Gå til innhold

Import av Xbox 360 HD DVD Player


Tokra

Anbefalte innlegg

Kjøpte hd-dvd spilleren for to dager siden av mr_shops fra hongkong på ebay.co.uk . Betalte umiddelbart. Har ikke hørt noe om den er sendt eller ikke.

 

Har også v for vendetta, troy og batman begins på hd-dvd på vei i posten fra cdon.com :)

7602871[/snapback]

 

Hvor mye ga du for den? Buy now-prisen hans er vel høy nå, 110£. Jeg la inn et best offer på 65£, dvs. ca 1500 inkl porto, men det ble avvist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, det kommer an på hva tv-en din / skjermen din klarer å vise, men tilogmed i 720p, som er 1280x720 så er det 2,2 ganger større oppløsning. og av det lille jeg har sett så er det i tillegg til å være mye skarpere, så er det bedre farger også. men HD DVD'er er 1080i på selve platen hvis jeg husker riktig, så har du en tv / skjerm som støtter det så får du den beste oppløsningen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

HD-DVD er native 1080p har du skjerm som kan vise dette native får du det beste bildet. men 720p er utrolig bra det også.

men du må ha en viss størrelse på skjermen for og se virkelig forskjellen.

på min 120" PJ er HD-DVD og DVD som natt og dag!

Lenke til kommentar

Som NIrD skriver, HD-DVD er lagret som 1080p på platene. 24 bilder per sekund.

 

Motoko: Kvalitetsforskjellen til vanlig DVD er ganske stor - for å si det forsiktig. Men - hvordan de enkelte vil oppleve det avhenger av deres egen setup i heimen. Hva slags TV/projektor de har, størrelsen på bildet (tommer) og sitteavstand til denne også. Hvordan det blir i ditt tilfelle blir for oss da vanskelig å si.

 

En ting er at oppløsningen er mye, mye større. Men et annet viktig element er at HD DVD har forlatt det over 10 år gamle komprimeringsformatet MPEG2 som er standard på vanlig DVD og tatt i bruk nye og langt mere effektive komprimeringsformat - ikke bare at det utnytter plassen på skivene bedre, men billedmessig så er det også med på øke kvaliteten betraktelig.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Ja jeg merker til og med store forskjeller på mitt lille 26" Samsung LCD TV. Og jeg pleier å se på nedlastet HD materiale. Men så sitter jeg ca 50cm ifra skjermen også da:P

Og husk at det er ikke bare bildet som er bedre, men også lyden! Selv med et billig og enkelt surround system så vil du høre forskjeller mellom Dolby Digital Plus, TrueHD/DTS-HD og vanlig DD/DTS på DVD.

Endret av AeroX
Lenke til kommentar

Bestilte med mr_shops jeg også. Ble vel ca 2070.- NOK ink frakt. 110 pund var det vel + frakt. Ikke billig menne ingen andre alternativ ser det ut som.

 

Bestilte den 28. Menne har jo vært helligdager og helg så tar vel litt lenger tid en vanlig.

 

Bestilte noen plater fra www.dvdstrax.com menne de har jo ikke hd-dvd på lager vanligvis sier de. Så de er treg på levering da de venter på å motta først for så å sende ut.

Lenke til kommentar
Kjøpte hd-dvd spilleren for to dager siden av mr_shops fra hongkong på ebay.co.uk . Betalte umiddelbart. Har ikke hørt noe om den er sendt eller ikke.

 

Har også v for vendetta, troy og batman begins på hd-dvd på vei i posten fra cdon.com :)

7602871[/snapback]

 

Hvor mye ga du for den? Buy now-prisen hans er vel høy nå, 110£. Jeg la inn et best offer på 65£, dvs. ca 1500 inkl porto, men det ble avvist.

7611437[/snapback]

 

betalte vel like over 2000kr tilsammen inkludert porto. Var buy-now ja.

Lenke til kommentar

Fintenker på HD-DVD spilleren til 360 selv.

 

Har en setup med Samsung M61 40" (takler 1080i)med en sitteavstand på 4,5 meter. Kjører nå dvd med en HDMI dvd spiller. Vil det være mye å hente i bildekvalitet for meg da?

 

Dr.Peedee. Har ikke du en slik tv selv? Mener å erindre det...Har du isåfall prøvd HD-DVD spilleren til 360 på den skjermen?

Lenke til kommentar
Når kommer hd dvd-spillerern til norge? og hvor mye er antatt pris her?

Lurer fælt på om jeg skal vente eller bestille på nettet...

7364953[/snapback]

 

Er ikke kommet noen offisiell lanseringsdato enda uten om "2007".

Den kommer nok til å koste iallefall 2000kr om ikke mer.

Lenke til kommentar

Fant ut at pakkene fra mr_shops kan spores på www.hongkongpost.com

 

Pakke nr fåes av mr_shops. Min ble bestilt den 29 el 28 desember. Og sendt 2 Januar. Hadde vel jule ferie mr_shops også da hehe.

 

Btw jeg skal bruke min på pc. Har en dual core maskin med vista og x1900gt skjermkort med hdcp, kobla til en 42" LG monitor med dvi og hdcp. Testa med cyberlink sitt hd advisor program og eneste som mangla var hd-dvd spillern. Ellers alt ok :D

Endret av magnusr
Lenke til kommentar
Fintenker på HD-DVD spilleren til 360 selv.

 

Har en setup med Samsung M61 40" (takler 1080i)med en sitteavstand på 4,5 meter. Kjører nå dvd med en HDMI dvd spiller. Vil det være mye å hente i bildekvalitet for meg da?

 

Dr.Peedee. Har ikke du en slik tv selv? Mener å erindre det...Har du isåfall prøvd HD-DVD spilleren til 360 på den skjermen?

7630891[/snapback]

 

Joda, jeg har den TV'n. Og er fortsatt veldig fornøyd med den! Jeg har ikke HD-DVD spiller - ennå. Håper å få min Toshiba HD XE1 HD-DVD i neste uke.

 

Derimot har jeg Panasonic Blu-Ray spiller - og den gir fantastiske bilder i hvert fall på min 1080p projektor. :) Har ikke tenkt på å prøve den på TV'n en gang - har vært alt for opptatt med å få sett 1080p innhold på projektoren - dessuten er min 15m lang HDMI kabel festet fast i noe sånne kabelfester fra spilleren og går langs vegg og tak opp til projektoren slik at jeg ikke har ville revet den løs for å dytte den inn i TV'n.

 

Har 6 HD DVD filmer liggende klare og skriker etter avspilleren. Men... må nok vente en ukes tid til på den. Kan evt. se om jeg har en løs og litt kortere HDMI kabel liggende for å teste Blu-Ray mot den TV'n. Burde bli sånn nogenlunde sammelignbart.

 

Men når det er sagt - 4.5 meters avstand på 40 tommer hos deg... jeg sitter nå litt under 3 meter med 92 tommers bilde! (1080p projektor + 2 meter bredt lerrett) - og det er ikke en forstyrrelse eller pikselstruktur i sikte. Helt sømløst og lekkert! Og for en dybdefølelse... Men .. synes kanskje du sitter litt langt fra TV'n for å få den helt store HD følelsen - men ærlig talt - jeg har jo ikke prøvd akkurat den setup'n din selv heller. Du kan i hvert fall med HD innhold sitte nærmere TV'n din uten at det blir plagsomt.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Fikk min i dag, men får den ikke til å virke.. Tror den er ødelagt. Blinker bare grønt hele tiden. Får ikke åpnet den en gang :( Men kan det ha noe med strømtilførselen å gjøre. Har bare byttet ut den som følger med fra USA med en vanlig kabel som passer i dvd-spillere osv.. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Fant ut at pakkene fra mr_shops kan spores på www.hongkongpost.com

 

Pakke nr fåes av mr_shops. Min ble bestilt den 29 el 28 desember. Og sendt 2 Januar. Hadde vel jule ferie mr_shops også da hehe.

 

Btw jeg skal bruke min på pc. Har en dual core maskin med vista og x1900gt skjermkort med hdcp, kobla til en 42" LG monitor med dvi og hdcp. Testa med cyberlink sitt hd advisor program og eneste som mangla var hd-dvd spillern. Ellers alt ok  :D

7632195[/snapback]

 

fikk du mail om at den var sendt? har enda ikke hørt noe :(

Lenke til kommentar
Gode nyheter for de som importerer:

 

Hi Kenneth. Thanks for your support of Xbox and HD DVD. I have good news for you but with a caveat. The power supply is a switching/universal supply. So it will work just fine without a transformer. You will of course, need an adapter for the plug itself, but otherwise, nothing else.     Now, the unit I have is a prototype so there is 1% chance the above data is not correct (the power supply though, seems like final design with Microsoft logo and such). So just in case, the power consumption is 0.8 amps worst case. The supply also lists 50-66 VA so RMS value would be close to 50 watts. And yes, not much power is required for the drive itself.     __________________  Amir  Microsoft  HD DVD insider  VC-1 insider in BD/HD DVD

7217975[/snapback]

 

Hmm kansje dette er noe, eneste du trenger da er en adapter til denne for og plugge den i veggen.

 

Noe som Dette <--------

 

Finnes jo andre som er penere, denne var drit stygg hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...