Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen helt ny - vet ikke hva jeg sliter med

Anbefalte innlegg

Da startet jeg opp Transport Tycoon. Det tok 4 minutter så var det igjen hvite små prikker som blinker. Ingen skjerm som blinker (...ennå). Disse hvite prikkene blir med videre etter at jeg slutter spillet.

Det er veldig opp og ned. Kommer innimellom. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg leste et sted at bil-spillet TmNations er perfekt for testing av skjerm og skjermkort. Det er mulig å justere ned alt av kraft, eller opp for å teste hvor mye maskinen din takler.

Gratis å laste ned og tror du finner det Her

Greb.

7169263[/snapback]

Flott! Tester det ut. Hadde også tenkt å installere Drømmefall på Macbooken. Bare for å sjekke om det stopper på samme måte som på PC'en.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å forstå dette..

Nå startet jeg TTD nok en gang. I det øyeblikket jeg kjørte i gang spillet på skjermen på Macbooken, kom det masse prikke rpå Samsungen. Jeg dro så TTD over til Samsung skjermen og valgte 1600x900 størrelse på bildet og vips. Skjermen blinker masse av og på, i ett sett..

Skal nå prøve kameraten min sin skjerm for å sjekke hva som skjer..

Lenke til kommentar
Det du skrev tidligere at når du skrur av og på skjermen, forsvinner prikkene i 5 min. Gjelder det med bare den ene skjermen, eller med alle du har prøvd?

7169925[/snapback]

Vel, greia er at den andre skjermen jeg har prøvd, og prøver nå, kun kjører med 1280x1024 oppløsning. Med den oppløsningen kommer det ingen artifacts. Det samme med min egen.

Lenke til kommentar

Ny observasjon:

Jeg kobler til min egen skjerm igjen med 1600x1200 oppløsning. Lar den stå på med trasnport tycoon og en film gående..

Alt er ok

Jeg setter meg ned ved maskinen og skrur på lampa mi.. blink blink, prikk prikk...

Enten er det lampa, eller så har skjermen noe i mot meg personlig ...

Lenke til kommentar
Kalles elektronsk støy. Dvs kabelen til skjermen eller lampen er ikke tilstrekkelig skjermet eller annet elektronisk utstyr.

7170950[/snapback]

Jeg legger ut en film tatt opp med mobilen min som viser denne elektroniske støyen. Men hvorfor kommer den fortere når jeg f.eks. starter Transport Tycoon?

Film her!

Bilde av samme type støy.

Jeg prøvde en skjerm nå med full oppløsning (1600x1680)? I hvert fall en Samsung 22 tommer Widescreen. Her var det ingen ting rett etter at jeg byttet. Fillmen viser hvordan det var før jeg byttet.

Edit: Jeg tok bort lampen min, men det hjalp ingen ting.

Endret av Pacmac
Lenke til kommentar
Kan kanskje være noe galt med støpslet evt det elektriske anlegget, men jeg her ingen peiling på det.

7171001[/snapback]

Har byttet plass for maskinen også. Sitter ved et annet støpsel nå enn det jeg gjorde i går :) He he, dette begynner å bli et uløselig problem, rett og slett! Kanskje jeg må bytte inn alt jeg har av datautstyr og få alt nytt.. Hvem vet.. :hmm:

Lenke til kommentar
Kan kanskje være noe galt med støpslet evt det elektriske anlegget, men jeg her ingen peiling på det.

7171001[/snapback]

Har byttet plass for maskinen også. Sitter ved et annet støpsel nå enn det jeg gjorde i går :) He he, dette begynner å bli et uløselig problem, rett og slett! Kanskje jeg må bytte inn alt jeg har av datautstyr og få alt nytt.. Hvem vet.. :hmm:

7171187[/snapback]

Kanskje du har overnaturlig støy rundt deg :ermm: Et gjeferd som ikke har fått fred pga deg eller maskinen :p Neida, høres ut som et merkelig problem det der. Ofte kan slikt skyldes støy fra andre elektriske apparater. Eller du kan ha fått deg en skikkelig mandags-maskin :(

Lenke til kommentar

7171001[/snapback]

7171187[/snapback]

Kanskje du har overnaturlig støy rundt deg :ermm: Et gjeferd som ikke har fått fred pga deg eller maskinen :p Neida, høres ut som et merkelig problem det der. Ofte kan slikt skyldes støy fra andre elektriske apparater. Eller du kan ha fått deg en skikkelig mandags-maskin :(

7171274[/snapback]

Hm, merkelig uansett.. Jeg regner med at hvis ikke skjermen bedrer seg, sender jeg den inn også. Utrolig kjipt med en mandagsmaskin.. :(

Lenke til kommentar

Er noe på maskinen din overklokket?

Eller eventuelt klokket feilt. Mulig at noe får for mye volt her, ikke sikker.

Eller kanskje noe av det motsatte. Har du f.eks flere støpsel koblet opp mot hverandre slik at kursen blir overbelastet? Har sett tilfeller der folk kobler 3-4 støpsel etter hverandre, og fulle av kontakter.

Lenke til kommentar
Har du varmekabler i gulvet der du har pc'en?

Pc'ene på skolen får skjermproblemer når varmekablene i gulvet er slått på, og det er alt fra flimring til prikker i morsomme farger.

7173132[/snapback]

Ingen varmekabler i gulvet, men det er et toalett vegg i vegg.. Allikevel merkelig.. Har flyttet maskinen til et annet sted i leiligheten nå for å sjekke om det er noe på rommet mitt som skaper disse artifactsene.

Lenke til kommentar

Nå jar jeg gjort mitt aller beste, men har ikke klart å funnet ut hva som er galt. :cry:

Det siste jeg har prøvd nå er å flytte Macbooken med skjermen til et helt annet rom i leiligheten. Jeg får samme artifacts.

Jeg prøver med en annen kabel, samme artifacts.

Jeg har nå bestilt returforespørsel hos Komplett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

har du fått fikset problemet ditt?

Jeg har nemlig samme problemet som deg, men uten artifactsene, kun blinkingen. Utrolig irriterende.

Samsung SyncMaster 204B.

-= Sygard =-

7266480[/snapback]

Hei hei

Jeg vet ikke om jeg har fått løst det ennå. Har satt inn mitt returnerte hovedkort, men har ikke fått brukt maskinen så mye.

Du kan ta en titt på denne posten. En som har hatt akkurat det samme problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...