Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Banke lyd høyre side bak. MB E290 TDT 97 m (W210)

Artic9000

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en MB E290 TDT 97 modell, og har plagdes med en bankelyd som kommer fra høyre side bak når jeg treffer små humper i 80-90 Km/t, det føles som om man "treffer på fjell". Først fikk jeg skiftet dempere forran og bak, samt alle fjærene. Da lyden ikke ble borte av dette og det virket som om alt av foringer var i orden, byttet verkstedet gnikke foringene bak og foringene i forkant på hovedtraversen bak. De sjekket også om eksosanlegget eller varmeskjoldene var løst. Til tross for dette er lyden der fortsatt. I normal hastighet så virker det som om fjæringen på bilen er helt ok, men kan det være en av kulene, (akumulatoren), til nivåreguleringen som lager denne bankelyden? Denne tanken har slått meg fordi jeg har prøvd å senke bilen på lavest nivå, (på nivåreguleringen). Og da virker det som om lyden ikke kommer frem så lett, mens når jeg justerer høyden på bilen i normal eller i høy stilling, så kommer bankelyden mye lettere frem.

Håper noen kan komme med tips i forhold til dette, da jeg hittil har kastet bort 25.000 kr på å finne feilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bærekuler? Slakken forsvinner ofte når hjulene er ubelastet. (oppjekket bil). Dette får en ikke fram ved å rikke på hjulene når bilen henger på løftebukk. Mitt lille stalltips.... Øvre bærekule. Det skulle da ikke være noe problem å fastslå hva som er slakk. Vurder å oppsøk annet verksted....

Hvis du har fått skiftet deler på verksted uten at problemet ble bedre bør du kreve arbeidspengene tilbake. 25.000kr ? øhhh :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...