Gå til innhold

Bør jeg kjøpe X360 eller PS3?


Samtron87

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt lenge lyst til å kjøpe PS3, men den ser jo ut til å aldri komme (Mars). Og da frister Xbox 360 veldig. For vil forskjellen på grafikk og slikt være stor? Er det noen som har en oversikt over spec på de to maskinene?

For jeg har sett mange spill som skal komme til PS3, som ikke ser så veldig storslagene ut i forhold det X360 kan få fram.

Er jeg dum hvis jeg går for X360, er det jeg vil vite?

Og en ting til, driver maskinen forsatt å fryser/henger seg? Leste om det når den kom ut at 360 var litt ustabil!

Takk for svar

Endret av SiestaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt svar er kanskje ikke så bra.

 

Men jeg liker begge konsollene, og hvilke spill som kommer til hver av dem er forskjellige.. Det kommer mange bra til Xbox360, og det kommer mange bra til PS3. Sånn vil det alltid være..

Mitt forslag er kanskje å velge etter type spill du har veldig lyst på. F.eks om du liker FinalFantasy, er det dumt å velge Xbox360..

 

Men ja, jeg kjøpte Xbox360, og angrer ikke. Flott konsoll med maaange maaange timers underholding.

Antagligvis ikke det beste svaret, men ja. Jeg prøvde :p

 

Lukter litt PS3 vs Xbox360 her.. Igjen.. :no:

Lenke til kommentar

Trenger ikke bli en versus krig da:-)

 

Det er jo uansett litt vanskelig å sammenligne disse to da den ene ikke er lansert, mens den andre allerede er her. Det positive med 360 er jo at spillbiblioteket begynner å bli ganske så bra og med mange godbiter som skal lanseres i høst og vinter. Xbox 360 Classics er kommet på markedet, og prisen for spill er faktisk helt nede i 199,- for enkelte...Classic spillene har vel en utsalgspris på rundt 300 tror jeg. Grafikkmessig vil du ikke oppleve store forskjellen tror jeg, og du slipper å vente i 5 mnd til. Prisen på boxen er jo også blitt veldig fin.

 

Det positive med PS3 er jo at den er stillegående og kapabel for Blu-ray avspilling out-of-the-box, dvs PS3 har jo en masse features som 360 ikke har/evt må kjøpes i tillegg. Om dette er positivt eller negativt(mtp pris) blir jo helt subjektivt alt ettersom hva man har behov for hjemme. For min del ga Xbox 360 Premium meg alt JEG trengte, da bl.a mitt behov for trådløs adapter ikke var tilstede. (Det er en selvsagt en drøss av andre momenter som sikkert andre kan belyse)

 

Det viktigste og det som bør guide deg til rett beslutning, er uansett hvilke spill du vil spille. Dersom du er villig til å vente til mars, så vil jo det bli litt enklere å velge da du kan lese og sammenligne reviews av både konsoll og spill fra både Xbox og PS. Uansett hva du velger så er jeg rimelig sikker på at du blir fornøyd:-)

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at gears of war og resistance kommer til å bli de beste spillene på veldig lenge innen sine sjangeren da, men det er nå det jeg mener da.

 

Men den andre tingen er at 360 har vært ute lenge så det er mange gode spill til den. Det kommer til å ta lang tid før ps3 har samme utvalget ( nesten ett år)

 

x360 er billigere og hvis du ikke har bruk for blueray spiller så vil jeg si at du taper på å kjøpe ps3. Det kommer ikke til å være stor forskjell på grafikk og slikt, men det kommer til å være stor forskjell på pris.

 

Liker du å krasje i vegger på tony hawk så velger du PS3 (bevegelsesensor) og liker du og spille med lav volum på tven så velger du også Ps3 (vifte på 360)

Liker du bra livestøtte så velger du sansynligvis 360. xbl er kongebra (kanskje ps3 liven blir like bra)

Lenke til kommentar

Kjøp en 360 i ventetiden, ønsk deg Wii til jul siden den koster så lite får du den "sikkert", så kjøper du PS3 når den kommer, da har du alle tre :p Hvertfall den taktikken jeg går for :p ^^

vil ikke akkurat si at spillbarheten er noe å skryte av (snekker om Gears of War)

7162724[/snapback]

Det er sånt man sier etter spillet har kommet, forutsett at man faktisk har prøvd det. Men ikke før det har kommet.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Kjøp en 360 i ventetiden, ønsk deg Wii til jul siden den koster så lite får du den "sikkert", så kjøper du PS3 når den kommer, da har du alle tre :p Hvertfall den taktikken jeg går for :p ^^
vil ikke akkurat si at spillbarheten er noe å skryte av (snekker om Gears of War)

7162724[/snapback]

Det er sånt man sier etter spillet har kommet, forutsett at man faktisk har prøvd det. Men ikke før det har kommet.

7162743[/snapback]

 

Han har vel sett på diverse videoer og mener vel at spillet ikke gir noe mer enn god grafikk. Ellers er det ikke noe nytt å by på. Må være lov å tro det, når det er lov å tro at spillet blir helt sykt bra utifra det man har sett på bilder og videoer.

 

Min mening utifra det jeg har sett er at det blir et grafisk veldig bra spill og jeg er meget spent på hvordan historien og kontrollene blir. Kanskje jeg får finne tak i noen som har en Xbox 360 slik at jeg får testet det :)

 

Desverre kjenner jeg ingen som har Xbox 360 foreløpig. Men det kan endre seg til jul.

Lenke til kommentar

Sjekk hvilke spill som er/blir tilgjengelige, og gå for den som har de du liker. Hvis det ikke blir noen klar vinner der, så hadde jeg kjøpt en xbox 360 hvis jeg var deg. Den er tilgjengelig nå, og er en ypperlig spillmaskin. Forskjellen i grafikk mellom 360 og ps3 vil bli minimale. Ikke vær redd for at den skal dø, det er et lite mindretall dette har skjedd med, og var nok mest aktuelt med de første boksene som kom.

 

Største ulempen med xbox 360 er støyen. Er du veldig var for støy, så er nok ps3 et bedre valg (eller Wii).

Endret av arnegn
Lenke til kommentar

Vel, det kommer ann å 2 ting hovedsakelig. Spillene du liker, eller iallefall visse serier, og pengboka. PS3 koster "litt" mer enn en 360 idag og om du kun skal spille og PS3 ikke har noen spill som er ekslusive og som du bare MÅ ha, så ta 360. Er det omvendt, tar du omvendt.

 

Gå for spillene, og om spillene ikke frister så går du for pris.

Lenke til kommentar

kjøpte meg en 360 for en uke siden ... er fornøyd :thumbup:

det er en bra maskin til ikke alt for mye cash.

 

hvis du velger boxen har du jo masse penger å bruke på stæsj før du er oppe i prisen til ps3, pluss at du kan kose deg med en bra maskin når det er vinter og ingen grunn til å være ute :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Valet fell på den konsollen som har spela du vil ha :)

7162423[/snapback]

Word. Ta å gikk litt gjennom spillbiblioteket til de to konsollene, og se hvilke som du tror frister mest. Det er uansett spillene som avgjør en konsolls verdi, ikke hvor mye fet hardware de har klart å stappe inn.
Lenke til kommentar

Siden du ikke virker som du har så all verden med peiling på gaming så må du nesten prøve deg frem. Alle liker forskjellig og alle verdsetter en egenskap på maskinen mer enn andre.

 

Men personlig setter jeg en knapp på X360 (Etter Wii :tease: ) da PS3 er mye dyrere og jeg har vel kun sett ett eller to litt interessante spill for min del. Mens på 360 kommer det flere godbiter etter min smak.

 

Et argument for prisen til PS3 er at den har blu-ray spiller. Men da må man også huske at DVD'en brukte 10 år på å ta over for VHS'en, og da var det et større sprang enn det er fra DVD til blu-ray (eller HD DVD). Nå er det jo ikke på markedet, men det virker sånn etter det jeg har lest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...