aog Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hei. Jeg har internett fra BKK og fikk levert med en router som heter Allied Telesyn AT-RG 634. Denne routeren har firewall slått på. Jeg ønsker ikke å bruke denne firewall'en. På www.smartehjem.no forklares det hvordan du skal sette opp ip adresser og slikt. Siden BKK Bredbånd benytter 1 statisk IP adresse pr kunde, er denne IP adressen forhåndprogrammert inn på den routeren du har mottat. Feilkonfigurering av routeren, med f.eks feil IP adresse, vil medføre IP konflikter i vårt nett og tap av linjer for andre kunder. Av den grunn, kan vi ikke tillate endringer som kan medføre kaos i vårt nett. Vi har derfor aktivert DMZ, for at våre kunder skal allikevel ha mulighet til å åpne porter selv. Jeg får det liksom ikke til.Noen smarte skaller der ute som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hvorfor kan du ikke plassere det du skal ha tilgang til i DMZ da? Det er jo en grunn til at ISP'en sikrer routeren sin... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Får det ikke til er en dårlig beskrivelse av hva du har prøvd, hva har du prøvd? Lenke til kommentar
aog Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Har vert bortreist i noen uker nå, men har fått svaret på hvorfor det ikke virket. DMZ var ikke aktivert på routeren min. Takk for den BKK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå