TonyMontana Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Det har vore mykje kritikk til NGT pga dårleg kundeservice og liknande, noko dei heilt sikkert har fortjent. Men når dei for en gong overgår forventningane fortjener dei ros. Eg har i den siste tid vore plaga med ustabil linje, routeren har disconnecta i tide og utide. Eg trudde lenge det var azureus og hard belastninga av linja mi som gjorde dette. Men eg avslo dette som løysing då eg blei disconnecta under normal surfing også. Så eg eg sende ein henvendelse til NGT gjennom kontaktskjemaet deira og utdjupa probleme. Tenkte med meg sjøl at det kom til å ta dagar før eg fekk respons. Men den gong ei. Under 2 timar seinare, kl 1430 24/10 fekk eg dette svaret tilbake: "Ser det er en god del ustabilitet på linjen din. Ny router er på vei. Når du får denne, bytt strømforsyning samt alt av kabler til det som følger med ny router. Vi takker for din henvendelse." 25/10 kl 0930 fekk eg mail om at routeren var sendt frå dei. 26/10 var pakken i Oslo og prøvd levert på døra mi som "på døra pakke. Men pga dårleg merking av ringeklokke fekk ikkje dei kontakt med meg. Men idag 27/10 låg hentelappen i postkassa mi, og eg kunne labbe til postkontoret og hente min splitter nye Speedtouch 546(i). Synes dette var ei effektiv fiksing av problemet mitt. Har ikkje fått testa om eg har blitt kvitt ustabiliteten enda, sidan eg akurat har fått montert opp routeren. Er dette ei bedre boks enn Zyxel Prestige 660RU-T3? Lenke til kommentar
spurv Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Er greit det modemet. Men ikke noe superdupert da. . Men er jo det som brukes av de fleste ISP'er nå. Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 takker for dette her, jeg har også en del problemer med ustabilitet, blir disconnected hele tiden :S skal gjøre det samme som du gjorde her og se hva jeg ender opp med. har du en e-mail til nextgentel?? tusen takk Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 takker for dette her, jeg har også en del problemer med ustabilitet, blir disconnected hele tiden :Sskal gjøre det samme som du gjorde her og se hva jeg ender opp med. har du en e-mail til nextgentel?? tusen takk 7163245[/snapback] viss du logger deg inn på kundesidene får du tilgang til kontaktskjemaet. Mykje billigare enn å sitte i telefonkø Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Det er godt vi får vite noen positive opplevelser også Tips til alle som skal ringe, det trenger ikke koste noe, gå inn på Gulesider.no søk opp NGT eller andre firmaer, og hvis firmaet tilbyr det, så er det en "ring gratis"-knapp der. Dette finnes både for NGT, Hafslund og flere andre selskaper Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Det er godt vi får vite noen positive opplevelser også Tips til alle som skal ringe, det trenger ikke koste noe, gå inn på Gulesider.no søk opp NGT eller andre firmaer, og hvis firmaet tilbyr det, så er det en "ring gratis"-knapp der. Dette finnes både for NGT, Hafslund og flere andre selskaper 7164163[/snapback] Korleis det fungera i praksis då? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Korleis det fungera i praksis då? 7164275[/snapback] Du trykker på knappen, det spretter opp et popup-vindu hvor du skriver telefonnummeret ditt og trykker på en "ring meg"-knapp. Plutselig så ringer det i telefonen din, med skjult nummer. Du tar telefonen og blir koblet sammen med mottageren, hvor du da, med all sannsynlighet, kommer til en telefonsvarer som er den samme som du ville kommet til om du hadde ringt vanlig Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Pass på, bestiller du 1 ny ruter så risikerer du å få fler. Jeg bestilte ny ruter, fikk 7(!!!!) stk! Ba om returlapp for 7 (6 nye og 1 gammel). Fikk lapp, og beskjed om å putte alle 7 i en pappeske. Sendte inn, fikk beskjed om at de hadde mottatt en ruter så fikk jeg plutselig regning på 6 stk. Men tror det ordnet seg nå, etter en "kjapp" telefon. "Kjapp" as in å ringe faktura avd ikke er så raskt i seg selv. Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Pass på, bestiller du 1 ny ruter så risikerer du å få fler. Jeg bestilte ny ruter, fikk 7(!!) stk!Ba om returlapp for 7 (6 nye og 1 gammel). Fikk lapp, og beskjed om å putte alle 7 i en pappeske. Sendte inn, fikk beskjed om at de hadde mottatt en ruter så fikk jeg plutselig regning på 6 stk. Men tror det ordnet seg nå, etter en "kjapp" telefon. "Kjapp" as in å ringe faktura avd ikke er så raskt i seg selv. 7165162[/snapback] Det har heldigvis berre kommt 1 foreløpig. hmmm, så man må be om returlapp fo å få det altso. Et forsøk på å spare penger på at folk returnerer for egen regning? Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Vet ikke, men irriterende er det uansett. Men hvis de har ordnet det nå så erre ok for meg. Lenke til kommentar
sKRud Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Har ennå tilgode å få en positiv erfaring med NGT... De lovet jo for snart et år siden at de skule ansette flere kundekonsulenter.. Men mye tyder på at kundemassen deres vokser for fort til at suportavd. klarer å henge med... Men det er godt at noen opplever at ngt gjør jobben sin.. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg fikk bare 5 routere... Skal jeg klage? Men jeg fikk da til slutt også en trådløs router gratis, da ingen av de andre ordnet tilkoblingsproblemene mine. Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg fikk bare 5 routere... Skal jeg klage? Men jeg fikk da til slutt også en trådløs router gratis, da ingen av de andre ordnet tilkoblingsproblemene mine. 7182314[/snapback] Grattis, jeg fikk ingen trådløs ruter, selv om jeg brukte 250 kr i tlf med de, samt 300 opp og ned med buss flere ganger. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Nå vil ikke jeg være en party pooper.. Men å sende ny ruter ser ut til å være NGT sitt svar på allt. Av alle de jeg kjenner som har hatt problem med nextgentel (forskjellige problemer) så har de fått svaret "ja jeg ser her at du har en eldre ruter, vi sender en ny så skal det nok fikse seg". For nesten ingen av de ble problemet løst, inklusive meg som betalte for en 6mb linje, men fikk bare 1mb. Da hadde jeg i tillegg hat 6mb i 6 mnd'er før den plutselig stupte. Ny ruter gjorde ingenting, og etter et halvt år klarte jeg til slutt å overbevise dem at jeg skule ha nedsatt pris uten degradering av linje gebyr.. I tillegg til dette så bli ikke den nye ruteren din helt gratis. De krever at du sender den gamle tilbake, greit nok det, om ikke du selv måtte betale porto.. Endret 1. november 2006 av Footy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 tror nok ikke de tar det å sende inn en gammel ruter så høytidelig. sender de ikke med en sendelapp så bare drit i. sannsynligvis kommer de ikke til å kontakte deg. har 2 modem liggende her fra et tidligere bredbånd som jeg aldri har sendt tilbake. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 em, da er du heldig, jeg fikk purring fordi jeg ikke sendte den gamle tibake med en gang Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Kan melde om at linja mi har blitt dønn stabil etter bytta av router. Den har ikkje disconnecta en einaste gong etter bytte. Og då har eg til tider belasta den mykje, ved bruk av f.eks torrent. Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Å sende inn routerer er ikke vits har ca 3 thomson speedtouch 510i og en 546i, 1 topcom ?, 3 Zyxel prestige 650 hw 33, + en alcatel. pluss en ny hake peil fra Telenor... Alt dette på litt div. abb. bytter mm... vet ikke hva jeg skal bruke dem til da men men kjekt å ha Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Tror det kan være lurt å sende inn routerne uansett, plutselig bestemmer de seg for å belaste deg for disse. Sikkert forskjellig fra tilfelle til tilfelle... Men de legger jo ved en returlapp, da er det jo bare å finne en egnet pappeske, slenge all driten oppi der (husk å ta med alt du har av kabler du ikke trenger )og sette på returlappen. Lever på postkontor, case closed og du har alt på det rene... Selv hadde jeg en stund : 1 x den gamle Cisco routeren (667?) 3 x Zyxel router 1 x ukjent merke tilsendt fra NGT, som jeg ikke husker 1 x Speedtouch trådløs router. Alt minus den trådløse routeren havnet i en stor pappeske sammen med alt av ledninger (og da mener jeg ALT) Alt av ledninger var selvfølgelig "åpnet" og lagt løst oppi, min egen lille "protest" mot NGT sine telefonkøer (kall meg gjerne barnslig) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 de kan ikke bare bestemme seg for det... får du ingen returlapp så er det ikke din feil .du skal jo ikke betale for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå