erlber Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Går det an å lage et fotoalbum som henter alle bildene og thumbnails fra en annen server og viser dem på en side på den serveren der PHP-scriptet ligger? Har ikke støtte for PHP på den serveren der bildene ligger, og har ikke nok plass på den serveren der PHP-scriptet ligger..... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Selvfølgelig... Men jeg skjønner ikke helt hva spørsmålet er. Kan du php og html burde det jo være en grei sak. Kanskje forklare litt nærmere? Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 http://gallery.menalto.com/index.php Dette er det beste freeware PHP gallery scriptet per i dag, som jeg vet om (og jeg har prøvd mange). Du kan blant annet importere bilder fra en annen server, og det lager thumbnails og alt (GD / Imagemagick). Lenke til kommentar
erlber Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Sliter fortsatt med dette her... Det jeg er ute etter er et albumscript som åpner et directory på en annen server: på server 1 (den med scriptet): galleri-maker: laggalleri.php på server 2: /bilder: /Galleri 1 /Thumbs /Galleri 2 /Thumbs osv. Jeg har prøvd å skrive noe selv, prøvde da med readdir(), men det gikk ikke. Noen som har noen gode ideer? Selve skriptet skal ikke være noe avansert, bare rader med 5 thumbs i hver, som peker til det store bildet. Det trenger ikke være noe slags upload (det sier seg selv at dette ikke går, siden serveren med bilder ikke støtter php) Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Om manglende PHP støtte er årsaken til alt plundret, vil jeg bare si: http://www.start.no 30mb plass, PHP og CGI støtte, stabil og gratis tjeneste. PHP safe mode er off btw (de fleste galleri scripts ser ut til å kreve det). Lenke til kommentar
Oppdatert Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Coppermine? se et eksempel her, http://www.orixstudio.com/bilder/ Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Har prøvd Coppermine, men såvidt jeg husker må du laste opp 1 bilde om gangen, manuelt. Det er veldig tungvint, og jeg håper på bulk upload i neste versjon. Nå bruker jeg et annet, kommersielt script som jeg har et seriøst problem med.. bulk upload (ikke le). Får det ikke til å funke, så jeg kommer til å mase vettet av sysadmin igjen Coppermine er jo gratis, og det er suverent bra om man ser bort fra at man må legge opp 1 bilde om gangen. Kan man litt programmering, tror jeg ikke det er noe problem å gjøre noe med det. Jeg fikk faktisk bakoversveis når jeg prøvde det. Enkel installasjon og veldig proft utseende. Skal garantert følge med på utviklingen der i gården. Digger designen på den siten btw! [ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-11-14 08:36 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå