Gå til innhold

Bør jeg kjøpe X360 eller PS3?


Samtron87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke det ? Du vet at Norge får ett digitalt bakkenett i 2007 ? Da funker ikke vanlige tvsignalene lenger. Da sitter alle i Norge med High Definition i TV stua og hvorfor i all verden vil du da ikke ha det samme når du ser film, som er 10x viktigere enn når du ser TV ? HD kommer til å ta av ekstremt nå i 2007 og det har Sony visst i veldig lang tid. Jeg blir nesten imponert over hvor god de er til å skjønne markedet. At Playstation 3 kommer i Europa i Mars 2007 er egentlig et genitrekk siden du da får med en HD spiller.

Lenke til kommentar
Da sitter alle i Norge med High Definition i TV stua

Da tror jeg prisene må ganske kraftig ned, en HD-klar tv koster jo ikke lite, + en HD-DVD eller Blu-Ray spiller til 3-4000, kanskje begge...

HD kommer til å ta av ekstremt nå i 2007 og det har Sony visst i veldig lang tid. Jeg blir nesten imponert over hvor god de er til å skjønne markedet.

Haha.

Er nok ikke bare Sony som har visst dette :p

Hvorfor tror du alle større selskaper satser på HD?

:!:

Lenke til kommentar
Da sitter alle i Norge med High Definition i TV stua

Da tror jeg prisene må ganske kraftig ned, en HD-klar tv koster jo ikke lite, + en HD-DVD eller Blu-Ray spiller til 3-4000, kanskje begge...

HD kommer til å ta av ekstremt nå i 2007 og det har Sony visst i veldig lang tid. Jeg blir nesten imponert over hvor god de er til å skjønne markedet.

Haha.

Er nok ikke bare Sony som har visst dette :p

Hvorfor tror du alle større selskaper satser på HD?

:!:

7174408[/snapback]

 

Prisene har over halvvert seg det siste året og du får en "ok" skjerm til rundt 10 000 nå, det er IKKE ille. Blu-Ray spiller får du med Playstation 3 og derfor jeg mener det er sjakktrekk av Sony. Trekk ifra Blu Ray spilleren så får du en kickass konsoll til 2000 omtrent, billigere enn Xbox360.

 

Har ikke sagt at bare Sony visste dette, men de som fikk til denne store interessen. 90% av filmdistributører satser jo nå på Blu Ray takket være Playstation 3, det er rimelig sterkt !

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar

trekk fra blu-ray spilleren så får du en konsoll til 2000, billigere enn xbox 360? problemet er jo nettopp at du ikke kan trekke den fra, så det er en idiotisk ting å si.

 

og blu-ray spilleren i ps3 vil være av svært dårlig kvalitet sammenlignet med stand-alone spillere, de kommer til å gi mye bedre bilde.

 

det blir som å sammenligne ps2 som dvd-spiller mot en fra cambridge, nad, marantz.

Lenke til kommentar
Prisene har over halvvert seg det siste året og du får en "ok" skjerm til rundt 10 000 nå, det er IKKE ille. Blu-Ray spiller får du med Playstation 3 og derfor jeg mener det er sjakktrekk av Sony. Trekk ifra Blu Ray spilleren så får du en kickass konsoll til 2000 omtrent, billigere enn Xbox360.

Man kan jo ikke trekke fra Blu Ray spillren! Så det er bare dumt og si!

Som du sier selv så får man en "ok" tv til 10,000.. tror du alle har råd til 10,000 for en tv og så 5000 for den såkalt "billige" Bluray spillren din som er i PS3? 15,000 bare for det. Og så vil man gjerne ha HD -DVD spiller også, siden ikke alle filmer kommer til Blu Ray. og da er man oppe i runst 17-18-19 000. Sikkert over 25,000 også hvis man skal ha med en "bra" Tv.

Har ikke sagt at bare Sony visste dette, men de som fikk til denne store interessen.  90% av filmdistributører satser jo nå på Blu Ray takket være Playstation 3, det er rimelig sterkt !

90 prosent av fildistributører satser ikke på Blu Ray. Sist gang jeg skjekket hadde de fleste større filmselskapene stelt seg bak HD-DVD.

 

Og jeg ber igjen om kilder som kan bevise det su sier, og bevise at jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Gears of Wars er bare overhyppet pga grafikken, vil ikke akkurat si at spillbarheten er noe å skryte av. KillSwitch anyone?

7162724[/snapback]

På hvilken grunnlag kan du si at spillbarheten ikke er å skryte av?

 

X360 eller PS3. Jeg kjøpte meg en X360 2. desember ifjord. Noe jeg angrer på? Nei. Ser jeg en framtid med min X360? Ja. Hvilken konsoll gir meg mest? Per idag, X360? Spill som flenges mest? X360.

 

Vil tro at alt faller tilbake til mange grunnlegende spørsmål. Greit at du ikke kan svare på de først, men kom gjerne på flere som du finner sentralt i ditt ståsted. Du vil alltid finne ulike meninger, selv om det i denne tråden, er omtrent alle enige i at det er spillene som skal hjelpe deg å ta den riktige avgjørelsen.

 

OT: Ser mange trekker frem at PS3 har Blu-ray, og den er mere fremtidsrettet, osv, osv.. Er vi dumme vi som har kjøpt X360, som igjen ikke har med en HD spiller? Lette må jeg ærlig innrømme er litt irriterende. Konsollen funker helt fett uten en HD spiller.

Lenke til kommentar

Hadde egentlig ikke tenkt å svare på dette, men ble så irritert at jeg bare måtte skrive noe...

 

80% av spillene sier du? Hvilke spill er dette da? Jeg har bare 2 x360 spill, og 4 xbox spill, og jeg sliter kun med lagg i de gamle spilla, og det skyldes jo at de må emuleres.

 

Jeg har ingen problemer med lagg i spilla mine i allefall. Nå har ikke jeg HDTV da, men det har vel ikke så altfor mye å si.

Lenke til kommentar

Begynner å lure på om det er noe gærent med min maskin ja, men den har aldri skrudd seg av eller lignende.

 

Dette er spillene som sliter med så store slowdowns: Oblivion, Splinter Cell: DA (Spesielt tanker-mapet), Saints Row (ikke så mye som i demoen, men fortsatt en del), Ghost Recon. Dead Rising har jeg ikke hatt noe slowdowns med.

 

Mulig at det er jeg som er kresen, at andre ikke opplever det som problemer, men jeg er ekstremt sensitiv på dette, og hvis jeg feks skal snu meg i SC:DA ødelegger dette illusjonen fullstendig for meg og spillet blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Begynner å lure på om det er noe gærent med min maskin ja, men den har aldri skrudd seg av eller lignende.

 

Dette er spillene som sliter med så store slowdowns: Oblivion, Splinter Cell: DA (Spesielt tanker-mapet), Saints Row (ikke så mye som i demoen, men fortsatt en del), Ghost Recon. Dead Rising har jeg ikke hatt noe slowdowns med.

 

Mulig at det er jeg som er kresen, at andre ikke opplever det som problemer, men jeg er ekstremt sensitiv på dette, og hvis jeg feks skal snu meg i SC:DA ødelegger dette illusjonen fullstendig for meg og spillet blir ødelagt.

7181165[/snapback]

 

det er områder/deler i alle spillene du nevner man merker slowdown, spesielt hvis man er litt kresen på det, så tviler på at det er noe gærnt med boxen din

Lenke til kommentar
Gears of Wars er bare overhyppet pga grafikken, vil ikke akkurat si at spillbarheten er noe å skryte av. KillSwitch anyone?

7162724[/snapback]

På hvilken grunnlag kan du si at spillbarheten ikke er å skryte av?

 

Vel, hvis du har fulgt med litt i videoene av spillet og lest ett par intervjuer med utviklerne, så burde du vite hva jeg snakker om. Spillbarheten blir veldig lik Killswitch som var på PS2 og Xbox. Er morro de 2 første timene, men blir rimelig kjedelig i lengen. Ikke noe for meg ihvertfall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...