinstallere xp på den maskina, ringte og sa ifra og hadde full tilgang igjen i løpet av 2 minutter. Det jeg skal frem til er: Ring nettleverandøren din og hør etter om deler av nettet ditt er avsperret. Er det flere dataer i huset, kjør en virusscan på ALLE og gjør de nødvendige stegene for å fjerne alt dritt. Ring tilbake og ting skal være i orden. Hvis de derimot ikke har sperret av deler av nettet ditt kan du begynne å kjefte på de, da blir de febrilske og kommer kanskje med en løsning på problemet ditt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Dobbelpostering (overbelastet server...) Endret 31. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Fikk samme problemet hjemme en gang. Kom meg plutselig ikke på irc eller smtp servere hjemmefra. Ringte telenor og fikk vite at det var pga. virus. La inn nytt virusprogram på dataen til pappa, og var for så vidt ikke rart vi ikke kom på. Så jeg fant ut at det greieste var å reinstallere xp på den maskina, ringte og sa ifra og hadde full tilgang igjen i løpet av 2 minutter. Det jeg skal frem til er: Ring nettleverandøren din og hør etter om deler av nettet ditt er avsperret. Er det flere dataer i huset, kjør en virusscan på ALLE og gjør de nødvendige stegene for å fjerne alt dritt. Ring tilbake og ting skal være i orden. Hvis de derimot ikke har sperret av deler av nettet ditt kan du begynne å kjefte på de, da blir de febrilske og kommer kanskje med en løsning på problemet ditt. 7192759[/snapback] Jeg skjønner at du har hatt virus og at Telenor abuse stengte det meste av nettilgangen din. I dette tilfelle har trådstarter kun tilgang til nettet på sin PC når har bruker IPadresser. Dvs at det er problemer med oversetting fra domenenavn til ip. Internett fungerer på en annen PC og dessuten fungerer bittorrent som helt sikkert ikke bruker port 80. Det siste punktet ditt bør du tenke igjennom en gang til... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Kan du kjøre denne kommandoen i dosvindu? ipconfig /displaydns Se om du får opp en liste over dns der. Skal du slette denne listen så bruker du ipconfig /flushdns Tviler på at det hjelper, men du kan alltids prøve. En annen ting du kunne forsøkt er å fjerne og legge til TCP/IP under nettverkstilkobling. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Ok, fant noe ved vanv stniger på McAffe sine sider, skører dette. når jeg skreiv ipconfig /displaydns kom dette opp: 1.0.0.127.in-addr.arpa ---------------------------------------------------------------- postnavn . . . . . : 1.0.0.127.in-addr.arpa. posttype . . . . . : 12 levetid . . . . : 604526 datalengde . . . . . : 4 avsnitt . . . . . . . . : svar PTR-post . . . . . : localhost localhost ---------------------------------------------------------------- postnavn . . . . . : localhost posttype . . . . . : 1 levetid . . . . : 604526 datalengde . . . . . : 4 en (verts)post . . . : 127.0.0.1 skal jeg buke "ipconfig /flushdns" nå eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå