Gå til innhold

Nå er jeg skikkelig grinete på Netcom!


Anbefalte innlegg

Ok, nå er jeg skikkelig grinete på Netcom.

 

En gang for lenge, lenge siden (2000) registrerte jeg meg på Netcom Planit. Jeg hadde Telenor da, men på den tiden godtok de andre operatører. Senere bytta jeg til Netcom, og årene gikk. Planit ble til Mother. Mother ble til Minside. Og hele tiden la jeg inn flere kontakter, avtaler og slikt.

 

Så en dag byttet jeg til Noextras.net. Da oppdaget jeg til min fortvilelse at min Planit/Mother/Minside-konto var sletta. Mens Planit/Mother var bundet opp mot telefonnummeret mitt, var Minside bundet opp mot kundeforholdet i Netcom. Denne lille forskjellen var det ingen i Netcom som hadde tatt seg tid til å advare mot.

 

Men slikt kan skje den beste. Derfor tok jeg kontakt med kundestøtten til Netcom. Der fikk jeg bakoversveis. Jeg vart fortalt at slikt ikke hadde skjedd om jeg hadde fortsatt som Netcom-kunde, at Minside var forbeholdt deres kunder og at de ikke kunne tenke seg å hente ut dataene for meg.

 

Hva gir dere meg?

 

 

Gode nyheter

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...3entry7196233

Endret av tunheim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overrasker meg forsåvidt ikke, jeg har et kontantabbonement hos Netcom som jeg fyller på en sjelden gang slik at jeg får beholde min @netcom.no epostadresse som jeg brukte en god del de fire-fem årene jeg var kunde hos dem.

 

De har aldri informert om at PlanIt/Mother som ble til MinSide etter hvert forutsatte Netcom-abbonement? Mener nemlig at når Mother ble nedlagt så ble det sendt ut informasjon om at det kun ville være Netcom-kunder som fikk bruke MinSide..

Lenke til kommentar
(...) Mener nemlig at når Mother ble nedlagt så ble det sendt ut informasjon om at det kun ville være Netcom-kunder som fikk bruke MinSide..

7161108[/snapback]

 

Du har nok rett i at en slik melding har vært sendt ut, og jeg burde fått det med meg.

 

Det som irriterte meg er imidlertid Netcoms arrogante holdning i ettertid, da jeg kontakta kundestøtten. Her har jeg noen telefonnummer til gamle venner som jeg ikke har så regelmessig kontakt med. Noen av dem fra utlandet, slik at det kan være vanskelig å finne dem igjen på annen måte. Og så hadde det kosta dem så lite å få ut de nummerene.

 

Jeg vil oppfordre alle som har Netcom og planer om å bytte operatør, å gjøre det så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Det at du ikke tok backup av telefonnummerene du hadde inne på min side når du flyttet til noextras.net er ikke NetComs feil.

 

Jeg tror heller de ikke kan hente ut dataene da de er mest sannsynlig pålagt å slette disse etter en viss tid når du ikke lenger er kunde hos dem. Dette pga. personvernhensyn,

 

For å si det mildt så er det nok dessverre deg som har bæsjet på leggen for å ikke ha undersøkt saker og ting litt nærmere, samt ha tatt backup.

 

Det at man anbefaler kunder å slutte hos NetCOm pga. sin egen skyld synes jeg også er ganske drøyt.

Lenke til kommentar

Du kan da vel ikke laste NetCom fordi de kutter din tilgang til å benytte deres tjenester når du bytter mobiloperatør og avslutter kundeforholdet? :nei:

 

MinSide er SELVSAGT noe som kun tilbys NetComs kunder, og ikke videreselgers sine.. Kan ikek få både i pose og sekk vet du...

Og det kundekonsulenten sa er jo forsåvodt helt riktig...

Å bli "grinete" pga av noe sånt sier vel mest om deg selv...

Lenke til kommentar

Det ble gitt god beskjed da Mother ble til MinSide. Det ble også gitt info at dette kun var fot NetCom kunder. Da jeg flyttet mitt kontantabbonement som jeg passivt bruker fra Netcom ble minside øyeblikkelig sperret. Dette tok jeg selvfølgelig som en selvfølge, i og med at Minside er for netcom kunder. Så det visste jeg så å si på forhånd uten å sjekke det. Jeg synes egentlig du også burde visst det og tatt forhåndsregler.

 

Det er for øvrig helt tåpelig å sie at andre skal bytte bort fra netcom. Da støter dem jo på samme problem som deg?

Lenke til kommentar

Hvis du bytter tilbake til NetCom får du alle kontaktene dine igjen!

Gjorde dette selv, og da jeg logget meg inn på mine sider lå de gamle kontaktene der:)

 

PS! Du kan ikke skylde på NetCom for at du ikke har tatt dine forhåndregler og ikke lest informasjon som NetCom har sendt ut! :tease:

Lenke til kommentar

Nå har jeg riktig gode nyheter. Etter å ha forklart situasjonen grundig har Netcom nå hjulpet meg, og sendt meg adresselista.

 

Det setter jeg svært stor pris på.

 

Som det er påpekt her tidligere, hadde jeg ingen rett til å kreve dette av Netcom. Heldigvis er rettighetene ikke så viktige hvis man handler med en hjelpsom bedrift. Da handler det om å finne gode løsninger. Selv om mitt hovedabonnement ikke lenger er med Netcom, har jeg fortsatt firmaet og familien på Netcom. Da er det godt å vite at Netcom er en hjelpsom bedrift. :)

 

 

Hvis du bytter tilbake til NetCom får du alle kontaktene dine igjen!

Gjorde dette selv, og da jeg logget meg inn på mine sider lå de gamle kontaktene der:)

Godt råd :thumbup:
PS! Du kan ikke skylde på NetCom for at du ikke har tatt dine forhåndregler og ikke lest informasjon som NetCom har sendt ut! :tease:
(...) jeg burde fått det med meg. (...)
Som jeg også innså litt tidligere i diskusjonen, det har du helt rett i.
Det er for øvrig helt tåpelig å sie at andre skal bytte bort fra netcom. Da støter dem jo på samme problem som deg?
Hvis du finleser det jeg skreiv, vil du se at jeg oppfordret folk som allerede planlegger å bytte fra Netcom å gjøre det nå.
Lenke til kommentar
Nå har jeg riktig gode nyheter. Etter å ha forklart situasjonen grundig har Netcom nå hjulpet meg, og sendt meg adresselista.

 

Det setter jeg svært stor pris på.

 

Som det er påpekt her tidligere, hadde jeg ingen rett til å kreve dette av Netcom. Heldigvis er rettighetene ikke så viktige hvis man handler med en hjelpsom bedrift. Da handler det om å finne gode løsninger. Selv om mitt hovedabonnement ikke lenger er med Netcom, har jeg fortsatt firmaet og familien på Netcom. Da er det godt å vite at Netcom er en hjelpsom bedrift.  :)

 

 

Hvis du bytter tilbake til NetCom får du alle kontaktene dine igjen!

Gjorde dette selv, og da jeg logget meg inn på mine sider lå de gamle kontaktene der:)

Godt råd :thumbup:
PS! Du kan ikke skylde på NetCom for at du ikke har tatt dine forhåndregler og ikke lest informasjon som NetCom har sendt ut! :tease:
(...) jeg burde fått det med meg. (...)
Som jeg også innså litt tidligere i diskusjonen, det har du helt rett i.
Det er for øvrig helt tåpelig å sie at andre skal bytte bort fra netcom. Da støter dem jo på samme problem som deg?
Hvis du finleser det jeg skreiv, vil du se at jeg oppfordret folk som allerede planlegger å bytte fra Netcom å gjøre det nå.

7196233[/snapback]

Hovedabonnementet ditt er ikke hos NetCom, men bedriften din har NetCom? Den tok jeg ikke helt! :hmm: Poenget med bedriftsabonnement da?

Lenke til kommentar
Hovedabonnementet ditt er ikke hos NetCom, men bedriften din har NetCom? Den tok jeg ikke helt! :hmm: Poenget med bedriftsabonnement da?

 

Personlig har jeg Noextras.net siden jeg kun trenger telefoni. Bedriften har litt mer omfattende behov, og da har Netcom en del fine løsninger som letter administrasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt problemet her? Du avslutter et kundeforhold hos netcom og mister dine fordeler som netcom kunde. Er ikke dette helt logisk? Tror ikke Netcom tenker på at de må fortelle deg om denne forskjellen når du sier at du ikke ønsker å begytte deg av netcom lengre, forventer vel de at du forstår at du da mister dine fordeler som netcom kunde.

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar

Han klaget vel strengt tatt ikke på at han mistet fordelene sine hos netcom, men heller deres uvilje til å hjelpe til, noe det er helt greit å være skuffet over. Jeg hadde også blitt grinete om Netcom hadde svart nei med en slik arrogant tone som ble gjengitt her.

 

Synes det er dårlig gjort å feiltolke problemet her med vilje, bare for å kunne slenge dritt. Ellers har man faktisk ikke skjønt poenget?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...