Gå til innhold

Noen som jobber offshore?


toth

Anbefalte innlegg

Jeg er en kar på 22 år som vurderer å "bytte beite". I den

forbindelse er jeg

ute etter litt informasjon ang. stillinger offshore.

Som mange andre, hører jeg ryktene om at det finnes veldig mange forskjellige

stillinger på plattformer og rigger, og at det er stort behov for bemanning.

 

Min utdannelse og erfaring ligger stort sett innen salg og markedsføring, da av

selvstendig type(som handelsreisende). Altså ikke veldig relevant for ingeniørstillinger.

Jeg er glad i å reise, og vet jo at det er turnus-arbeid i offshore-bransjen, noe som vil gi meg gode muligheter til å utforske verden litt mens jeg ennå er ung og fri. Som følge av dette vil ikke stillingsbeskrivelse bety mye, da jeg som sagt heller ikke har erfaring.

 

Kjernen av mitt spørsmål:

Stemmer det, som man hører, at om man innehar kun grunnleggende sikkerhetskurs for offshore arbeid, foreligger det likevel meget gode muligheter for å bli ansatt i en offshore-stilling?

 

Om det er en "greasemonkey"-jobb spiller ingen rolle. Spyle tanker, merke rør, hva som helst i utg.pkt..

 

Håper på svar, og gjerne lenker/annet med evt. videre info om hvordan man

"kommer inn i systemet".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt spiller jobben liten rolle. Jeg vet jeg ikke kan ha de "skikkelige" jobbene uansett, med boring og slikt, da må man ha utdannelse. Jeg vil ta minimumskurset, kun sikkerhet, og ta hvilken som helst "dritt"-jobb rett og slett.

Jeg vil jobbe for å leve, ikke leve for å jobbe.. ;)

 

Problemet med å ringe dem, er at arbeidsmarkedet der er så sinnsykt hektisk, at de sier bare "gå på internett, alt ang. stillinger skjer på internett" "men.." "gå på nett!" og på nett ligger kun de ordinære stillingene, ikke "små-stillingene"..

Lenke til kommentar
Har du da prøvd å ringe de, eller er det du sier der basert på spekulasjoner?

Har du snakket med Aetat eller noen av bemanningsbyråene?

7164853[/snapback]

Prøvd å ringe selskapene direkte, ja. Der får man ikke engang prate med en personalansvarlig, "alt ang. stillinger og ansettelser foregår via nett" sier dem. Jeg har derfor sendt noen mailer, og håper kanskje å få noen på tlf etterhvert. Erfaringsmessig er det lettere å få svarene man vil på tlf..

 

 

Ja, vaskehjelp, kjøkkenet, whatever. Altså perifere jobber, som ikke angår oljen direkte. Problemet er at disse stillingene ser ut til å være lite utlyst.

Lenke til kommentar

Tror nok de vaskejobbene er ettertraktet iallefall. 450000+ i året for å tørke opp driten til andre er ikke å forakte :p

 

De fleste andre jobber er det en fordel å ha fagbrev i og. Ikke bare får du bedre betalt, men bedriften har mer nytte av deg. Men det skulle nå ikke vært mulig å få en hjelpearbeiderstilling i ett firma som sendre folk i nordsjøen. Men å faktisk bli sent ut kan bli litt verre.

Lenke til kommentar

å jobbe i et firma som sender folk ut er ikke interessant, for det fungerer annerledes. man vil sannsynligvis ikke få 2-4-turnus, må sannsynligvis jobbe onshore og da..

Skal ettersigene bemannes 3 nye plattformer i januar, som tilsvarer ca 3000 stillinger.. det skulle gi muligheter..

Lenke til kommentar
jeg jobber i catering offshore, 2-4 turnus. har bare grunnlegende sikkerhets kurs og førstehjelps kurs. startlønn på 360k, som kan stige 100k hvis du jobber 5 år sammenhengende eller no mener jeg på. fin deal

7235498[/snapback]

Jobber du da for et cateringfirma, som leier dere ut til riggselskapet igjen? Jeg gjetter det utfra lønnen din, da jeg har hørt fra mange plasser at de som er ansatt direkte av rigg/olje/plattform-selskapet har minimum 400k i året..?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...