Gå til innhold

Import av Xbox 360 HD DVD Player


Tokra

Anbefalte innlegg

Hm sporte nå spillern til:

 

SENDT LAGER 2061 GARDERMOEN

STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN

ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN

 

 

Betyr det at den har passert tollen uten problemer og er på vei videre eller?

 

Pakkern var merket gift toy value 20 dollars.

 

Oppdatering: Snakka med posten og de sa at det skjedde med alle pakker større en brev. Og at den mest sannsynlig ble sendt videre iløpet av dagen.

Endret av magnusr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åssen fungerer lyden med powerdvd ultra? Jeg tenker på spdif til Dolby Digital/DTS forsterker. Forsterkern jeg har støtter ikke dolby digital plus i alle fall. Menne støtter det meste som kom før det.

 

Ut via spdif med dolby digital plus? Blir det da oppfatta som DTS?

 

Med toshiba sine stand alone spillere vil dolby digital plus bli oppfatta som DTS av recivere har jeg hørt. Blir vist litt bedre en vanlig dolby digital.

Lenke til kommentar
Åssen fungerer lyden med powerdvd ultra? Jeg tenker på spdif til Dolby Digital/DTS forsterker. Forsterkern jeg har støtter ikke dolby digital plus i alle fall. Menne støtter det meste som kom før det.

 

Ut via spdif med dolby digital plus? Blir det da oppfatta som DTS?

 

Med toshiba sine stand alone spillere vil dolby digital plus bli oppfatta som DTS av recivere har jeg hørt. Blir vist litt bedre en vanlig dolby digital.

7680011[/snapback]

Jeg tror den blir oppfatta som DTS ja, men er ikke helt sikkert da jeg bruker analog 5.1.

Lenke til kommentar
Åssen fungerer lyden med powerdvd ultra? Jeg tenker på spdif til Dolby Digital/DTS forsterker. Forsterkern jeg har støtter ikke dolby digital plus i alle fall. Menne støtter det meste som kom før det.

 

Ut via spdif med dolby digital plus? Blir det da oppfatta som DTS?

 

Med toshiba sine stand alone spillere vil dolby digital plus bli oppfatta som DTS av recivere har jeg hørt. Blir vist litt bedre en vanlig dolby digital.

7680011[/snapback]

Jeg tror den blir oppfatta som DTS ja, men er ikke helt sikkert da jeg bruker analog 5.1.

7680020[/snapback]

 

Analog 5.1? Åssen fungerer det med dolby digital plus da?

 

Har x-fi selv menne tror ikke dette takler dolby digital plus dekoding?

 

Flere som har testa med stand alone toshiba spillere sier at beste resultat på lyd er å ta analog 5.1 tilkobling til forsterker. Menne klart da er det toshiba spillern som tar seg av all lyd dekoding.... Tror ikke det er noen lyd kort ute enda som tar dobly digital plus?

Lenke til kommentar
Analog 5.1? Åssen fungerer det med dolby digital plus da?

 

Har x-fi selv menne tror ikke dette takler dolby digital plus dekoding?

 

Flere som har testa med stand alone toshiba spillere sier at beste resultat på lyd er å ta analog 5.1 tilkobling til forsterker. Menne klart da er det toshiba spillern som tar seg av all lyd dekoding.... Tror ikke det er noen lyd kort ute enda som tar dobly digital plus?

7680256[/snapback]

PowerDVD dekoder Dolby Digital Plus, TrueHD, DTS-HD og LPCM eller hva det heter, så det funker fint via analog :)

Endret av AeroX
Lenke til kommentar
Analog 5.1? Åssen fungerer det med dolby digital plus da?

 

Har x-fi selv menne tror ikke dette takler dolby digital plus dekoding?

 

Flere som har testa med stand alone toshiba spillere sier at beste resultat på lyd er å ta analog 5.1 tilkobling til forsterker. Menne klart da er det toshiba spillern som tar seg av all lyd dekoding.... Tror ikke det er noen lyd kort ute enda som tar dobly digital plus?

7680256[/snapback]

Er ikke dolby digital plus det samme som Dolby Digital bare høyere bitrate? Uansett så dekoder PowerDVD Dolby Digital Plus, TrueHD og DTS-HD så det funker fint via analog :)

7680688[/snapback]

 

Dagens dolby digital utstyr er ikke kompatibel med dolby digital plus så vidt jeg har forstått. Er blant annet høyere bitrate ja. Menne i tillegg til at powerdvd ultra støtter det må vel også lydkortet støtte dette for at det skal gå skulle jeg tro. I alle fall for å få full effekt ut av det?

Lenke til kommentar
Dagens dolby digital utstyr er ikke kompatibel med dolby digital plus så vidt jeg har forstått. Er blant annet høyere bitrate ja. Menne i tillegg til at powerdvd ultra støtter det må vel også lydkortet støtte dette for at det skal gå skulle jeg tro. I alle fall for å få full effekt ut av det?

7680766[/snapback]

ah ok. Ikke sikker på det der med hardware, men er det ikke slik at du kan få nyte DTS via analog selvom lydkortet ikke har hardware dekoding på det, hvis programvaren dekoder det for deg?

Lenke til kommentar
Dagens dolby digital utstyr er ikke kompatibel med dolby digital plus så vidt jeg har forstått. Er blant annet høyere bitrate ja. Menne i tillegg til at powerdvd ultra støtter det må vel også lydkortet støtte dette for at det skal gå skulle jeg tro. I alle fall for å få full effekt ut av det?

7680766[/snapback]

ah ok. Ikke sikker på det der med hardware, men er det ikke slik at du kan få nyte DTS via analog selvom lydkortet ikke har hardware dekoding på det, hvis programvaren dekoder det for deg?

7680790[/snapback]

 

Da jeg leste litt om det var det vel slik at det ble DTS hvis du brukte spdif til forsterkern. Menne klart hvis lydkortet klarer å dekode dolby digital plus så vil nok analog være beste kobling til forsterkern, siden forsterkern ikke talker dolby digital plus.

Lenke til kommentar

Varen ble vist stoppa i tollen ja selv om den var merket gave og verdi 20 dollar.

 

Så da blir den nok ikke så billig alikevel. 110 pund for spillern (var 50 pund i frakt, menne det skal en vel ikke betale toll for).

 

Oppdatering: Lol de skal ha moms for frakta også. Altså hele 165 engelske pund som varen kosta ink frakt. Det blir jo da 540 kroner i moms. Total pris på spillern blir jo da 2600 kroner så sitter jeg vel uten garanti også. Dette ble ikke noe bra deal nei.

Endret av magnusr
Lenke til kommentar
Varen ble vist stoppa i tollen ja selv om den var merket gave og verdi 20 dollar.

 

Så da blir den nok ikke så billig alikevel. 110 pund for spillern (var 50 pund i frakt, menne det skal en vel ikke betale toll for).

 

Oppdatering: Lol de skal ha moms for frakta også. Altså hele 165 engelske pund som varen kosta ink frakt. Det blir jo da 540 kroner i moms. Total pris på spillern blir jo da 2600 kroner så sitter jeg vel uten garanti også. Dette ble ikke noe bra deal nei.

7688818[/snapback]

 

Uff da. Da var du meget uheldig :thumbdown:

Lenke til kommentar

Fikk spillern i dag etter jeg betalte 500 kroner i moms.

 

Spillern var i perfekt stand. Jeg plugga den til vista pcen min og vista fant drivern og innstalerte den av seg selv.

 

Har en x2 4600+ med et x1900GT skjermkort med HDCP kobla til min 42" LG monitor med DVI/HDCP. X-FI lydkort kobla til Yamaha receiver med coax kabel. Bruker denne pcen bare som media center pc.

 

Innstalerte Powerdvd Ultra. Satte Vista til Basic, i stedenfor å bruke aero (det er noe tull med ultra versjon når aero er på). Skrudde av ati hardware acceleration i powerdvd ultra (siden den ikke virker med ati sin acceleration enda, ble bare svart bilde med det på). Satte audio til SPDIF ut.

 

Putta in The Chronicles of Riddick. Valgte DTS-HD lyd. Wow for et bilde og lydkvaltiet som møtte meg. Sinnsykt bra.

 

Jeg hadde samme filmen liggende fra før på en 12GB ts/mpeg2 film med 1080i tatt opp fra HDTV. Men glem det opptaket (sletta det med engang). HD-DVD var sinnsykt mye bedre.

 

Absolutt verdt pengene selv om jeg måtte betale moms og spillern kosta meg totalt 2570.- kroner.

Endret av magnusr
Lenke til kommentar

Etter å ha lest hva dere synes etter å ha fått denne i hus må bare jeg også ha meg en :p

 

 

Tenkte jeg skulle importere et hd dvd-drev fra playasia.com

Noen andre her som har gjort det?

De selger den for 199 $us og da blir det jo ikke så dyrt. For denne skal jo fungere med en "norsk" xbox 360? eller har jeg misforstått? :hmm:

 

Og setter playasia verdien på pakken automatisk til vanlig pris? eller må jeg send dem en mail og trygle om at de setter det til 19$ og som "gift" :roll:

 

 

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar

Men til dere som har kjøpt en Xbox 360 HD-DVD; bråker deres spiller? Min står i et rack med god plass, luft både foran, på sidene og bak. LIkevel er det en vifte bakerst i spilleren som går hele tiden. Pc'en min er så å si lydløs i forhold samme om den har ikke mindre enn 8 vifter innabords. (Lian Li kabinett med 3x 120mm, 1x 80mm (+ en som er koblet fra), Zalman 9500 CPU vifte, viften på 8800GTS skjermkortet, chipsett vifte og strømforsyningsviften)

 

Noen av dere som har samme problem, eller kanskje dere ikke hører den fordi Xbox'en står på (Min er koblet gjennom pc'en, med PowerDVD 7.1 som avspiller)?

 

Er det trygt å åpne spilleren for å koble fra den lille drittviften?

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

Jeg har også HD DVD addonen kobla til PC'en og den spinner litt til og begynne med (1-2 min) men så blir den helt stille. Setter jeg filmen på pause og trykker play igjen så spinner den igjen ca 1-2 min. Men den bråker jo ikke så lenge at det er noe problem altså. PC'en min bråker en god del fra før så :)

 

Tror ikke jeg hadde turt å kobla fra viften. Det er jo en grunn at den er der?

Har også hørt om folk som får rødt lys på addonen pga den blir for varm.

Endret av AeroX
Lenke til kommentar

Jeg ser det er litt tilfeldig hva folk betaler og hva som stoppes i tollen.

Selv kjøpte jeg fra ebay, en fyr i hong kong, og han skrev dvd-player, birthdaygift. Og jeg betalte ikke toll. Så alt i alt ble det 1607 kroner.

 

Men dette med lyden. Jeg har nå ikke fått til særlig av dette. Jeg installerte hd-dvd på mediacenteredition, og det ville seg ikke. Det gikk første gangen, men ikke etter det. Jeg koblet lydkortets 7.1 analogt ut til det jeg trodde var receiverens 7.1 analog, men finner bare 5.1 (Pioneer 915-s påstås å ha 7.1, men har kun innganger for 5.1), får uansett kun lyd i 2ch.

 

Hva gjør jeg galt, tro? Og hva sier folket? er bildet via pc bedre enn fra component 360, når godviljen etter masse forsøk trekkes fra?

Lenke til kommentar
Fikk spillern i dag etter jeg betalte 500 kroner i moms.

 

Spillern var i perfekt stand. Jeg plugga den til vista pcen min og vista fant drivern og innstalerte den av seg selv.

 

Har en x2 4600+ med et x1900GT skjermkort med HDCP kobla til min 42" LG monitor med DVI/HDCP. X-FI lydkort kobla til Yamaha receiver med coax kabel. Bruker denne pcen bare som media center pc.

 

Innstalerte Powerdvd Ultra.  Satte Vista til Basic, i stedenfor å bruke aero (det er noe tull med ultra versjon når aero er på). Skrudde av ati hardware acceleration i powerdvd ultra (siden den ikke virker med ati sin acceleration enda, ble bare svart bilde med det på). Satte audio til SPDIF ut.

 

Putta in The Chronicles of Riddick. Valgte DTS-HD lyd. Wow for et bilde og lydkvaltiet som møtte meg. Sinnsykt bra.

 

Jeg hadde samme filmen liggende fra før på en 12GB ts/mpeg2 film med 1080i tatt opp fra HDTV. Men glem det opptaket (sletta det med engang). HD-DVD var sinnsykt mye bedre.

 

Absolutt verdt pengene selv om jeg måtte betale moms og spillern kosta meg totalt 2570.- kroner.

7702624[/snapback]

 

 

Nå fikk jeg absolutt lyst på en kraftig stasjonær pc samt en ny forsterker.

 

Er det kommet noen forsterkere som kan avspille de nye audioformatene som TrueHD osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...