Gå til innhold

Ny ram,hk,cpu og gpu. Hva bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Netopp kjøpt meg gothic 3 og det lagger. Jeg bestemte meg at når jeg fant et spill som lagget på pcen min skulle jeg oppgradere den. Ser dette greit ut?

HK:

ABIT KN9 SLI, nForce 570 (1099,-)

CPU:

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte (1850,-)

GPU:

Har ikke peiling, anbefalninger? (max 4500kr)

RAM:

OCZ DDR2 2048MB Special Ops Edition (ca 2500 hos netshop) Fått bra review hos: http://www.planetamd64.com/lofiversion/index.php/t15071.html

Det er en god stund siden jeg bygget pc sist og er ikke helt oppdatert på hva som er noe særlig for tiden. Takker for all respons jeg får. Totalt skal det komme på ca 10 lapper. Prisene er fra komplett (untatt rammen).

Lydkort og høytalere er THX godkjente så de duger. Har en 40gb Raptordisk til windows og spill samt en 400GB SATA disk til diverse jall. Skjermen betalte jeg 5500kr og er en 19" NEC Multisync LCD1970GX så det får klare seg.

Endret av DalaiLaban
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg ha satset på et Core 2 Duo oppsett. Disse er hestehodet foran AMD på pris<-->ytelse for tiden. Siden du skal ha såpass bra RAM regner jeg med at du skal klokke, Core 2 Duo er jo kjent for å være meget klokkevennlig.

Av skjermkort ville jeg ha kjøpt et GeForce 7950 GX2 kort, evt. ventet på de nye kortene som er rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
Av skjermkort ville jeg ha kjøpt et GeForce 7950 GX2 kort, evt. ventet på de nye kortene som er rett rundt hjørnet.

7160436[/snapback]

Edit: Tror jeg venter til de kommer ut ja. Kan vel ikke være så avsindig lang tid til (håper jeg)

Endret av DalaiLaban
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...