Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er flørting? Hvor går grensen til det?

Anbefalte innlegg

Hvor mener du grensen går ved å være høflig, og trivelig og det å flørte? Jeg er veldig hyggelig med de fleste, og kan tulle mye og slå an en spøk eller to. Jeg har inntrykk at det kan oppfattes som flørting av noen. Har opplevd det selv. At ettervert har det utviklet seg til at den andre begynner å bli fysisk, feks. begynne å kile meg og se på meg mer osv. Da blir jeg litt usikker.. Om de har "misforstått". Har kjæreste, men opplever nå og da at andre begynner å småflørte tilbake virker det sånn og virker småinteresser, uten at jeg føler at jeg "ba om det. Litt vanskelig å forklare. Kansje jeg bare er innbilsk! :!:

Jeg ser det spesiellt på gutter som jeg ikke er noe tiltrukket av. Da blir jeg mer åpen og avslappet , ja være helt meg, mens med kjekke menn blir med en gang mer anspent og litt smånervøs. Så det er typisk at de som jeg ikke er tiltrukket av blir interessert i meg..

Så hva regner du som flørting? Hva gjør motparten som får deg til å tro det?

Endret av Myrsnipa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kiling er flørting.

Fordi jeg blir kilt hele tida :cool:

Nei, men virkelig, tror nok at kiling kan virke litt... flørtende, ja.

7163202[/snapback]

:lol: Tror du hun flørter med deg? Nope, det er bare fordi du blir hysterisk som en liten treåring, ikke kjærlighet. Forsåvidt kiler hun alle vennene dine med untak av to... (Ja Frode og i naturfagen mens du var borte fra klassen)

Det var dagens :ph34r:...

Uansett flørting har et eget blikk...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
:lol: Tror du hun flørter med deg? Nope, det er bare fordi du blir hysterisk som en liten treåring, ikke kjærlighet.

Det var dagens :ph34r:...

Uansett flørting har et eget blikk...

7163226[/snapback]

Erm... Ordet nei i min tredje setning tyder vel på at jeg er useriøs eller hva?

Og uansett, jeg blir ikke hysterisk, det er en annen.

Lenke til kommentar
Hvor mener du grensen går ved å være høflig, og trivelig og det å flørte? Jeg er veldig hyggelig med de fleste, og kan tulle mye og slå an en spøk eller to. Jeg har inntrykk at det kan oppfattes som flørting av noen. Har opplevd det selv. At ettervert har det utviklet seg til at den andre begynner å bli fysisk, feks. begynne å kile meg og se på meg mer osv. Da blir jeg litt usikker.. Om de har "misforstått". Har kjæreste, men opplever nå og da at andre begynner å småflørte tilbake virker det sånn og virker småinteresser, uten at jeg føler at jeg "ba om det. Litt vanskelig å forklare. Kansje jeg bare er innbilsk!  :!:

Jeg ser det spesiellt på gutter som jeg ikke er noe tiltrukket av. Da blir jeg mer åpen og avslappet , ja være helt meg, mens med kjekke menn blir med en gang mer anspent og litt smånervøs.  Så det er typisk at de som jeg ikke er tiltrukket av blir interessert i meg..

Så hva regner du som flørting? Hva gjør motparten som får deg til å tro det?

7162746[/snapback]

Der har du antagelig svaret på hvorfor de blir interessert i deg. Du slapper av og åpner deg mer, og dermed påvirkes de til å gjøre det samme og får "på følelsen" at det er noe på gang her.

Legg til at menn gjerne tenker "hun vil ha meg" mens jenta gjerne bare tar det for kameratslig samtale så får du ofte resultatet du opplever.

Forøvrig syns jeg definisjonen av flørting går mest på hva slags kontakt/kjemi vi har enn hva som faktisk blir sagt. Dog, hvis hun ser meg dypt inn i øynene mens fingrene hennes vandrer rundt på meg så er jeg villig til å ta det som flørting ;)

I det hele tatt tror jeg fysisk berøring er skillet mellom vennskapelighet og flørting for mange menn, men det er bare min lille teori.

Lenke til kommentar

Vel og merke er det ikke bare gutter som føler at når jenta prater en vennlig samtale, føler at jenta føler seg tiltrukket.

Jeg går i en ren jente klasse, læreren og alle andre er jenter, vel og merke, JEG er gutt. Jeg kiler og kødder og prater sex og knulling og koser med dem, ja , jeg er hetrofil, merk dere det ! Jeg tror de fleste der tar det som flørting, unntatt 1 tror jeg ..

Men men , er bare å være seg selv, slappe av, og fortsette og kødde, så er det jo ikke noe problem, de blir vant med det, og du kan bryte stillheten med dype øyneblikk hvis du skulle være "uheldig" og bli litt glad i enkelte.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skjønner hvorfor jenter ser mindre alvorlig på sine egne utskeielser enn hva guttene gjør.

Det er gjort undersøkelser på det, og jenter synes at emosjonelt utroskap er det verste mens gutter synes seksuell utroskap er det verste.

DVS at jenter faktisk ikke ser på sine "seksuelle overtredelser" som en alvorlig art, hvilket kan bety at jenter er mest seksuelt utro.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Gjest Gjest

Selv de som kommer bort til en med et inderlig smil (i den grad det er nettopp det) og sier noen få ord, regner de bestandig med at motparten går til værs som en nyttårsrakett grunnet at jøje meg hu der va fiiiin asså!!!!!!!!!.

Et smil og det å smile, noe stivt frister ingen i så måte.. eller? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at dems ubevvishet tok opp flørtende kroppspråk. Hvem var det som sendte ut de signalene? Du.. Hvem sin skyld er det for at de er flørtende tilbake.. Din. Nå er det også slik at våres menneskehjerne trener så meget finpuss på kroppspråk og hva vi sender ut. Flere sittuassjoner med to motsatte kjønn der den enne parternen sender ut flørtende signaler uten å vite det, noe som fører til missfortåelse. Det som kanskje var en forettningsmøte, ble gjort om til en flørt. Merkelig det der...

Ikke gi dem for store forhåpninger nå da ;)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...