dao Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Vurderer nå sterkt å gå til innkjøp av Intel Core 2 Duo E6600 pluss en masse annet hardware. Hva slags OS bør jeg velge? Jeg har jo hørt mye rykter om at XP Professional x64 Edition er noe herk med tanke på drivere og kompitabilitet. PC'en skal jo brukes til alt fra spill, internett, office, virusprogram osv. Egentlig det meste Det jeg lurer på er om jeg burde fortsette å bruke vanlig xp? Inntil ting blir mer kompitabelt? Eller blir det noe dritt? Takk for hjelp Vet egentlig ikke noe om dette så alles synspunkter hadde vært kjekt Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Kanskje du burde fortsette å bruke "vanlig" xp til windows vista kommer Lenke til kommentar
dao Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Er det noen negative ting med det? Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Du burde vente med å kjøpe noe OS før Vista kommer, kan hende du angrer deg da, sure penger isåfall. Det er greit å sjekke ut alle OS'ene før man betaler så mye penger. Du kan laste ned Beta av Vista da, det finnes i 64-bit , men det er ikke noe man kan bruke som hoved-OS. Hva mener du med negative ting Dao? Mener du om det å bruke en 64-bits CPU på xp-32 vil føre frem noe negativt? Det vil det ikke, det vil fungere akkurat som en 32-bit. Endret 27. oktober 2006 av Bertelsen Lenke til kommentar
kjaa Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har brukt xp pro 64 i ca 7 mnd. Litt rart i starten men enkelte programmer som ikke virket. Tok en tlf til canon og de lagde en skriver driver i løpet av 2 dager. I dag er det ingen problemer med noen av de programmene vi bruker her. Vi har to maskiner med x64 og en med 32. Alle med wxp pro. Jeg har vista på en annen partisjon og det er vista jeg bruker nå, men litt usikker på om det er vært prisen. Wxp 64 er mer enn godt nok. Et godt valg spør du meg. 32 maskinen bruker jeg bare til gamle dos programmer. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Var en del flere driverproblemer enn ett som vedkommende i posten over her skriver om, samt en hel del programmer som ikke var kompitable, da jeg prøvde XP Pro x86-64. Det ble rett og slett ikke verdt det, og 32-bit er tilbake. Merka ikke noe særlig til ytelsen i 64-bitsversjonen likevel, så jeg vil egentlig bare anbefale å fortsette med 32-bitsversjonen til støtten blir bedre i 64-bitsversjonen... Lenke til kommentar
kjaa Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Var en del flere driverproblemer enn ett som vedkommende i posten over her skriver om, samt en hel del programmer som ikke var kompitable, da jeg prøvde XP Pro x86-64. Det ble rett og slett ikke verdt det, og 32-bit er tilbake. Merka ikke noe særlig til ytelsen i 64-bitsversjonen likevel, så jeg vil egentlig bare anbefale å fortsette med 32-bitsversjonen til støtten blir bedre i 64-bitsversjonen... 7165811[/snapback] Riktig, var. Det er ingen problemer med 64 nå. I starten slet jeg litt med å finne antivirus program, men fant til slutt Avast. Dette funker også på Vista. 64 mot 32 bit? tja Ferrari mot Audi ....avhengig av maskinvare selvførgelig. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg snakker om max 2-3 uker siden. I MS-sammenheng tilsvarer det ca. "null tid". Og jada, har en Core 2 Duo, merka ikke noe særlig boost i ytelsen. Lenke til kommentar
kjaa Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg snakker om max 2-3 uker siden. I MS-sammenheng tilsvarer det ca. "null tid". Og jada, har en Core 2 Duo, merka ikke noe særlig boost i ytelsen. 7165923[/snapback] Hm. Litt rart. Ser du vil ha en fordel når vista kommer. Jeg bruker amd 3500. Kjøpte den når den kom. Merker en kraftig forskjell på 32 og 64. Testet dette med å kopiere film til avi ...fra ca 2 t til 40 min. Driver problemer har jeg ikke. Lenke til kommentar
dao Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Er det noen negative ting med det? 7163591[/snapback] Er det noen ulemper ved å bruke vanlig XP på en 65 bits prosessor? Blir ting tregere osv? Lenke til kommentar
kjaa Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Ble det hos meg, men det trenger ikke å bli det hos andre. Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hvis du har planer om å kjøpe Vista når den kommer, og du har Windows XP 32 bit nå, så beholder du den. Å kjøpe Windows XP 64 bit nå, blir som å kjøpe bare for å kjøpe. Det ser jeg ingen vits i. Selv kjører jeg Windows 2000 Pro 32 bit og Windows XP Pro 32 bit på min AMD 64 3500+ CPU og jeg synes det fungerer fint jeg da. Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg kjøpte Windows x64. Jeg skal oppgradere PC'en dermed så kjøpte jeg Win x64- Siden Vista kan bare installeres på 1 harddisk (mulig og choste? for og slippe unna?) Og at viss man feks skifter skjermkort så er du 1 step unna og må registrere Vista på nytt. Jeg angrer ikke på Win x64. Ingen driver probs. Bare et spill har jeg ikke greid og installert, det var det nyeste "Splinter Cell". Men det litt sure er at jeg måtte gå på nettet uten drivere og laste ned x64 drivere siden det bare lå 32-bit drivere på platene... Hjernedøde XFX og hjernedøde MSI (+ lyddrivere). Et annet prob er at viss du ikke "lurer" feks TvNorge at du har en windows XP så får du ikke se webtv oss dem. :bad: ... Og oppstarten av Win x64 går meget raskt. Helt til når man kommer til selveste loggin menyen, for da begynner all den dritten du har installert og senke systemet (som vanlig).. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Husk bare at Vista x64 krever signerte drivere... Det gjør ikke XP x64. (Eller Vista x86) Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Husk bare at Vista x64 krever signerte drivere...Det gjør ikke XP x64. (Eller Vista x86) 7551985[/snapback] Rart det da.. Meget rart av at vista ikke krever signerte drivere av begge "hoved" versjonene sine... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå