Pricks Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hvorfor skulle ikke Microsoft ta ibruk en så kraftig prosessor som Cell. Fordi de finner noe annet/bedre? Uansett blir det bare spekulasjon frem til MS og Nintendo uttaler seg offisielt om hva deres neste konsoller vil inneholde. Så lenge jeg har lest to versjoner av dette sitatet, så venter jeg til det kommer en endelig uttalelse på dette emnet. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Men om det viser seg at i ettertid da utviklerne har begynt å bruke Cell, og det er generelt veldig bra. Er det ingen ting som stopper de i å ta ibruk Cell. Lenke til kommentar
PeserN Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Sitatet jeg leste et annet sted var at IBM-representanten trodde at Wii og 360 brukte Cell allerede, så jeg ville vært skeptisk til denne informasjonen til man får det konkrete sitatet. Men om alle endte opp med Cell til slutt så ville det jo gjøre underverker for porting av spill mellom konsollene. Vel, bortsett fra at PS3 ville vært svake lillebror, da den skal være ute i minst 10 år, så de neste konsollene fra Nintendo og Microsoft om fem år vil nok være ganske mye kraftigere enn PS3 er i dag... Så vi en situasjon som i dag, bare at PlayStation er den svake maskinen, og Nintendo og Microsoft bruker samme prosessor - en kraftigere Cell-utgave. Men som sagt, jeg er skeptisk til påstandene om at MS og Nintendo har valgt Cell... 7170407[/snapback] Høres merkelig ut at en IBM representant skulle mene at cpu`en i x360 er cell, for såvidt jeg vet er det vel IBM som produserer power pc og cell? Er dette tilfelle bør han vel få seg bedre oversikt.. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Er vel IBM som produserer alle tre konsoll-prosessorene. Den store vinneren av konsollkrigen, med andre ord. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hehe, du sier noe der. Lønner seg å stille seg passivt og levere til alle konsoll produsenter.. Lenke til kommentar
GeirBrandal Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Problemet er vel at Sony eig minst like mykje (?) som IBM av Cell-prosessoren, så om Nintendo og Microsoft puttar den i sine konsollar vil Sony tjene pengar på konkurrentane sine maskiner. Og det er vel ikkje akkurat ein "cunning plan" frå Nintendo og Microsoft. I call shenanigans. Endret 1. november 2006 av GeirBrandal Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Har du kilde til at Sony har rettigheter ovenfor Cell prosessoren? Lenke til kommentar
Epik Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 CPU'en er jo utviklet av Sony og IBM, samt Toshiba. At de sitter på eierandeler/rettigheter er vel ikke så overraskende? Lenke til kommentar
GeirBrandal Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Nei, derav spørsmålsteiknet. Det er berre det inntrykket eg har fått, sidan Cell-prosessoren neppe hadde eksistert utan Sony og Toshiba. Det er mogeleg at eg blandar litt saman med Blu-ray når det gjeld kven som eig kva av spesifikasjonar og rettigheter. Nokon som veit betre? Endret 1. november 2006 av GeirBrandal Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Lurer litt på hvordan det er å utvikle applikasjoner eller spill om du vil mot denne type CPU arkitektur. Lenke til kommentar
redflame Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Kanskje de setter Rare til å lage den, og Peter Molyneux til å drive hype. Da vet vi i hvert fall at det blir en skuffelse Lol Endret 1. november 2006 av redflame Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Kan vaere at det er er feilsitert eller dum representant fra IBM? Alle 3 konsollene bruker i dag PowerPC basert CPU kjerner. Xbox360 har CPU med 3 PowerPC kjerner, PS3 har CPU med 1 PowerPC kjerne og 7 SPE'er og ogsaa WII har en PowerPC basert kjerne i CPU'en. Mulig han bare prata over seg og sa Cell men mente PowerPC? - Per Christian Endret 1. november 2006 av Flippo Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 PS3 bruker Cell. Det er en PowerPC CPU som er en del av dette, men i helheten er det et "Cell-Oppsett". Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Saa PS3 sin Cell er en CPU med en PowerPC kjerne og 7 SPE'er vil forskjellen i det jeg skrev, "PS3 har CPU med 1 PowerPC kjerne og 7 SPE'er" vaere untatt jeg utelot aa kalle den Cell? :-) Poenget mitt var at 360, PS3 og WII alle har PowerPC kjerne® fra IBM som viktig del av CPU'en og at IBM mannen kan ha bomma litt naar han sier Cell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå