Gå til innhold

Import av Xbox 360 HD DVD Player


Tokra

Anbefalte innlegg

Muligens ett dumt spm, men er HD dvd formatet slik at de svarte kantene/sørgerandene forsvinner på skjermen?

7755271[/snapback]

 

helt avhengig av hva slags format filmen er i... er den feks i 2:35, så vil du få strekene uansett... De fleste filmer vil få svarte streker iom at de ikke følger vanlig 16:9 oppløsning, men bredere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, konsollen må stå på.

Husk at HD-Dvddrevet kun er selve platespilleren.

Den er koblet i 360, og det er 360 som tar seg av konverteringen og formidling av bildet til skjermen.

Men 360 bråker ikke så mye med filmavspilling som ved spill-avspilling.

Likevel synes jeg personlig det ble litt mye støy under rolige filmer som The Last Samurai.

Jeg la i alle fall godt merke til susingen fra komponentene i de rolige partiene av filmen.

Lenke til kommentar
Universal studios skal slippe 100 titler i 2007 og har bare annonsert 20 hittil ca så kommer flere enn de på lista der

 

Sjekket opp det der utsagnet og fant ingenting som skulle tilsi det du sier. Hverken på Universal studios sine sider eller andre. Ikke kom med "prat", vis link også ;)

 

I stedenfor fant jeg denne artikkelen: http://www.engadgethd.com/2007/01/23/unive...two-new-titles/

 

... elsker formatkrig :cool:

Lenke til kommentar

Sjekket opp det der utsagnet og fant ingenting som skulle tilsi det du sier. Hverken på Universal studios sine sider eller andre. Ikke kom med "prat", vis link også ;)

 

I stedenfor fant jeg denne artikkelen: http://www.engadgethd.com/2007/01/23/unive...two-new-titles/

 

... elsker formatkrig  :cool:

7823194[/snapback]

 

Her har du linken der hvor Universal sier de skal gi ut 100 titler i 2007.

 

http://www.highdefdigest.com/news/show/Uni..._to_Blu-ray/449

Lenke til kommentar

Warner Frankrike har annonsert en god del titler på HD DVD med dato (eller i hvert fall måned), her er de som ikke allerede er annonsert med dato i USA (eller har annen distributør i Frankrike enn i USA):

April 25

The Island

 

May

Flags of Our Fathers

 

June

The Prestige

Natural Born Killers

Matrix (IME) (HD DVD only)

 

July

Mad Max 2

Matrix Reloaded (IME) (HD DVD only)

 

August

The Goonies

Matrix Revolutions (IME) (HD DVD only)

 

Letters from Iwo Jima

 

September

L.A. Confidential

Blade Runner

Poltergeist

 

300 (IME) (HD DVD only)

Blood Diamond (HD DVD only)

Zodiac

 

October

Dirty Harry

The Enforcer

Sudden Impact

Magnum force

The Dead Pool

 

Music and Lyrics

The Reaping

 

November

Harry Potter and the Chamber of Secrets (IME) (HD DVD only)

Harry Potter and the Goblet of Fire(IME) (HD DVD only)

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (IME) (HD DVD only)

Harry Potter and the Sorcerer's Stone (IME) (HD DVD only)

 

December

2001 A Space Odyssey

A Clockwork Orange

Eyes Wide Shut

Ocean's eleven (1960)

Ocean's eleven (2001)

Ocean's twelve

The Shining

The Wizard of Oz

 

Fra DVD Drama.

 

Ellers er det vel mer naturlig å diskutere filmtitler i Kultur>Film enn i Spill>Konsoll.

Så langt har info og diskusjon stort sett gått i Hva var siste Blu-ray/HD DVD du kjøpte?. Der er det også listet opp en del andre titler annonsert i Frankrike og Europa for øvrig (en del som ikke er annsert for USA).

Lenke til kommentar

Ja ja, Universal melder det... Men en god del av disse titlene på linken din finnes i butikkene (f.eks Free Record shop) med norsk tekst allerede, f.eks:

 

Pianist

La Haine

King Kong (1976)

Basic Instinct

King Kong

Bourne Supremacy

Van Helsing

Serenity

Apollo 13

Doom

Jarhead

Chronicles of Riddick

 

Jeg kjøpte flere av dem allerede før jul (norsk tekstet) og plukket opp Apollo 13 og Doom på lørdagen i Oslo. Eneste forskjell må vel da være at de kommer med norsk tekst på coverne også..

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte flere av dem allerede før jul (norsk tekstet) og plukket opp Apollo 13 og Doom på lørdagen i Oslo. Eneste forskjell må vel da være at de kommer med norsk tekst på coverne også..

7828713[/snapback]

 

 

 

hvilken butikk var det da?

 

 

 

 

Bare sett en free record shop med blu-ray filmer

Lenke til kommentar

Xbox 360 dekoder TrueHD, og nedkoder til DD. 5.1, så vidt jeg vet.

Dette skjer via Xbox-chippen, og man skal kunne koble HD-DVD spilleren til pc, og ta lyden ut via "Direct" fra 7.1 lydkort til 7.1 analog inn på receiver som har dette. Dette fordi usb 2.0 er "bred" nok.

 

Ang. HDMI, det er bare HDMI versjon 1.3 som har båndbredde nok til de nye lydformatene. PS3 kommer med denne kontakten, og det kommer en receiver fra Denon til høsten som har denne inn. Det samme har Epson Full HD- projektoren, som er ny nå. Dersom den nye Xbox 360 kommer med HDMI 1.2, er man like langt.

 

WinXp har driver for Xbox 360 memory module som kommer opp, denne oppdateres via winupdate.

 

Videre kan man bruke Toshiba driver til HD-spilleren.

XBOX360 HD-DVDRom UDF Reader v2.5 Windows XP BluePrint, heter den, jeg linker ikke, da jeg er usikker på om det er lovlig.

 

Skal man bruke spilleren sammen med WinXpMediacenter, må man ha installert nero 7.0 ultra edition.

 

I Vista skal det hele visstnok støttes native.

 

Strømkabelen i USA er bare å bytte ut, spilleren bruker en vanlig kabel som du finner i PS2, videospillere osv. Fåes på Clas Ohlson.

Endret av Syn-Sam
Lenke til kommentar
Xbox 360 dekoder TrueHD, og nedkoder til DD. 5.1, så vidt jeg vet.

Dette skjer via Xbox-chippen, og man skal kunne koble HD-DVD spilleren til pc, og ta lyden ut via "Direct" fra 7.1 lydkort til 7.1 analog inn på receiver som har dette. Dette fordi usb 2.0 er "bred" nok.

 

Ang. HDMI, det er bare HDMI versjon 1.3 som har båndbredde nok til de nye lydformatene. PS3 kommer med denne kontakten, og det kommer en receiver fra Denon til høsten som har denne inn. Det samme har Epson Full HD- projektoren, som er ny nå. Dersom den nye Xbox 360 kommer med HDMI 1.2, er man like langt.

 

Dette med HDMI og versjon 1.3 - her misforstås det ofte litt. Toshiba HD E1 har HDMI v1.2 f.eks, og sender True HD i alle kanaler ut ferdig dekodet via HDMI til receivere med HDMI versjon 1.1 eller høyere. Det vil si at HD E1 gjør dekodingen av signalet før det sendes. Ergo kan man få True HD lyd fullt ut uten versjon 1.3.

 

Versjon 1.3 er kun påkrevet hvis signalet skal sendes udekodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...