mbst Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Ok - jeg har fått koblet PCen til TVen med en scart-kabel (SVHS), og alt fungerer flott. Bruker TV-Tools. Det er bare det at PC-skjermen blir sort når TVen får bilde. Hvordan fikser jeg det slik at jeg kan få bilde på begge skjermene samtidig? Har forstått det slik at problemet ligger i at PC-skjermen ikke klarer å vise så lave oppfriskningshastigheter som TVen må ha (50Hz), og at TV-Tools gir samme oppfriskningshastighet til begge skjermene. Videre har jeg forstått det slik at Nvidia nView skal kunne fikse dette. Så hvordan går jeg så frem i praksis? *Asus Geforce 4 Ti4400 m/SVHS TV-out *Scart-kabel med S-video *JVC AV29TS2EN Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Du legger inn en ganske ny driver til skjermkortet ditt. Siden du snakker om nView regner jeg med du har kort fra nVidia og da kan du enten legge inn den forrige offisielt godkjente driveren: 30.82 eller den nyeste betadriveren: 40.72 Du finner dem begge på http://www.nvidia.com så velger du egenskaper for skjerm og videre innstillinger og avanset. Her er det noen som heter nView en plass og så kan du aktivere for kloning hvis du har koblet alt til. Lykek til :smile: Lenke til kommentar
jossa Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 tv tool.... der er det en dual funk.... fungerer hest _________________ data er oppskrytt og forsvinner vel om noen år når folk går lei tenker jeg. -Dan Hansen- [ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-11-08 21:49 ] Lenke til kommentar
mbst Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Fikk det til med nView alene, trengte altså ikke TV-tools allikevel.. :smile: Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg har nøyaktig det samme problemet med mitt GeForce 4 ti4600. Når jeg aktiverer tv'en, så slår skjermen seg av. Får heller ikke merke av avmerknings punktet "kloning" :/ Quote: Den 2002-11-08 22:31, skrev mbst:Fikk det til med nView alene, trengte altså ikke TV-tools allikevel.. Hva var problemet? Kan du forklare hvordan du gjorde det :smile: ? Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Kjører de nyeste offisielle utgitte Detonator 40.71, og får det fortsatt ikke til. Går somsagt ikke an å trykke på "kloning". Skjermen slår seg av hver gang jeg aktiverer tv'en. Noen som har noen forslag til hva jeg skal prøve? *Frustrert* :sad: Lenke til kommentar
Tullingen Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 jeg får det til med mitt geforce 2 mx med 40.72 drivere. det jeg gjør er: Force detection of a monitor on the secondary monitor velge Clone gå til overlay controls velge Secondary display på Fullscreen Device velge Video Overlay (eller var det Video mirror?, husker ikke helt i farta) på Zoom control trykke OK og fyre opp en video Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå