Gå til innhold

Gforce3...4X AGP på Via chip,, diskuter her!!

divemaster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig et er bare tull, det virket iværtfall ikke på mitt Kt266a chip sett.

Her kommer noe som virket hos meg iværtfall, det gir deg riktignok "litt" dårligere ytelse, men ingen låsinger av maskinen så langt.

Jeg gikk ned fra 6189 poeng til 5271 poeng i 3Dmark2001 1024x768 default test

Følgende er sakset fra ett annet forum, jeg har prøv det på mitt MSI 6380 kort, å det virker lovende så langt

Right Click on My Computer.

Select Properties.

Click the Hardware Tab.

Click the Device Manager Button.

Click the + next to System devices.

Right Click on VIA CPU to AGP Controller.

Click Update Driver.

Select Install from a list or specific location (Advanced), then click the next button.

Select Don't search. I will choose the driver to install, then click the next button.

Select PCI standard PCI-to-PCI bridge, then click the next button.

Click finish when prompted, then reboot when prompted.

Altough above is for win2000, but if you look in the device manager you see the same..

No more lockups and freezes, and the thread stuck in device driver is gone.

Divemaster

Lenke til kommentar

Hei igjen

Skjermkortet kjører riktignok i PCI modus, men fremdeles ingen tegn til frysing av bildet eller reboot av maskinen.

Klokke opp skjermkortet litt for å prøve å få tilbake litt av den gammle ytelsen

Kjører nå mitt Palit Gforce3 ti 200 kort på

199 x 429 Mhz

5613 poeng i 1024 x 768 default test i 3Dmark2001

Divemaster

Lenke til kommentar

hvis dere snakker om infite loop dritten så har jeg hatt helt siden xp kom ut,selvsagt bruker jeg via chipset gammelt apollo 133a og et gf2mx,jeg prøvde alle driver fra 12.90 til 23.11 før 23.11 så funka 14.70 best fikk lite nv4 dritt men så lasta jeg ned 23.11 og enda ikke fått den dritten en eneste gang

Lenke til kommentar

wheeeee!!

etter å ha installert sisoft sandra og fått verifisert det faktum at hovedkortet (asus CUV4X-D)

og grafikk-kortet (Herc Guill GTS2 32mb) kjørte på 2x agp har jeg sittet her i et par timer og grublet på hvordan i H****E jeg skulle få slått på agp 4X.

prøvde forskjellige register fixer som skulle fikse dette men neida. ikke tjangs, ville ikke i det hele tatt.

prøvde med siste VIA 4in1 drivere, men den heller gjorde ingenting spes med maskinen..

fann en liten sak på nettet som heter GeforceTweakUtility http://www.geforcetweak.com/

og prøvde den..

slo på agp 4x, fastwrites og sidebanding, avsluttet programmet og restartet. (Jeg lot alt annet vere som det var)

det første jeg la merke til ved oppstarten var at når maskina hadde kommet seg opp og inn i windows var at skjermen blinket en gang.

startet så opp sisoft sandra og den kunne fortelle meg at maskinen kjørte på AGP4X, hadde sidebanding påslått, men fastwrites var ikke på. :wink:

akkurat den saken med fastwrites skal jeg se nermere på, men det blir ikke nå.

laster ned siste nvidia ref drivere, for å installere dem, og ta en test i 3dmark2001.

første testen min med førsteutgaven av Det4 serien ga meg en liten økning på hele 50 poeng fra gamle 3040 :smile:

håper på nyere drivere kanskje vil gi meg et par ekstra poeng :wink:

vil poste senere (etter litt søvn) hvordan dette går, og kanskje noe overklokkings resultat (gts'en er u-overklokket) :grin:

Ha en fortsatt trivelig Jul!

Lenke til kommentar

hehhe...

dette her vart jo morro, søvn kan vente :grin:

her er hva jeg har gjort og prøvt så langt..

overklokka dual maskinen min med 160mhz FSB (1120mhz),

den postet i 166mhz men win2k ga meg en bsod i oppstarten.

testa så i 3dmark kun med cpu klokkingen og fikk 3468 poeng i 3dmark 2001

deretter prøvde jeg meg fram med hastigheten på grafikkminnet og kom fram til at 360 var det høyeste jeg kunne kjøre med standard ribber. i en test i 3dmark fikk jeg da 3565 poeng.

gikk så videre med gpu'n, smellte til med 20mhz fra orginale 200 og testet.

3dmark fullførte testen og ga meg da 3624 poeng.

i følge resultat browseren på siden til 3dmark så hadde jeg karret meg opp på Geforce Ultra sitt nivå.

http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2300216

tenker nok det at jeg hadde greitt mye høyere med skikkelig kjøling på grafikk kortet, pluss bedre kjøling på p3 prosessorene mine (Dem har standard intel ribber og vifter! (46c max load, idle 34c))

hadde det ikke vert for et kranglete scsi kort som nekter å fungere med pci hastigheter høyere enn 37mhz så hadde jeg nok ha kjørt på 160mhz fsb til vanlig :wink:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

Nå har jeg kjørt 4x agp i ett par uker, alt fungerer perfekt...........

Måtte inn i bios å justere litt på agp drivinga manuelt, deilig å kunne bruke 4 x agp iværtfall.

Merket ikke så veldig mye fra 2x og til 4x i 3dmark2001, men nå vet jeg iværtfall att agp porten kjører optimalt....

Skal prøve meg litt frem med resten av bios instillingene, sette disse litt sintere

"ikke" klokket

får jeg 6100 poeng i 3Dmark2001 Default test 1024x768

"litt" klokket 225/475

Jeg får 67oo poeng i 3Dmark2001 Default test 1024x768

Dette er uten optimale settings i bios

Amd 1333

K7t266 pro2

750 Mb ram

Palit Daytona ti200 Gforce3

Divemaster

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...