PsychoXenon Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hallo Har dette problemet her: Pcen hadde stått på lenge, en 14 dagers periode. Tenkte i dag at jeg skulle slå den av slik at den kunne "hvile" seg litt. Etter ei stund, når jeg skulle slå den på igjen var det ikkje tegn til noko liv. Vifta går i 1 sek også ikkje meir, må slå av strømmen for at den skal gjere den samme bevegelsen igjen. Har sjekket det meste no og er ganske sikker på at noko er øydelagt... Er det noen som har noko ideer eller vil tippe på hva komponent som er øydelagt?? Pcen inneholder: 2gb corsair ram, Msi k9n hk, powercolor 1900gt, AMD x2 4600, raptor disk, seagate disk, 2stk nec brennere. Helsing Ingvar Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei! Sjekk at alle ledninger sitter riktig. Ser du noen varsellamper på hovedkortet? Har du forsøkt nullstilling av BIOS? Er det liv i strømforsyningen? Hilsen, efikkan.* Lenke til kommentar
PsychoXenon Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei! Sjekk at alle ledninger sitter riktig. Ser du noen varsellamper på hovedkortet? Har du forsøkt nullstilling av BIOS? Er det liv i strømforsyningen? Hilsen, efikkan.* 7159398[/snapback] Ledningane har jeg sjekket sikkert hundre ganger har ein slik bracket med fire dioder på som følger med msi korta. PÅ denne lyser det ingenting Biosen har jeg også nullstillt Veit ikkje om strømforsyninga er ok da, men når vifta tar et par turn før den stopper igjen rekan jeg med den er OK. Det som er litt rart er no at den fungerte heilt supert før eg skrudde den av også full stopp etter 2 tima.. Andre forslag?? Lenke til kommentar
PsychoXenon Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Jaja det var strømforsyningen som hadde tatt kvelden. Fekk ny i dag og det ville no starte, men diodane bakpå lyser no, to grønt og to rødt. Såg i boka og der står det følgende: Decomressing BIOSimage to RAM for fast booting. Og der stoppa den. Forslag. Hk som er gåent?? Ingvar Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jaja det var strømforsyningen som hadde tatt kvelden. Fekk ny i dag og det ville no starte, men diodane bakpå lyser no, to grønt og to rødt. Såg i boka og der står det følgende:Decomressing BIOSimage to RAM for fast booting. Og der stoppa den. Forslag. Hk som er gåent?? Ingvar 7204749[/snapback] sjekket om psuen står på Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Hallo Har dette problemet her: Pcen hadde stått på lenge, en 14 dagers periode. Tenkte i dag at jeg skulle slå den av slik at den kunne "hvile" seg litt. Etter ei stund, når jeg skulle slå den på igjen var det ikkje tegn til noko liv. Vifta går i 1 sek også ikkje meir, må slå av strømmen for at den skal gjere den samme bevegelsen igjen. Har sjekket det meste no og er ganske sikker på at noko er øydelagt... Er det noen som har noko ideer eller vil tippe på hva komponent som er øydelagt?? Pcen inneholder: 2gb corsair ram, Msi k9n hk, powercolor 1900gt, AMD x2 4600, raptor disk, seagate disk, 2stk nec brennere. Helsing Ingvar 7159338[/snapback] kan være cpu som har tatt kveldn? skjedde d samme med meg når jeg glemte strømmen til den.. xD Endret 2. november 2006 av Storleer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå