Gå til innhold

Problemer med installering av IE7 og MSOFFICE2007

Anbefalte innlegg

Jeg har noen tekniske problemer nå med PC-en..

La oss begynne med Internet Explorer 7..

Som alle vet, ble jo nettopp fullversjonen av Internet Explorer sluppet for litt siden..

Jeg hadde alt installert Release Candidate 3 av den,

men nå, når jeg laster ned IE7 full installasjonen..

Åpner jeg den, men etter validateing.. Og jeg trykker install de greiene..

Så står det at den ikke kan fullføre installasjonen..

Samme skjer gjennom windows update.. men det går ikke..

og det som skjer, er at den prøver være gang gjennom windows update når jeg skrur på PC-en.. Som gjør at IE7 automatisk overskriver at firefox og thunderbird er mine standard applikasjoner for browser og mail..

Jeg prøver å slette IE7 RC3.. Men aner ikke hvordan jeg skal klare det, den vil rett og slett ikke bort.. Hva gjør jeg??

Mye av det samme problemet med Office 2007..

Jeg hadde Office 2007 Beta før, men så re installerte jeg PC-en og kunne ikke finne plata med installasjonen.. Men brydde meg ikke stort om det da, når trenger jeg Officen for skolearbeid.. Så jeg laster ned Office 2007 Beta igjen, også laster jeg ned og installerer denne refresh greia.. Og boom, Office klikker før den har klart og loade ferdig.. Hver gang jeg åpner enten excel, word eller noe, samme feil melding..

kjører diagnostikk, men nei da..

Starter Office 2007 installasjonen på nytt da.. "Du har alt en nyere versjon av Office installert på PC-en, vennligst av installer først"..

Jeg bare, okay.. Finnes det ingen repair option, eller noe disse dager..

Skal prøve å av installere.. Nei! Ingen uninstall knapp..

Add / Remove Programs klarte heller ikke å av installere den, den blir ferdig, og alt skal være bra liksom.. Men Officen er der fremdeles den.. Prøver med jv16 Power Tools 2006, samme skjer igjen.. Er liksom av installert.. Men det er den jo ikke..

Så hva pokker gjør jeg??

Officen må jeg ha.. Skulle gjerne fiksa det med IE7 også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å avinstaller IE7 fra Legg til fjern programmer. Om du ikke finner dem i listen, så velg å vise oppdateringer øverst i vinduet.

Så starter du maskinen på nytt og prøver å installere igjen.

Når det gjelder Office 2007, kan du prøve å avinstallere på en annen måte. Dette forutsetter at du installerte fra en MSI-fil.

Skriv dette i kjør:

msiexec /x (mellomrom)

Så drar du den MSI-filen inn der, slik at banen kommer opp. Klikk så OK. Da skal det avinstallere seg. Litt usikker på om Office 2007 bare har en MSI-fil da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...