norpunk Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Jeg kjøpte et Toshiba PDR-M60 kamera for et par år siden. Har brukt det minimalt, men planlegger nå å ta det med på langtur. Det største problemet er batterikapasiteten, de oppladbare batteriene jeg kjøpte varer bare et par timer og bruker et halvt døgn på å lade. Har lest om noen batterier (li-ion?)som bare bruker 70 min på å lade. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke alle typer oppladbare batterier i kameraet mitt, og hvilke som eventuelt er best? Håper noen kan hjelpe for jeg har virkelig ikke peilig :=) Lenke til kommentar
Solow Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Det finnes ladere som lader opp batterier på timen. f.eks har GP en lader som selges på elkjøp for ca 700,- der det følger med 4 AA 1800mAh NiMH (nikkel) batterier. Dette er noe av de kraftigste nikkelbatterier, de kan også klattlades, i liket med Li-ion batterier. Li-ion er vel enda bedre og det finnes sikkert timesladere for disse også, men prisen er sannsynligvis høyere. Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Hei, Kameraet ditt bruker 4xAA batterier, mao. kan du bruke hva som helst av oppladbare batterier. Sørg for å kjøpe NiMH batterier med minst 1800mAh kapasitet og kjøp en hurtiglader. Som nevnt i svaret over er GP hurtiglader + 1800mAh GP batterier fra Elkjøp et godt alternativ. Det finnes batterier med opptil 2000mAh kapasitet, men disse er vanskelige å få tak i. Gylling forhandler den aller beste laderen du kan få kjøpt i Norge, Ansmann PowerLine 4. Den koster dessverre nærmere 1000 kroner, men er absolutt den beste jeg har testet (og jeg har testet mange...) http://www.gylling.no/ansmannbildepw4.htm http://www.batterier.net/ selger uniross 2000mAh batterier. jeg har ikke testet disse enda, men det er en av de få nettstedene i norge som selger NiMH 2000mAh AA batterier. Dette nettstedet selger også en hurtiglader + fire batterier for 598,- -flff [ Denne Melding var redigert av: fl0ffy på 2002-11-30 17:05 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå