Gå til innhold

Problem med Elkjøp\Lefdal sin ”nye” nettside.

m3

Anbefalte innlegg

Elkjøp\Lefdal sin ”nye” nettside.

Dette forumet er kanskje ikke ment for dette temaet men jeg tolker det litt annerledes så er det opp til moderator å bestemme. Denne kategorien handler om forhandlere og verksteder men de er både fysisk og virtuelt (nettsider) i dette tilfelle elkjøp.no. Og tilgjenglighet er en viktig faktor!

Ok, nå til selve spørsmålet.

I dag da jeg surfa innom elkøp.no med nettleseren Opera så gikk min cpu opp 100% før det roet seg litt men hver gang jeg skulle bevege meg på siden gikk den opp i 100% noe som resulterte i veldig treg respons. Jeg byttet til Firefox\IE7 og cpu-en ble mye roligere men fortsatt ikke helt ”rolig” cpu blastningen var rundt 30-100%, noe som er uvanlig for nettsider som består stort sett av tekst og bilder. Når jeg surfer på for eksempel amobil og her i forumet ligger den ca 1 til 5% !

Jeg lurte da på om noen andre har problemer med Elkjøp sin nettside?

Edit: Samme problem med Lefdal.com og IE7

Endret av m3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har du helt rett i, sider med flash bruker mye cpu men det er ikke det som er problemet i elkjøp sin tilfelle. Det som er rart med Elkjøp sin side i Opera er at cpu går opp i hundre når siden er aktiv fane eller at jeg beveger musa i den aktive fanen !?!?! :confused:

Er det noen som har mail adresse til de som lager elkjøp sin nettside?

Endret av m3
Lenke til kommentar

Har også samme problemet med 100% CPU-bruk på AMD Athlon XP1600 og Celeron M 1,6GHz. Begge med 1 GB med minne.

Problemet oppstår i min Opera 9.02 når elkjøp.no er en aktiv tab (/fane?)..

(OFF TOPIC) TRIVIA:

Samme problemet med www.lefdal.com (samme webserver som elkjøp.no)

Prøv å gjett hvem sin hjemmeside man kommer til ved å følge denne url-en:

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...wUAAAEOefQs9Q46

Jeg har en gang ringt lefdal og elkjøps-kundeservice med en prisforespørsel og kommet til samme kundebehandler :)

Hvis noen lurer på hvorfor; Elkjøp og Lefdal har samme eier. Nixon-group.

http://en.wikipedia.org/wiki/DSG_International_(retailer)

Sitat fra hjemmesidene:

"Elkjøp er i dag heleid av DSG International plc., Storbritannias - og en av Europas - største forhandlere innen forbrukerelektronikk. Konsernet har 25 000 ansatte og rundt 1000 butikker over hele Storbritannia og omsatte for rundt 80 milliarder norske kroner i regnskapsåret 2004/05."

"Lefdal Elektromarked A/S er eiet av Dixons Group. Selskapet drives som et selvstendig selskap med egen administrasjon og ledelse."

DSG = Dixons Stores Group

Kontakt info:

Elkjøp Kundesenter

Solheimsveien 6-8

1473 Lørenskog

Telefon: 815 32 000

Lefdal Kundesenter

Solheimsveien 6-8

1473 Lørenskog

Telefon: 815 58 800

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Har også samme problemet med 100% CPU-bruk på AMD Athlon XP1600 og Celeron M 1,6GHz. Begge med 1 GB med minne.

Problemet oppstår i min Opera 9.02 når elkjøp.no er en aktiv tab (/fane?)..

(OFF TOPIC) TRIVIA:

Samme problemet med www.lefdal.com (samme webserver som elkjøp.no)

Prøv å gjett hvem sin hjemmeside man kommer til ved å følge denne url-en:

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...wUAAAEOefQs9Q46

Jeg har en gang ringt lefdal og elkjøps-kundeservice med en prisforespørsel og kommet til samme kundebehandler :)

Hvis noen lurer på hvorfor; Elkjøp og Lefdal har samme eier. Nixon-group.

http://en.wikipedia.org/wiki/DSG_International_(retailer)

Sitat fra hjemmesidene:

"Elkjøp er i dag heleid av DSG International plc., Storbritannias - og en av Europas - største forhandlere innen forbrukerelektronikk. Konsernet har 25 000 ansatte og rundt 1000 butikker over hele Storbritannia og omsatte for rundt 80 milliarder norske kroner i regnskapsåret 2004/05."

"Lefdal Elektromarked A/S er eiet av Dixons Group. Selskapet drives som et selvstendig selskap med egen administrasjon og ledelse."

DSG = Dixons Stores Group

Kontakt info:

Elkjøp Kundesenter

Solheimsveien 6-8

1473 Lørenskog

Telefon: 815 32 000

Lefdal Kundesenter

Solheimsveien 6-8

1473 Lørenskog

Telefon: 815 58 800

7167276[/snapback]

Ser ikke helt hvor du vil hen? Det er da ikke en hemlighet at elkjøp og lefdal har samme eiere? Hva er egentlig poenget med posten din? Om du ønsker å kaste lys på noe som allerede er helt oppe i dagen, så skjønner jeg iallefall ingenting.

Som det står der så har lefdal egen ADMINISTRASJON og LEDELSE.

Hva har det med kundesenteret å gjøre?

Og der setter vi strek for off-topic, tilbake til lefdal/elkjøps nye sider nå alle sammen.

Jeg aner ikke hva som forårsaker buggen, men hadde sendt den inn til de, så blir den nok fikset. Er jo en god del andre bugger også ute og går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...