88lollipop Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Nå er det en stund siden det ble skiftet kjølevæske sist på bilen min, og siden vinteren nå egentlig er her, så er jo ordentlig, reint kjøleanlegg en fordel, slik at ikke noe fryser til eller noe slikt. Det kan nesten se ut som om det er rust i kjølevæska, men om det er pga. muligens blanding av rød og blå væske det, eller om det er værre det vet jeg ikke. Men Hvordan skal jeg gå fram for å rense kjøleanlegget på min Mazda 323? Er det bare å finne en passe varm plass, tappe ut, og spyle med vann? Jeg har muligens mulighet til å kanskje få dette gjort inne på skolens verksted, men da at jeg gjør det selv, jeg vet ikke. Tips og triks tas i mot med stor takk... Hvordan ville du gått fram? For jeg vet at om jeg bare tapper av, og fyller på ny, så vil denne rustfargen komme kjapt tilbake, og siden jeg helst ikke vil ut med masse penger i vannpumpe, og slike ting, så vil jeg gjerne gjøre noe med dette... Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Nå er det en stund siden det ble skiftet kjølevæske sist på bilen min, og siden vinteren nå egentlig er her, så er jo ordentlig, reint kjøleanlegg en fordel, slik at ikke noe fryser til eller noe slikt.Det kan nesten se ut som om det er rust i kjølevæska, men om det er pga. muligens blanding av rød og blå væske det, eller om det er værre det vet jeg ikke. Men Hvordan skal jeg gå fram for å rense kjøleanlegget på min Mazda 323? Er det bare å finne en passe varm plass, tappe ut, og spyle med vann? Jeg har muligens mulighet til å kanskje få dette gjort inne på skolens verksted, men da at jeg gjør det selv, jeg vet ikke. Tips og triks tas i mot med stor takk... Hvordan ville du gått fram? For jeg vet at om jeg bare tapper av, og fyller på ny, så vil denne rustfargen komme kjapt tilbake, og siden jeg helst ikke vil ut med masse penger i vannpumpe, og slike ting, så vil jeg gjerne gjøre noe med dette... 7159581[/snapback] Tja, du må i alle fall skru ut bunnpluggen i radiatoren (husk å ta av lokket også) Demonterer temostaten, og spyl gjennom. Finnes radiatorrens å få kjøpt som du tømmer på radiatoren og lar bilen gå i en halvtime før du spyller gjennom. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hadde det vært sommer hadde jeg anbefalt og fylt i radiatorrens, kjørt en halv times tid. Tappa av vannet for deretter og kjøre en dag eller to med ferskvann, tappa av igjen og fylt på med ny frostveske. Men nå er vinteren farlig nær og ferskvann i systemet er ikke og anbefale. Radiatorrens derimot kan du fortsatt bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå