Gå til innhold

Bilder av "dårlig grafikk" spill til Xbox 360.

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Zelda - Wii er forresten et MYE penere spill enn flere 360-spill, etter min mening. Langtifra det 360 har å by på av piksler o.l. selvfølgelig, men utrolig flott design, fargebruk og lyseffekter. Et veldig pent spill med relativt dårlig oppløsning hvis du skal sammenligne med nestegenerasjonsgrafikk. Så spørsmålet er vel egentlig hva man selv vurderer som viktig i grafikken.

Xboxfanatikere har jeg ofte fått et n00bish inntrykk av når det gjelder den store, episke, spillefronten egentlig. Ikke rart det går så dårlig for Microsoft i konsollspillingas eget hjemland, Japan. Rimelig primitivt å ikke kunne annet enn å "telle piksler" eller le seg ihjel hver gang man plaffer ned et romvesen.

Forresten:

Nestegen-konsollene ligner datamaskiner med konsoll som tilleggsfunksjon. That's bad.

Lenke til kommentar

Xboxfanatikere har jeg ofte fått et n00bish inntrykk av når det gjelder den store, episke, spillefronten egentlig. Ikke rart det går så dårlig for Microsoft i konsollspillingas eget hjemland, Japan. Rimelig primitivt å ikke kunne annet enn å "telle piksler" eller le seg ihjel hver gang man plaffer ned et romvesen.

7584176[/snapback]

Kan du utdype dette litt?

Lenke til kommentar

Lakus Pakus Sjokolatus: Kom innom siden og så at denne tråden hadde vært nokså aktiv siden sist jeg var her (som ikke er SÅ lenge siden egentlig), så jeg kom med et nytt bidrag ja. Harru no' imot det kanskje?

firberblad: Ah, men det er et innrykk jeg har fått gjennom de årene Xbox har vært på markedet, og det gjelder nok ikke alle xboxfantatikere. Tingen er det at Microsoft veldig ofte tenker "teknisk power", og er heller litt dårlig på virkelig god spillkvalitet. Det eneste punktet jeg syntes de gjør det relativt greit, er på skytespillfronten. Poenget er at det veldig ofte har vært PC-fans som har favorisert Xboxen, og ikke spillveteraner (de med mest peil). Dessuten ser jeg på det som rimelig n00bish å egentlig bare kunne argumentere på grunnlag av grafikk og hvor bra "skytespilla" er. Jeg har prøvd et par av dem (eier Halo bl.a.) og det har egentlig vært rimelig "standard" gameplaymessig sett, men med mye FLOTT grafikk og sånt. Ikke mistolk meg; det er et innrykk jeg har på grunnlag av at de største tvspillfanatikere jeg vet om som oftest IKKE favoriserer Xboxen. Den har veldig mye "enkel" underholdning i seg (skyte, kjøre og grafikk man ikke trenger spille lenge for å se at er bra), men mangler store, gjennomtenkte, episke, spill. Jeg tror japanerne (som jeg LETT vurderer som de med mest peil på spill) ser dette. Og derfor gjør faktisk boksen det ganske dårlig der.

For all del: Sikkert mange som elsker Xbox som har maaaassse peil óg. Men som oftest ikke på tvspill :)

Lenke til kommentar

Wow, UleDule. Det der grenser nesten til en slags konsollrasisme. Fordommene kom tett og utilslørt, ihvertfall.

Og, hvordan definerer du en som har "mest peil" på spill? Hvis japanerne har LETT mest peil på spill i verden (man kan kanskje kalle dem en slags herrerase innen spill?), betyr det da at xtreme volleyball er noe av det beste man kan spille?

Endret av arnegn
Lenke til kommentar

ja da er det nok jeg som er litt tett som ikke ser morroa med date simulator train simulator derby simulator .....

Seriøst så liker jeg veldig mange japanske spill og utviklere som konami, capcom, sega, nintendo, square/enix, og tildels namco er alle i verdensklasse. Men det er også blizzard, bioware, westwood, bungie, rockstar, id, valve ...

Det er like mange veteraner blant pc spillere som det er blant de som primært spiller på konsoll. Men en ekte gamer spiller på mange plattformer.

Det er ikke noe i veien for å lage god gameplay med høy oppløsning! Bare så det er sagt. De som mener at det ikke finnes gamplay i xbox360 spill er helt på viddene. Jeg gjetter at de som mener dette ikke har så altfor mange timer med konsollen.

Jeg har ikke spilt Zelda TP ennå, men jeg er bombesikker på at det er et kongespill (eller prinsesse spill ...). Hadde det ikke vært kult å få det i 720p med høykvalitets teksturer, med tale istedenfor tekst og skikkelig orkester istedenfor midi? Du kunne også interaktert med et økt antall fiender/venner på skjermen samtidig og økt den kunstige inteligensen. Selv om akkurat kunstig inteligens ikke virker som om det er prioritert i de fleste spill.

Det er ikke bare i piksler at kraftigere hardware kommer tilsyne.

Lenke til kommentar

Blir nesten som å sammenligne en tegnefilm mot en vanlig film dette her. Xbox og PS har en tendens til å gå for den realistiske grafikken, og klarer dette selvsagt mye bedre enn Nintendo.

Men Nintendo har mer en tendens til å gå for en mer tegnefilm-aktig type grafikk, i likhet med f.eks World of Warcraft. Dette vil ikke si at denne grafikken er dårligere, bare annerledes.

Man kan ikke si at en vanlig film er bedre enn en tegnefilm, de er bare to forskjellige typer grafiske uttrykk. Selv er jeg veldig glad i fargerike tegneserier/spill. Som f.eks Simpsons. Noen som hadde giddet å se den med ekte skuespillere, eller med Final Fantasy type animasjons-grafikk? Nei, for det hadde blitt noe helt annet.

Men ja, som tilnærmet objektiv målestokk, er antall polygoner og sånt beste måten å "måle" på, men blir uansett ganske feil. Det går på smak og behag, noe det ikke er noen regler for...

Lenke til kommentar
Wow, UleDule. Det der grenser nesten til en slags konsollrasisme. Fordommene kom tett og utilslørt, ihvertfall.

Jeg drar langtifra alle under en kam. Men jeg må nok innrømme at størsteparten av argumentene for xboxen i dag går som dette:

Han burde prøve Marble Blast Ultra  Bedre grafikk på det spillet, enn på hvilket som helst GameCube-spill.
.

Grunnen til at dette emnet i det heletatt eksisterer, har med at en diskusjon utelukkende om GRAFIKK ble startet opp av xboxfanatiker.

Litt fordomsfull kanskje. Men rasisme har med rasetro å gjøre, og om ting folk ikke kan gjøre noe med. Det er xboxfansen som provoserer med disse ensidige argumentene. Dessuten kan alle med liten kunnskap lese seg opp igjen. Så det var nok litt drøyt å komme med den påstanden der syntes jeg.

Og, hvordan definerer du en som har "mest peil" på spill?

La meg si det sånn: Ettersom japanerne har holdt på lengst og spill selger mer i japan enn noe annet land (inkludert USA) syntes jeg dette burde holde som argument. Men i tillegg vil jeg gjerne nevne at det ikke er noe GALT med bra grafikk, som det ble nevnt tidligere. Nei, så langt ifra. Men JEG ser på det så n00bish å basere 80% av argumentene sine på grafikken.

Det nest-mest solgte spillet i verden er Tetris. Hvor sentralt er grafikk der? Mange av de aller beste spilla i verden har suganes grafikk, og var ikke veldig bra for sin tid heller - visuelt. Spill handler ikke om grafikk! Spesielt ikke i dag som det bare er en liten sideting. De fleste spilla i dag består på det grafiske uansett. De som tror grafikk er alt, ser jeg på som uvitne ja. Og dersom Xboxen har noen fler og mer allsidige argumenter, vil jeg råde alle til å bruke også dem.

En som har peil på spill, ser helheten, og argumenterer for dén.

Hvis japanerne har LETT mest peil på spill i verden (man kan kanskje kalle dem en slags herrerase innen spill?), betyr det da at xtreme volleyball er noe av det beste man kan spille?

Den skjønte jeg ikke. Forklar.

Uansett skal jeg innrømme det var litt overdrevent å si japanerne LETT hadde mest peil på spill, men mest spillengasjert vil jeg nok si de er.

Endret av UleDule
Lenke til kommentar

Denne tråden er faktisk ikke til å kjenne igjen en gang utifra topic nå :) 2-3 sider off topic. Skjerpings folkens, vi har diskutert dette uttalige mange ganger før her.

OT: Jeg synes SFA er et veldig bra spill, det leverte meget bra på GC, jeg har selv runnet spillet og er meget fornøyd med det. Rare laget mange bra spill på nintendo.

Når det gjelder om å slå xbox 360 sin grafikk så tror jeg man må se litt sånn rundt på det.

Lenke til kommentar

Skal man måle grafikk etter antall pixler per bilder og polygoner på modellene, når ikke Wii eller GC opp, men jeg mener at i dag er det feil å måle bra grafikk i hvor mange dipedutter den klarer å presse inn i 1 bilde. Jeg har f.eks had flere "OMFGWOW*SIKLE*" opplevelser grafisk sett i Zelda: TP enn jeg hadde i Oblivion til PC, og jeg kjørte det på nær fult t.o.m.

I dag synes jeg det er litt barnslig å sette seg ned å si "min konsoll har bedre grafikk en din konsoll" for det er som å si "min pappa kan banke din pappa nårtid som helst". Enkelte spill ser nydelig ut, men suger jetmotor når det kommer til gameplayet, noen har begge deler mens andre har en liten lett miksture av elementene i en skala som varierer mellom spillene.

Hva som er grafisk fint i dag synes jeg får være opp til en vær. Det blir jo som å se på et malt bilde. Noen ser skjønnheten i det til tross for den abstrakte teknikken, andre ser bare sammensmeltete farger uten mål og mening. Jeg for min del synes GoW modellene ser ut som barbidukker, life in plastick man, med overdimensjonerte armourer, men det er min mening (er den løkka til meg?), mens jeg synes Zelda: TP modellene er nydelige. Men det er min mening.

Når det kommer til hva denne diskusjonen har rent ut i, må jeg si at grafikken på GC er vel teknisk sett dårligere enn X360. Men det forhindrer ikke GC å lage nydelige spill, grafisk sett. Men å sette det tekniske til X360 opp mot GC er som å sette en invalid dverg i ringen mot Tyson.

Lenke til kommentar
Han burde prøve Marble Blast Ultra ;) Bedre grafikk på det spillet, enn på hvilket som helst GameCube-spill. Jeg mener ikke at GameCube er dårlig, for jeg elsker den konsollen :)

7585046[/snapback]

Marble Blast Ultra var årets spill 2005. :w00t:

7590304[/snapback]

MBU kom da i 2006?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...