Gå til innhold

Problemer med visning i IE!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ikke så veldig flink på hverken HTML eller CSS, men har i alle fall prøvd å lage en hjemmeside. Problemet er at resultatet blir helt feil i IE. Jeg har validert all koden, så det skal være i orden. Må rett å slett være noe jeg gjør feil.

Noen som kan hjelpe meg med problemet?

Hjemmesiden

Mvh

ElBarto

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Validert kode trenger ikke bety god kode.

Det er veldig vanskelig å se helheten i koden din uten å sette seg ned og bruke litt tid på å se gjennom den. Du er offer for IE som ikke alltid leser ting på samme måte som andre lesere.

Bruker du et program til å generere kodene med, eller lager du kodene selv?

Mitt beste tips til deg er at du må sjekke IE, Fiefox og Opera kontinuerlig for hver nye bit du legger til dokumentet ditt. Begynn med toppen og bygg deg nedover. Når du møter første problem, si ifra her i denne tråden, så vil du få hjelp.

Lenke til kommentar
Validert kode trenger ikke bety god kode.

Det er veldig vanskelig å se helheten i koden din uten å sette seg ned og bruke litt tid på å se gjennom den. Du er offer for IE som ikke alltid leser ting på samme måte som andre lesere.

Bruker du et program til å generere kodene med, eller lager du kodene selv?

Mitt beste tips til deg er at du må sjekke IE, Fiefox og Opera kontinuerlig for hver nye bit du legger til dokumentet ditt. Begynn med toppen og bygg deg nedover. Når du møter første problem, si ifra her i denne tråden, så vil du få hjelp.

7161132[/snapback]

Jeg er klar over at kodinga mi ikke er særlig god, tviler på at den er spesielt riktig og, men det får uansett holde.

Jeg har laget koden selv, i Dreamweaver.

Ok, nå har jeg prøvd å ta bort mesteparten av koden, sånn at problemet kommer klarere fram.

Hjemmesiden

Som dere ser, er det store mellomrom, hvis du ser på det i IE. De skal altså ikke være der.

Hvordan kan jeg få ordnet dette?

Link til CSS-koden

Håper det er noen som kan hjelpe! :ermm:

Lenke til kommentar

Du burde endre det først, så teste på nytt.

Hvem vet at det er derfor det skjer sånn uten at jeg har tatt en nærmere titt på koden.

Edit:

Asså jeg prøver å fortelle deg at slike ting hører hjemme i CSS. ikke hos HTML når du designer en side med bilder(design).

Endret av funkweb
Lenke til kommentar
Du burde endre det først, så teste på nytt.

Hvem vet at det er derfor det skjer sånn uten at jeg har tatt en nærmere titt på koden.

Edit:

Asså jeg prøver å fortelle deg at slike ting hører hjemme i CSS. ikke hos HTML når du designer en side med bilder(design).

7163270[/snapback]

Ja, hyggerlig det. =)

Hvordan får jeg alt="" i CSS koden?

img {

border: 0;

}

Skal ordne <li> i navigasjonen.

Lenke til kommentar
Altså, tror ikke du skal ha f.eks bakgrunn bilde som skal ha alt=""

Da tenker jeg på generelt designen.

Alt="" kan godt brukes hvis du skal publisere noe bilder, eventuelt banner bilde... osv...

7163629[/snapback]

Alternativ tekst skal _alltid_ brukes på bilder med img-tag i markup. Og det _skal_ stå noe mellom "".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...