Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

telenor øker hastigheten ?


Anbefalte innlegg

Her sitter jeg på en ADSL Pluss Linje, som en gang skulle være på 2Mbit, De klarer ikke levere mere enn 1.5Mbit før 1.7-1.8Mbit, og Pluss abonnementet dems skal gi 3Mbit i følge Telenor sine sider (akkurat nå).

 

De sier også at vi ikke kan få mere enn 2Mbit, og leverer mindre i tillegg.

Dette er forferdelig irriterende.

 

Det eneste positive med linja er at den har vert dønn stabil i nermere ett år nå, så ikke noe å klage på når deg gjelder det, men det at de ikke kan levere er jo plagsomt. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jeg syns det er helt tullete at oss trofaste kunder må vente helt til jule-tider med å få det nye kunder får nå. Kan da ikke være lov å selge forskjellige hastigheter til samme pris?

7257413[/snapback]

Kjørte dem hardt en stund siden jeg ikke fikk full hastighet etter oppgradering til den raskeste linja (4000/400), lå hele tiden på ca. 3.2. Etter noen måneder med reklamasjoner fikk jeg endelig en sms om at "feilen var rettet". Men hastigheten var uendret. Nye telefoner, halvtimer i telefonkø for så å bli satt over et annet sted med en ny halvtimes venting på noen som ikke kunne hjelpe meg. Til slutt skrev jeg en krass mail om hvor lei jeg var av at tiden min ble kastet bort og truet med å sende dem en faktura på timene jeg brukte. I tillegg skrev jeg at neste steg for min del var å bytte isp, siden de tydeligvis ikke hadde noen intensjon om å levere varen jeg betalte for. Tre dager senere var hastigheten ok...

 

Oppgradering til 6000/500 skulle være gjennomført innen 15.3, men når det hadde gått flere dager over uten at noe hadde skjedd sendte jeg en ny mail. Den ble aldri besvart, men det kom en kreditnota på 3x kr. 550,- i posten og linja ble oppgradert. Da hadde jeg ventet i flere måneder på å få den nye hastigheten, mens nye kunder hadde omtrent samme hastighet som jeg lå på og betalte mindre.

 

Er det lov? Aner ikke, men Telenor praktiserer det ihvertfall. En fin måte å kapre nye kunder på, men en dårlig måte å skape trofaste kunder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Nå er det bare å glede seg til min linje blir oppgradert. Økt hastighet er en alldri så liten julegave på forskudd, synes nå jeg.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Er det lov? Aner ikke, men Telenor praktiserer det ihvertfall. En fin måte å kapre nye kunder på, men en dårlig måte å skape trofaste kunder.
Nettopp. Vi hadde bytta til NGT på et blunk, hadde vi bare ikke hatt den "kredittverdigheten" vi har her hos oss :( Med en gang det blir ordna opp i så bytter vi. Bredbånd, og IP-phone til under prisen vi betaler til Telenorfor kun bredbånd er ikke noe å kimse av. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

 

Står det til med oppgraderingen til folket?

 

Lurer på at det er blitt oppgradert hos meg......

Abbonert 3000/300,hastigheten holdt fra dag 1 stabilt ca3700/360

 

Måler på div speedometer idag så får jeg samme som før på downspeed og mere på upload.

 

Nedlastingshastigheten din er 3763 kbits/sekund.

Opplastingshastigheten din er 422 kbits/sekund.

Nedlastingshastigheten din er 3711 kbits/sekund.

Opplastingshastigheten din er 443 kbits/sekund.

 

Jobben er tilkoblet samme sentral som meg og har samme abonert speed som meg, og der målte jeg nedlastingshastighet til 4700 ca og samme upload som jeg måler hjemme.

 

Så bør jeg klage på nedlastighetshastigheten min?

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Hei

 

Står det til med oppgraderingen til folket?

 

Fikk 4000/400 idag gitt, plutselig lå det mail om det i innboksen :cool:

7381054[/snapback]

 

Morn

 

Altså.. så de bruker å sende mail når oppgraderingen er gjort?

(Har ikke hatt T-N så veldig lenge så derfor jeg spør)

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Hei

 

Står det til med oppgraderingen til folket?

 

Fikk 4000/400 idag gitt, plutselig lå det mail om det i innboksen :cool:

7381054[/snapback]

 

Morn

 

Altså.. så de bruker å sende mail når oppgraderingen er gjort?

(Har ikke hatt T-N så veldig lenge så derfor jeg spør)

7382748[/snapback]

 

Ved de forrige oppgraderingene fikk vi mail. Denne gangen har vi derimot ikke fått noen. Men linja er oppgradert den. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...