Jay-Jay Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Jeg har bestemt meg for å kjøpe en bærbar maskin. Har etter lang lang vurdering bestemt meg for å prøve HP. Det står egentlig nå mellom 2 maskiner: - Hp Pavilion dv2017ea - Hp Pavilion dv2130ea Dette er 2 ganske like maskiner. dv2130 er på en måte bare en oppgradering av dv2017. Større harddisk, prosessor osv.. Men den største forskjellen ligger i operativsystemet. dv2017 er levert med win xp home, mens dv2130 er levert med win xp media center editon 2005. Har lest litt om win xp mc. Både positivt og negativt. Men vil ha flere meninger hos folk. Maskinen skal brukes til å fraktes med på skole iblant (derfor jeg velger en med 14" skjerm). Den skal der brukes til ren skriving i word og lignende. Ellers vil den stå hjemme i stua hvor jeg vil laste ned en god del musikk og film. Dette vil kobles til tv og steroanlegg for bedre nytelse Det er også mulig jeg bruker den til litt spilling. Men dette er begrenset. Har ikke behov for å spille det nyeste og beste grafikkerte spill. Tenker mer på Fm 2007 og ellers litt eldre spill som commandos 3 (elsker commandos serien ) Også selvfølgelig surfing på nettet Men hva bør jeg velge? Leste noe om domene-problemer me win xp mc... hva betyr det? All info er god info for meg. Håper på lærerike svar Endret 27. oktober 2006 av Jay-Jay Lenke til kommentar
Caze Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Et domene er en samling datamaskiner som er koblet i samme nett, styrt/kontrollert av en eller flere servere. Veldig kort fortalt. Stort sett kun spesielt interesserte og IT-konsulenter som har et domene i heimen. Win XP MCE er jo i utgangspunktet en vanlig XP, men har utvidet multimedia-funksjonalitet. Ytelsen ved vanlig XP bruk vil være helt lik (i spill og nytteprogrammer). Lenke til kommentar
Jay-Jay Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Et domene er en samling datamaskiner som er koblet i samme nett, styrt/kontrollert av en eller flere servere. Veldig kort fortalt. Stort sett kun spesielt interesserte og IT-konsulenter som har et domene i heimen. 7162103[/snapback] Ok. Men la oss si jeg skal koble maskinen i LAN med 2-3 andre bærbare ellerno. Sliter jeg da med Win XP MC? Syns jeg husker noe om domener i LAN (ikke veeeldig erfaren ) Lenke til kommentar
butare Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Win XP MCE er jo i utgangspunktet en vanlig XP, men har utvidet multimedia-funksjonalitet. Ytelsen ved vanlig XP bruk vil være helt lik (i spill og nytteprogrammer). 7162103[/snapback] Har 2 maskiner som jeg har (hadde) MCE på. Hadde bare problemer. Flere programmer som ikke virket, spill som frøs hele tiden osv. Vet ikke hva som var problemet. Men en formattering og installering av Xp pro løste alle problemer. Alle programmer som ikke fungerte ok med MCE, fungerer utmerked. Har ikke nok peiling på MCE (og jeg har hørt før at de skal være likt, untatt MCE delen) til å erklære MCE som syndereren...Vet bare at nå funker det som det skal.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå