Harvester Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Raid er for at to harddisker skal kunne fungere bedre sammen, såvidt jeg vet, og jeg hadde bare èn, så når jeg slo av RAID i bios (finner det under IDE/SATA instillingene), virket det! Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Finner ikke helt hvor man slår av RAID. Hvor gjør jeg det? (Main, advanced, power, boot, tools?) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hvilken SATA-kontakt på hovedkortet er det du bruker, da? En av de fire som er plassert i en gruppe, eller den ene som er plassert borte ved PCI-E-slottene? Hvilken driver du bruker er nemlig avhengig av hvilken kontakt du bruker ... "De fire" bruker ICH8-kontrolleren. Og trenger derfor ICH8-driveren. Manualen anbefaler at du plugger boot-disken i SATA1 eller SATA2. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har ingen anelse. PCUtstyr.no bygde PC-en for meg. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har ingen anelse. PCUtstyr.no bygde PC-en for meg. 7162840[/snapback] Da foreslår jeg at du tar av sidepanelet og kikker ned på hovedkortet. Du trenger ikke røre noe, bare se hvor datakabelen fra harddisken er koblet til hovedkortet. Sammenlign det du ser med bildene/figurene i Brukermanualen, og vips! har du funnet ut hvilken SATA-kontakt som er i bruk. Da vet du også hvilken SATA-driver du må bruke. (Intel eller JMicron.) Jeg håper ikke PC-kabinettet er plombert på noen måte. Lenke til kommentar
Computerwolf Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Kanskje jeg driter meg ut nå men har du sjekka at harddrive står som primare booting device i bios? Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Problemet er løst. Løsningen var.. Min fetter kom over, så i maskinen i noen sekunder og sa: Harddisken har ikke strømforsyning. Plugget den i og var good-to-go. Lenke til kommentar
Computerwolf Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Bra og høre at problemet er løst da... kjipt når slikt skjer med nye maskiner... man blir litt urolig da. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Må si at dette var litt slapt av PCUtstyr.no... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå