Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får bluescreen når eg starter steamspel med source

Anbefalte innlegg

Er ny her, så eg er ikkje heilt sikker på dette hører heime på denne delen...

Ok, here we go :yes:

Det har seg sånn at eg kjøpte meg Half-Life 2: Game of the year edition. Du får med Half-life 2, Counter-strike: Source, Half- life 2: deathmatch og Half-life: Source.

Eg lasta ned og instalerte Steam, lagde meg ein bruker og begynte å instalere spelene.

Så langt, så bra :D Så lot eg Steam opdatere spelene. Da alle spelene var oppdatert trykka eg i ekstase på CS:S, loade-skjermen til spelet kom fram og så....

Bluescreen of Death :no:

Etter at dataen var starta på nytt, prøvde eg meg på dei andre spelene, men akkurat det samme skjer... Bluescreen of Death :mad:

Eg tenkte eg kanskje ikkje hadde nyeste driveren til GPU'en, men eg fant ingenting som eg kunne oppdatere...

ja, her sitt eg uten å ha fått spelt noke :cry:

PS! eg har spelt CS:S på dataen før!

Dataen eg har e ein ASUS A6km, altså ein bærbar

Noken få specs:

512 MB RAM

Nvidia GeForce Go 7300 Turbocache

AMD Turion 64 1,6 GHz

Endret av Sharku000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk :D

Hm... eg har sjekka etter drivere til Nvidia, fant noke greier, men når eg prøvde å installere kom det noke a la dette: Fant ikke komponent som er kompitabel med driver... trur eg...

Det virker nesten som om det aldri er noke oppdatering til Asus :hrm:

Har ikkje prøvd noke 3D Mark... Har spelt mange spel derimot :)

Woot!!! :dribble: Heilt utrulig! Eg sjekka Asus live-update og ka ser eg! ein update ^^

eg skal installere den no og teste litt ^^

Endret av Sharku000
Lenke til kommentar

Velkommen til forumet! :)

Om du klarer å se noen feilmelding på bluescreen ville det vært mye enklere å feilsøke.

Om du ikke får tid til å se hva se hva som står før datane automatisk skrur seg av, kan du prøve med "Pause/Break" tasten når du får den. Er ikke sikker på om det fungerer. Hvis ikke må du inn i BIOS på maskinen. Siden det er en bærebar kan det kanskje være litt vanskelig å finne riktig tast for å komme seg inn i setup. Der inne skrur du av "automatic reboot if systemhalt" eller noe likt...

Hvis du ikke har erfaring med hva BIOS er og hvordan det fungerer bør du kontakte noen som har peiling på det før du prøver selv. :)

Men tilbake på blåskjermen, der vil du antagelig kunne lese nesten nederst hvilken feil om forekommer. "Begynner dumping av fysisk minne" er et eksempel. Får håpe det ikke er det i allefall... :p

Lenke til kommentar

Takk for hjelp ^^

Eg e kanskje ikkje så veldig flink på data, men eg veit korleis eg kjem meg på BIOS :D

Skal sjekke ut den driveren ^^

EDIT:

Yeeeeeehaaaaaw! ^^

Tusen takk til deg! Effikan ^^ Nå virker det!

Og tusen takk til deg nollie ^^ som ville hjelpe!

WOOOHOOO :!:

TAKK til alle sammen ^^

Endret av Sharku000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...