Gå til innhold

Import av Xbox 360 HD DVD Player


Tokra

Anbefalte innlegg

Når kommer hd dvd-spillerern til norge? og hvor mye er antatt pris her?

Lurer fælt på om jeg skal vente eller bestille på nettet...

7364953[/snapback]

 

 

Samme her

Og korleis vart det med strømforsyninga/kabelen. Berre og stikke på clas og kjøpe kabel som passa eller måtte en ha en omformer? Da var det den fra canada eg tenkte på.

 

Sonene på dvden er vel xboxen som bestemmer eller?

 

Helsing Ingvar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når kommer hd dvd-spillerern til norge? og hvor mye er antatt pris her?

Lurer fælt på om jeg skal vente eller bestille på nettet...

7364953[/snapback]

 

 

Samme her

Og korleis vart det med strømforsyninga/kabelen. Berre og stikke på clas og kjøpe kabel som passa eller måtte en ha en omformer? Da var det den fra canada eg tenkte på.

 

Sonene på dvden er vel xboxen som bestemmer eller?

 

Helsing Ingvar

7365094[/snapback]

 

Strømforsyningen takler 100-240 V, så man trenger bare å bytte kabel (evt. en amerikansk -> europeisk kontakt).

Og det er Xboxen som bestemmer hvilke dvder som kan spilles av ja. Har man en europeisk 360 så blir HD-DVD spilleren sone 2 for vanlige dvder, selv om den er kjøpt fra USA/Kanada. HD-DVDer er som sagt tidligere sonefrie.

Lenke til kommentar
så hvis jeg kjøper spilleren fra canada og plugger den i min 360 så kan jeg ikke spille av sone 1 hd-dvd som er kjøpt fra f.eks dvdstrax osv

7365605[/snapback]

Jo.

HD DVD er sonefri, du kan spille av uansett hvor du har kjøpt 360 og 360 HD DVD-spiller.

Han snakker om å spille av vanlige DVD'er, der 360 HD DVD-spilleren "ser til" 360'en, og er låst til samme sone som den (360 kjøpt i Norge, HD DVD-spiller kjøpt i Canada=Sone 2 på DVD, 360 kjøpt i USA, HD DVD-spiller kjøpt i Europa=vanlig DVD låst til Sone 1).

Lenke til kommentar

Ha ha, den er roger Njål (uæ, det føltes rart å si). Liker uansett ikke navnet mitt SÅ godt. Uansett hvor jeg havner på internett så ender jeg opp som "njal" :hrm:

Om ikke eventuelt Motoko da :p

 

Hm, ble litt usikker på om dette er altfor Offtopic... Slenger på et spørsmål jeg:

- Er det noen forskjell å spille spillene i HD-DVD-ROM'et i stede for DVD-ROM'et?

Endret av Motoko
Lenke til kommentar
Ha ha, den er roger Njål (uæ, det føltes rart å si). Liker uansett ikke navnet mitt SÅ godt. Uansett hvor jeg havner på internett så ender jeg opp som "njal" :hrm:

Om ikke eventuelt Motoko da :p

 

Hm, ble litt usikker på om dette er altfor Offtopic... Slenger på et spørsmål jeg:

- Er det noen forskjell å spille spillene i HD-DVD-ROM'et i stede for DVD-ROM'et?

7365878[/snapback]

Grunnen til at du ikke får hete Njål (med å) på mange forum er at jeg har tatt navnet (faktisk er det bare ett forum derjeg ikke har det som brukernavn pga at det var opptatt, ellers nesten 10 år med internasjonal forumaktivitet med brukernavn Njål.

 

On-topic:

Du kan per i dag ikke spille spill via HD DVD drivverket, men må bruke 360'en (og det vil trolig forbli slik).

Lenke til kommentar
Ha ha, den er roger Njål (uæ, det føltes rart å si). Liker uansett ikke navnet mitt SÅ godt. Uansett hvor jeg havner på internett så ender jeg opp som "njal" :hrm:

Om ikke eventuelt Motoko da :p

 

Hm, ble litt usikker på om dette er altfor Offtopic... Slenger på et spørsmål jeg:

- Er det noen forskjell å spille spillene i HD-DVD-ROM'et i stede for DVD-ROM'et?

7365878[/snapback]

Grunnen til at du ikke får hete Njål (med å) på mange forum er at jeg har tatt navnet (faktisk er det bare ett forum derjeg ikke har det som brukernavn pga at det var opptatt, ellers nesten 10 år med internasjonal forumaktivitet med brukernavn Njål.

 

On-topic:

Du kan per i dag ikke spille spill via HD DVD drivverket, men må bruke 360'en (og det vil trolig forbli slik).

7365935[/snapback]

 

He he, tenkte mer på at det engelske alfabetet ikke inneholder bokstaven Å, men det er sikkert også litt på grunn av det du henvender deg til :D

 

Takk for svar foresten, har lurt litt på nettopp dette. Håpet man kanskje kunne spille spill litt stillere :dontgetit: ... men den gang ei.

Lenke til kommentar
takk, bestilte nettopp fra hmv

 

du får si i fra om de sender den til deg kewell, står jo 24/11 på selve siden

7291396[/snapback]

 

Hei,har du fått spilleren nå?Og hvilken frakt valgte du?

Fikk to valg,standard airmail til 1,59 pund...Og overseas deliveri frakt til 15 pund.

Og er det noen som vet om en må betale toll fra HMV?

Lenke til kommentar
jeg anbefaler ikke dvdstrax

 

www.hidefdvd.com har bedre utvalg, lavere priser og er raskere

 

7361363[/snapback]

 

Der sitter vi med ulike erfaringer.

Jeg har hatt 2 bestillinger hos Hidefdvd, og begge gangene var alt på lager, og det tok 3-4 dager før ordren ble pakket. (Alt etter når på døgnet jeg bestilte).

Jeg bestilte fra DvdStrax i går, og de filmene ble sendt i dag.

 

Jeg fant til og med filmer på dvdstrax jeg ikke fant på Hidef.

Men det er litt biligere hos Hidef ja.

Lenke til kommentar

Jeg fikk HD-Dvd-spilleren på fredag, men har ikke fått tested den før i kveld.

 

WOOOOW!

For et bilde.

Jeg er ihuga hjemmekinoentusiast med HD-projektor på 100" lerret.

Har også testet filmen på min 42" HD-plasma.

 

Jeg forventet forbedring fra dvd. Men forbedringen var mye størren enn først forventetn.

Har en dvd-spiller til 10.000,- som selvsagt oppskalerer til 720p, men det blir ikke i nærheten av hva 360-en med HD-drevet gir meg.

 

Ja, det ble en del skarpere. Men det er mest fargene jeg er imponert over.

Fargene fikk et mye mer solid trøkk, uten at det virker overdrevet, eller at fargene sklir ut eller blør i hverandre.

Selv introen til Universal Pictures med den jordkloden er digg å se på.

Så langt har jeg kun testet med HD-utgaven av King Kong, og den er helt sinnsykt bra.

 

Har tidligere testet ordinære HD-klipp fra nettet, men det faller langt bak det bilde jeg fikk i kveld med King Kong-filmen.

 

Godt å vite at jeg har 6 HD-filmer til på vei i posten framover.

Glede seg!

Lenke til kommentar
jeg anbefaler ikke dvdstrax

 

www.hidefdvd.com har bedre utvalg, lavere priser og er raskere

 

jeg bestilte hos begge 2 samtidig, så prater fra erfaring

7361363[/snapback]

 

Nå vil jeg komme med min erfaring igjen...

Grunnen er at den strider mot din erfaring på 2 av 3 punkter.

Ja, Hidef er billigere, men..

 

Dvdstrax sendte mine filmer dagen etter bestilling.

HiDef brukte 3-4 dager etter hver av mine bestillinger før de gikk.

(Alle filmene var "in stock")

 

Dvdstrax har i dag 146 HD-Dvd titler listet på sin side.

HiDef har i dag 108 HD-Dvd titler listet på sin side.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

Har omtrent samme erfaring som deg trykkertor. Det første jeg virkelig la merke til når jeg satte i gang King Kong var hvor mye skarpere og bedre fargene så ut. Det er rett og slett utrolig mye mer behagelig å se på bildet.

 

Og angående dvdstrax og hidefdvd så har jeg samme erfaring som deg der også. Nesten 2 uker siden jeg bestilte fra hidefdvd, og har enda ikke fått det jeg bestilte. Derimot fra dvdstrax fikk jeg i løpet av 4 dager.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

fikk min nå fra videogamerplus.ca, bestillte på mandag, utrolig kjappt.

var ute og kjøpte meg en plugg til norsk kontakt. er dere 100% sikkre på at hd-dvd takkler 240v? så ikke noe sprenger her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg fikk min kl 1530, bor i oslo... står på strøm boksen 110-240v så da er det i boks... skal skru på nå... krysser fingrene

 

 

 

ja da funka fint det....

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...