Gå til innhold

Verdi PC: Intel 3,6@4,2, 7800GTX, 1G OCZ++ ~ 1 år

Anbefalte innlegg

Heisann. Har en PC som jeg vurderer å selge som var top-of-the-line for ca. 1 år siden, men med nye Intel Core Duo prosessorer på markedet vurderer jeg å oppgradere. Spørsmålet er om jeg skal selge PC'en komplett eller stykke den opp og selge de delene jeg ikke trenger.

Specs:

- Hovedkort: ASUS P5ND2 SLI

- Prosessor: P4 660 3,6GHz, klokket til 4,2GHz

- Minne: 2x512 OCZ 533MHz DDR2 E.B

- Skjermkort: GeForce 7800GTX

- Strømforsyning: MIST 500W PSU

- System-HD: Raptor 74GB

- Lagring: 2 x 320GB

- DVD: NEC DVD3540A

- Kabinett: Lian Li PC6277B (vannkjølingskabinett)

- Kjøling: Custom vannkjøling (Omtrent samme som dette)

- Viftestyring: Cooler Master

Hva tror dere jeg får PC'en komplett? Og er det såpass mange kurrante deler i den at jeg burde vurdere å kun selge de delene jeg ikke trenger? Hvilke deler ville dere i så tilfelle vurdert å ta vare på?

Endret av Winged Monkey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når moderatorene sier dette kan dere ikke si noe om hvordan topic burde være?

I dette tilfelle ville det vel vært noe som:

Pris for 2X512ram, 7800gtx, P4 660 3,6@4,2?

Er vel mer den stilen moderatorene vil se i topic...

Men det er litt vanskelig og skjønne etter hva som står der i farta...

Lenke til kommentar

Endret tittelen nå til omtrent det du foreslo Lakus, men syns det er litt vanskelig i dette tilfelle ettersom det blir litt meningsløst å bare ramse opp 2-3 komponenter i en komplett PC (som foreslått i retningslinjene). Hadde vært enklere om man kunne bare skrevet noe sånt som "Gaming-PC, high-end for ca. 1 år siden" eller noe tilsvarende.

Anyway, kom med innspill folkens! :)

Lenke til kommentar
Kanskje, men må huske på at kabinett + vannkjøling + viftestyring fortsatt har en ganske høy nypris - rundt 5.000 vil jeg anslå, så håpte kanskje det ville trekke opp litt. :)

7163255[/snapback]

Ahh, beklager det tenkte jeg ikke over :)

Med alt det inkludert, og da tenekr jeg på at det fungerer optimalt og er pent behandlet så burde du klare å presse det opp maksimum 10 000,- men jeg ville satset på en mellomting, la oss si 9 000,- da har du er fin "allround" pris :)

Lenke til kommentar
Kanskje, men må huske på at kabinett + vannkjøling + viftestyring fortsatt har en ganske høy nypris - rundt 5.000 vil jeg anslå, så håpte kanskje det ville trekke opp litt. :)

7163255[/snapback]

Jeg tipper det er akkurat disse delene er det du får minst igjen for.

Lenke til kommentar

Ikke bli skuffet om du ikke får 10 000. 7800GTX blir knust av dagens 7950GT som begynner å krype ned mot 2 tusenlapper, prosessoren er i en annen galakse enn AM2 og Conroe når det gjelder ytelse og du skal ikke ut med mange hundrelappene for 1GB ram.

Selv hadde jeg betalt max 7000-8000, men godt mulig du kan få litt mer om du er heldig og dyktig. :)

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar
Jeg tipper det er akkurat disse delene er det du får minst igjen for.

7163276[/snapback]

Det er vel mulig du har rett i det. Når jeg tenker meg om, så er det kanskje en god ide å ta vare på kabinett+vannkjøling+viftestyring til den nye PC'en jeg skal bygge meg. Kan jo bare peise inn stock-viftekjølinga og flytte delene til et annet kabinett jeg har stående (Chieftec-et-eller-annet).

Regner med jeg får bruk for vannkjøling når det skal klokkes litt Core Duo.. ;)

Lenke til kommentar
Takker, var vel omtrent der jeg hadde trodd det ville ligge jeg også, men kanskje med en liten forhåpning om at jeg kunne klare å strekke det til 10k.. ;)

7163233[/snapback]

Sorry, men det tviler jeg på. Prosessoren er ikke spesiellt sterk (i forhold til tilsvarende nye, f.eks Core 2 Duo) og skjermkortet er litt utdatert, men skulle tro du klarte 7000-8000 ;)

Lenke til kommentar
Sorry, men det tviler jeg på. Prosessoren er ikke spesiellt sterk (i forhold til tilsvarende nye, f.eks Core 2 Duo) og skjermkortet er litt utdatert, men skulle tro du klarte 7000-8000 ;)

7163321[/snapback]

Hehe, joda, dere har sikkert rett. Er vel bare sånn at man legger på litt ekstra når det er ens egen PC det er snakk om. Optimistisk drømmetenking vet du. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Som en annen antyder..:

Demonter vannkjølinga. (Det kan du bruke i neste "rigg").

Så vil jeg tro at ca. kr.7000 er en realistisk pris.

Du kan få mer, men ikke uten litt mer innsats/tidsbruk eventuelt innsalg til noen som ikke er helt oppdatert.. . ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...