BeFs Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hei! Jeg har et lite prosjekt som jeg driver med fortiden. Jeg har et MSI TV @nywhere kort i linuxboxen min. Jeg lurer på å sette opp så jeg kan se tv over nettverket og over internett, planen er å sette opp så jeg går inn på en nettside noe alà NRK nett-tv. Også lurte jeg på en liten ting, noen idèer på hvordan jeg kan skifte kanal? Jeg tenkte å ha to linker som heter "Kanal +" og "Kanal -" Noen tips? Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Er vel bare å få sida di til å kjøre en shell kommando som bytter kanal. Men dette er vel strengt tatt ikke helt lovlig ? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Det er jo til eget bruk jeg har tenkt å bruke dette, og TV-lisens blir betalt, så lovligheten i dette ser jeg ikke som noe problem. Jeg kan jo også si at jeg skal bytte kanal mellom Super Nintendoen min og VHS-spilleren som har en egenprodusert kassett som jeg har spilt inn med kamera. Da er det plutselig lovlig Jeg har funnet ut at jeg kan bruke ivtv-tune til å skifte kanal i console, men hvordan kan jeg få en side til å kjøre en shellcommando? Endret 27. oktober 2006 av BeFs Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Du kan bruke vlc til å multicaste / unicaste over nettet, har gjort det før sammen med ivtv-tune.. funker fett det Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 http://www.team-mediaportal.com/news/globa...ta_release.html Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Wraith; Men hvordan får jeg en nettside til å til å skifte kanal i ivtv-tune? Petteram: RequirementsMicrosoft SQL Server 2005 Express Edition MediaPortal is built on the Microsoft .NET framework Dette hørtes ut som mye stress å få til i Linux ... Endret 27. oktober 2006 av BeFs Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Wraith; Men hvordan får jeg en nettside til å til å skifte kanal i ivtv-tune? Petteram: RequirementsMicrosoft SQL Server 2005 Express Edition MediaPortal is built on the Microsoft .NET framework Dette hørtes ut som mye stress å få til i Linux ... 7166210[/snapback] Sorry dudes...fikk ikke med meg at det var Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå