Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med oppsett på en Dell PC?

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg postet denne på feil sted, så legger den her.

Heisann. Jeg har planer om å skaffe meg en ny maskin. Jeg har lyst på en Dell maskin. Jeg har sett på " xps 210" fra Dell.no.

Jeg skulle gjerne hatt en maskin som kan takle de nyeste spillene, og som jeg kan holde på med multimedia med. Som f.eks. Lage ting i 3DS MAX med. Rendering krever mye av en maskin, og trenger derfor en med mye minne, rask prosessor, og så klart mye lagringsplass. Jeg vet ikke om "xps 210" er den maskinen jeg trenger, selv om de sier det er en god multimedia PC på Dell.

Hvis dere tror at denne ikke er bra nok, kunne dere kanskje valgt ut komponenter inne på Dell, slik at de bygger den for deg, slik at den er til det jeg bruker.

Kan ikke alt for mye om PC, og spør derfor om hjelp her.

Om dere gjør det, er det mulig å legge linken her, slik at jeg kan bare gå rett inn på siden, og se hva dere har valgt, og så bare trykke bestill rett derfra?

Det jeg også lurer på er om Intel Dual Core prosessoren. Er det sant, som jeg har hørt, at det vil hakke når jeg spiller litt eldre spill, hvis jeg ikke "disabler" den ene prosessoren av de to? Hvis det er slik, så lurte jeg på om dere kunne ha lagt ved en link i svaret, der jeg kan se hvordan man gjør dette, siden det begynner å bli den vanligste prosessoren på dell.no, siden det er den beste fra Intel.

For at det skal være en god spillmaskin, så må den ha mye minne, bra skjermkort, rask prosessor, og mye lagringsplass. Skulle gjerne hatt mye lagringsplass. 500 GB er bra. 2048 MB RAM er også bra. Prosessoren er det opp til dere å bestemme. Aner ikke hva som er best jeg. Grafikkortet skulle gjerne vært ganske bra, men trenger ikke å være det beste.

Skulle gjerne hatt maskinen på rundt 15000 kr. Det er ikke farlig om den koster litt mer, og helt supert hvis den blir billigere. Dell er jo ganske billig, så er vel ganske stor sjanse for at den ikke blir såpass dyr, er det vel?

Håper jeg får noen svar.

-Greatfaith-

EDIT: Jeg har et trådløst nettverkskort hjemme, som kobles til via USB'en. Kan jeg bruke den på den nye maskinen, eller følger det med et innebygd ett? Skulle gjerne hatt innebygd.

Endret av Greatfaith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jeg deg ville jeg kjøpt fra noen andre enn Dell, og i hvertfall ikke den maskninen der. Kabinettet og strømforsyningen som følger med er ikke noe særlig, og det er få utvidelsesmuligheter på den. Bla vil kabinettets størrelse by på problemer hvis du skal bytte skjermkort, og det er ingen(!) vanlige PCI-spor til utvidelse i den standarden. Hvis du absolutt vil ha en Dell, ville jeg gått for XPS 700 istedet (du får en greit utgave av denne til 15000 også).

Nå har jeg aldri handlet komplette PCer hos komplett.no eller netshop før, men de har PCer som ser veldig bra ut i den prisklassen du ønsker. Og du har muligheten til å forandre på oppsettet hos dem også.

Ellers har jeg aldri hatt problemer med å måtte deaktivere en av kjernene for å spille spill. Har en pentium D 930 selv. Core 2 Duo E6600 skal være den prosessoren som gir best ytelse pr krone.

Er forresten sjeldent det følger med integrert wlan på stasjonære maskniner, men da står det oppgitt hvis det gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...