Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MR2 på vinterføre


Myxo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Senka, bakhjulsdrevet OG midtmontert motor.. Det høres skummelt ut.

 

Jeg har allikevel hørt fra folk som har den at den ikke er SÅ ille på vinteren. Hvis den er veldig lav kan jo det blir et problem, men hvis du stort sett kjører på brøyta veier burde det gå greit.

7163393[/snapback]

Skal kjøre i Trondheim, fortrinnsvis sentrum. Kommer nok til å bruke bussen de verste dagene.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke brukt bilen min om vinteren uansett om den hadde "klart det" eller ikke.

 

Salt, sand, sørpe og slaps kombinert med snø/regn og minusgrader = påkjenning for bilen.

 

Har man sportsbil så har man sportsbil. Kommer sikkert til å kjøpe meg en gammel Subaru eller Toyota av noe slag etterhvert som snøen begynner å lave ned. RX-7'en skal i alle fall ikke ut på veien i vinter.

 

Vet ikke hvordan MR2'en er med tanke på vektfordeling, men RX-7 har perfekt 50/50 foran og bak. Skal gå ganske greit sånn sett å bruke på glatt føre.

Lenke til kommentar

MR2`n har vel omtrent perfekt vektfordeling den også.

Jeg skjønner godt dere som har litt spesielle biler som er litt påkosta og sånn at dere ikke vil bruke den om vinteren, men jeg må jo :!: litt av det også.

Bil er og blir en bruksgjenstand for å komme seg fra en plass til en annen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en Fiat X1/9 1500 som helårsbil i noen år. Den hadde midtmotor og bakhjulsdrift og 40/60 vektfordeling. Med gode vinterdekk var den fantastisk på vinterføre, bortsett fra når det var superglatt. Problemet var at hvis bilen fikk snurr, så kunne forhjulene slippe og da snudde bilen seg virkelig fort rundt. Da kunne den snu seg 180 grader rundt på nulltid, hvilket jeg opplevde ved noen hårreisende opplevelser.

 

Men på føre med litt feste (som hardpakket snø, grus eller tørr/våt asfalt) var bilen en drøm på svingete veier, spesielt så lenge man kunne gi på gass gjennom svingen, da beit den seg fast som få andre biler (forfatteren av denne tegneserien har selv eid X1/9):

yoko-x19-3.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...