_tHokA_ Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) God kveld Sitter her med en bærbar PC, har klart å ødelegge DVD stasjonen på en eller annen måte. Så jeg lurer på om det er noe man kan kjøpe nytt? Ser jo at f.eks Komplett.no selger slim DVD brennere. Så er det like enkelt som på vanlig stasjonære maskiner å bytte DVD stasjonen på en bærbar. Har ikke garanti på den Endret 27. oktober 2006 av _tHokA_ Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Det er vanligvis enklere å bytte enn på stasjonær på bærbare er det vanligvis en knapp/hendel etc for å enkelt ta ut hele den optiske stasjonen, når du har dratt ut den er det en spesiell ramme rundt stasjonen som du må skru av og skru på den nye før du setter den inn. I de fleste operativsystemer trenger du ikke legge inn egen driver, det er bare å skyve den på plass igjen. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Så det er universal kobling på de CD/DVD stasjonene, samma som på stasjonære. Der vi har IDE (og noen SATA) Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Den er standard ja. Men vanligvis er det en overgangsplugg innbygd i den rammen jeg nevnte som stasjonen er montert i. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Høres bra ut Da stoler jeg på deg Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 vil bare legge til at enkelte Thinkpad-modeller IKKE bruker standard slimline. Om du tilfeldigvis skulle sitte på en slik... Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Fant en side på nettet hvor de selger deler til den type bærbar. Så jeg regner med dette er noe man kan ta ut da. Bilde viser hvordan kobling det er. Er den lik de dem selger på komplett.no f.eks? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Det der er standard-kontakten ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå