larschroe Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Får man forresten tak i avgiftsfri bensin? Til gressklippere, generatorer, traktorer osv.? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Staten flår bileiere her i landet, for det de kan. Bileiere er snille og betaler (dumme som vi er) både forelegg og avgifter. Vanekrimminelle, får nesten ikke straffer. F.eks. blir man tatt med heroin på seg er boten 3-4.000 (som de kun raner en stakkar for å betale uansett). Kjører man med "feil" diesel, er boten 20.000. Finn feilen sier jeg, og tenk på dette neste gang dere går til valgurnene... Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Jeg bruker ca. 3100 liter Diesel i året.Med dieselpris på 10,50 blir det 32550,- i året. Hvis jeg halverer det, ved og fylle avgiftsfri sparer jeg 16-17.000,- Jeg har ALDRI blitt stoppet i kontroll hvor det er blitt sjekket drivstoff, og jeg kjører ganske mye. ( Har kjørt bil i 12år ) Sier bare at det er fristende.. 7196202[/snapback] Jeg sjekket ett par stasjoner jeg passerte i stad, og så der at avgiftsfri diesel KUN var kr 2,10 billigere enn ordinær diesel. I hvertfall her... Så da blir ikke regnestykket dit så positivt. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Så da blir ikke regnestykket dit så positivt. 7199195[/snapback] Det er faktisk utrolig hva kvantumsrabatt kan gjøre med en pris. Handler du 4000 liter på en gang så blir ikke prisen så ille som du tror. Lenke til kommentar
dieseldyret Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 så vidt jeg vet så er det kun tollere som har myndighet til å sjekke hvilken diesel du har på tanken. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 20.000kr første gangen og 40. 000 andre gangen du blir tatt i henhold til forskriftene. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Lærte på kjøreskolen i dag at det er ca 100 000 kr i bot for lastebil og ca 50 000 kr i bot for personbil. Det er Toll- og Avgiftsdirektoratet som kontrollerer dette. Så er kanskje størst mulighet for å bli stoppa på grensa eller lignende..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå