Gargarath Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Heisann! Tenkte jeg skulle begynne med litt rap å sånn, men så trenger jeg en mikrofon. Jeg har ikke peiling på sånt, så det eneste kravet jeg stiller er at man får den for under 500kr. Noen bra butikker man får sånt? Eller, noen mikrofoner å anbefale? Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Den legendariske SHURE SM-58 er kanon. Jeg kjøpte to av de brukt for 900,- Koster noe mer nye da. Shonah Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Heisann!Tenkte jeg skulle begynne med litt rap å sånn, men så trenger jeg en mikrofon. Jeg har ikke peiling på sånt, så det eneste kravet jeg stiller er at man får den for under 500kr. Noen bra butikker man får sånt? Eller, noen mikrofoner å anbefale? 7161906[/snapback] har du ordentlig lydkort? eller et standard som fulgte med pc'n? Lenke til kommentar
Gargarath Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Lydkortet mitt er integrert på hovedkortet. Trenger jeg et lydkort for å bruke en mikrofon? Btw, 900kr er litt for dyrt. Lenke til kommentar
ådne Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Det kommer nok ikke til å fungere noe særlig med intergrert lydkort nei. Dette har jo heller ikke xlr inngang... Du bør se på et billig og enkelt lydkort som f.eks. M-audio Fast track USB. Ville personlig heller gått for et firewire-kort, men siden det virker som du har et rimelig stramt budsjett kan dette bli umulig. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Ville selv gått for Shure SM-58 og et firewire lydkort, om du har tid til å spare litt. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Skal du rappe MÅ du nesten ha pop-filter. Shure og Røde er gode saker, å finne noe brukbart til vanlig pc-lydkort er nok vanskelig Lenke til kommentar
Gargarath Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Det kommer nok ikke til å fungere noe særlig med intergrert lydkort nei. Dette har jo heller ikke xlr inngang... Du bør se på et billig og enkelt lydkort som f.eks. M-audio Fast track USB. Ville personlig heller gått for et firewire-kort, men siden det virker som du har et rimelig stramt budsjett kan dette bli umulig. 7164202[/snapback] Jeg har firewire inngang på PC'n da.. Lenke til kommentar
ådne Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Det kommer nok ikke til å fungere noe særlig med intergrert lydkort nei. Dette har jo heller ikke xlr inngang... Du bør se på et billig og enkelt lydkort som f.eks. M-audio Fast track USB. Ville personlig heller gått for et firewire-kort, men siden det virker som du har et rimelig stramt budsjett kan dette bli umulig. 7164202[/snapback] Jeg har firewire inngang på PC'n da.. 7164542[/snapback] Jaja, jeg mener et firewire basert lydkort. Firewire er mye mer stabilt enn USB og egner seg derfor mye bedre til musikkproduksjon. Var jeg deg ville jeg spart opp til et slikt kort. Ikke meningen og sprenge ditt budsjett fullstendig her, men tror du vil få en bedre opplevelse i fremtiden om du invisterer litt nå.... Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 spar opp til et ordentlig ldykort. usb eller firewre et fett. latecyen er grei på usb men firewire er litt bedre. Lenke til kommentar
Gargarath Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Men, tilbake til spørsmålet: noen bra butikker som selger mikrofoner? Lenke til kommentar
ådne Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Du kan alltids sjekke www.sound1.no Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Kommer an på hvor du bor, men de fleste større byer pleier å ha minst en stor musikkforretning. I bergen har du Hagstrøm musikk og musikkmagasinet. Du får greie priser om du pruter litt og er bevisst på hva du skal ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå