Gå til innhold

Snø i akebakken


Anbefalte innlegg

Hei. Det har vært ett skikkelig snøfall denne uken. I går kveld gikk jeg en tur for å prøve å ta noen bilder av resultatet. Men jeg gikk hjem igjen ganske raskt fordi det begynte å snø.. Her er ett bilde fra den flombelyste akebakken. Akkurat før man kommer ut av skyggene og inn i lyset.

 

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte motivet, skikkelig vinterstemning!

Må si meg enig med Flums, synes fordelingen av lys ble litt skjev, vel mye lys på venstresiden, og vel mørkt nermest kamera. Kanskje det var med overlegg, men jeg synes det ble litt mye (=

 

EDIT: Synes den masta(lyskaster/høyspennt) i kyggepartiet midt i bildet er litt forstyrrende, lett å fikse på da

 

T.

Endret av Bjorhus
Lenke til kommentar

Enig med de andre, kjempebra motiv, godt skutt. Det gav meg nesten en slags Narnia stemning, og dermed tenker jeg med en gang tilbake på de tidene når jeg var ung, tv-serien om Narnia gikk på TV2 (tror jeg) og det var jul.

 

Og det er nettopp det som jeg mener et godt bilde skal gi folk, refleksjoner utover bildet.

 

Når det er sagt så burde du kanskje tatt vekk høyspentmasten for å få den virkelige primale stemningen. Det med skyggene og slikt plager ikke meg i noen større grad.

Lenke til kommentar
Ooh. Dette likte jeg. Får lyst til å gå inn i det og høre på den stillheten snø i mørket kan gi.

7166572[/snapback]

 

++

 

That's right.

Kjempebra motiv, men er enig i det som har blitt gitt av kritikk tidligere.

7167290[/snapback]

 

Kunne også tenke meg en tur i bildet, men bare for å riste og sparke i trær :p

 

Enig med det meste som er sagt her, men jeg hadde digget ett blåskjær i himmelen, men jeg antar fargeversjonen er ganske gul pga lyset?

Lenke til kommentar

Først, takk for tilbakemeldingene. Morsomt at så mange likte bildet. Jeg er enig i at masta bør bort fra bildet.

Det Fulgu skriver om at han antar at fargeversjonen er ganske gul pga lyset skjønte jeg ikke helt. Men iallefall så tok jeg først ett bilde med autoWB (det ble gult) og brukte det til å velge manuell hvitbalanse.

Lenke til kommentar
Først, takk for tilbakemeldingene. Morsomt at så mange likte bildet. Jeg er enig i at masta bør bort fra bildet.

Det Fulgu skriver om at han antar at fargeversjonen er ganske gul pga lyset skjønte jeg ikke helt. Men iallefall så tok jeg først ett bilde med autoWB (det ble gult) og brukte det til å velge manuell hvitbalanse.

7177668[/snapback]

 

Var det jeg tenkte på ja =)

Her i tromsø er det bare storm, så ditt rolige, nesten julekos-aktige bilde var godt å se, legg gjerne ut en fargeversjon om du ikke har noe i mot det

Lenke til kommentar

Først, jeg er helt enig med SirMaximus.

 

Deretter, det at Jernlov skrev "Drittøft, digget den svarte bakgrunnen. Veldig mystisk bilde." er da bare hyggelig? Dersom det er sånn at man må komme med masse tekniske greier og ting man kanskje ikke aner noe om i svarene sine, så er jeg på helt feil forum. Jeg har vært "medlem" her i kun snart ett år og har hatt fotoapparat i noen måneder lengre enn det. Som dere kan se av antall innlegg jeg har hatt så har jeg aldri prøvd å fremstå som noen annen enn den jeg er. Jeg er en amatør innen dette. Og jeg forlanger at brukerne kan få lov å si noe så enkelt som meningen deres om ett bilde, ihvertfall i de trådene jeg starter. Er det ikke nettopp det alt dreier seg om? Om noen liker det man drister seg til å legge ut her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...