Gå til innhold

Bilder av "dårlig grafikk" spill til Xbox 360.

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var en del. Burnout var iallefall en av dem.

Og hva mener du med det, Tøffli?

Star Fox Adventures er da sluppet ut? Det var faktisk et GC-launchspill.

7165043[/snapback]

Ja, det er akkurat dette jeg stusser på, da Star Fox Adventures ikke kan måle seg med noen 360 spill hittil. Er mulig det er et 360 spill ute som er totalt mislykket grafikkmessig, men etter det jeg har sett er det ikke noen spill som ser seg slått av noe GC spill

Edit: leif

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar

Grafikk handler om teksturer og oppløsning (og ganske enkelt bit-antall). Men det handler også om hvor flytende det foregår selv med mange elementer på skjermen. For min del handler det også om variasjon og design.

Poenget er jo at det handler om å bruke de pikslene man har til råde på best mulig måte, right?

Ike Badibade karet til pele!

Lenke til kommentar

Hmmm.... Grafikk er jo som du sier oppløsning, teksturer, og om hvor godt spillet "flyter".

Men hvilke spill er det egentlig du har sett på 360, som du så tydeligvis syntes var dårligere grafisk enn dette Star Fox spillet?

Hvis noen av de spillene var; Oblivion, GRAW, PGR3 eller Dead Rising. Så anbefaler jeg en tur innom denne siden: løsning på hvorfor de sju spillene over har dårligere grafikk en Star Fox.. :)

MVH

Martin

Lenke til kommentar
Hmmm.... Grafikk er jo som du sier oppløsning, teksturer, og om hvor godt spillet "flyter".

Men hvilke spill er det egentlig du har sett på 360, som du så tydeligvis syntes var dårligere grafisk enn dette Star Fox spillet?

Hvis noen av de spillene var; Oblivion, GRAW, PGR3 eller Dead Rising. Så anbefaler jeg en tur innom denne siden: løsning på hvorfor de sju spillene over har dårligere grafikk en Star Fox.. :)

MVH

Martin

7215266[/snapback]

HAHA :p, touche!

Lenke til kommentar

MVH

Martin

7215266[/snapback]

Grafikk er ikke bare oppløsning, teksturer, og så videre.

Grafikk er HVA man SER på skjermen, ikke hvordan det ble generert. Det er nemlig teknikk, ikke grafikk.

Ergo går det fint ann å si hva man vil om grafikk hvis man først vil være subjektiv om det.

MEN.... det man snakker om her er vel en blanding av grafikk og teknikk.

Og selvom en 360 knuser en GC på teknikk, så må man være ganske blind for ikke å se at de beste GCspillene, på tross av sin "primitive teknikk", ligger godt foran en del av de dårligere Xbox360 spillene, også teknisk. Ja, 360 har større teksturer og fler polygoner nesten uansett, men hvis ikke utviklerne utnytter hardwaret så spiller det liten rolle. Spill som StarFox Adventures, Rebel Strike, og Resident Evil 4 hadde alle et utall med forskjellige tekniske effekter som lå godt foran horden av dårlige spill, og enda ligger litt foran. Starfox hadde selvskyggelegging, bump-mapping, 3D-gress shadere, flotte vanneffekter, ekstremt mye og pene partikkeleffekter, og så videre. Dette er noe som en god del 360 spill ennå ikke har, og som gjør at selvom SF:A har dårligere oppløsning, teksturer, og færre polygoner, så blir helhetsinntrykket av SF:A bedre enn en del 360 spill(Det samme gjelder også noen av de peneste Ps2 og Xbox1 spillene).

MEN.... Hvis man derimot sammenligner de dårligste GCspillene med de dårligste 360spillene, eller de beste GCspillene med de beste 360spillene, så ser man forskjellen mye bedre.

Uansett.... Det som best eksemplifiserer Wii sin grafikkapasitet, er Zelda: Twilight Princess. I preview etter preview, særlig blandt "ikke-hardcore"-pressen, leser man at TP ser bra ut, men ikke SÅ mye bedre ut enn et GCspill. Dette på tross av at det er en helt direkte GCport, og ikke har noen grafiske forbedringer. Så hvis et GCspill kan se "Ikke så mye bedre ut enn et GCspill", så sier det seg selv at Wiispill kan absolutt se SÅ mye bedre ut enn GCspill.

Og hvis man sjekker ut de nye filmene av f.eks Dragon Quest spillet, så kan man se masse fancy ting der. Figurene ser ut til å ha helt supre shadere og selvskyggelegging og masse annet teknisk dilldall, i langt bedre kvalitet enn det man hadde på GC? Like bra som 360? Nei, på ingen måte. Men grafikken kommer absolutt til å være kompetitiv, særlig på høybudsjettstittelene.

Lenke til kommentar

Er enig Niskivara. Grafikk er mer enn bare teksturer osv...

Men denne diskusjonen her kommer vel ingen vei nå... ser man det på måten Niskivara beskriver her, vil Starfox kunne si seg overlegen enn de dårligste 360 spillene. Det samme vil vel også RE4 kunne til en viss grad. Men setter man disse opp mot Kameo, med sine sykt detaljerte og store områder, vil disse spillene blekne.

Og det samme vil man hvis man ser på GRAW, GoW, R6: Vegas og CoD3 blant annet. Her er det bare ikke noen sammenligning lenger. Så det spørs egentlig hvordan man ser på det.

Lenke til kommentar

Jeg er enig at lauch spillene til X360 ikke så kjempe bra ut grafisk. Og det var ikke verst grafikken på SF, men hvis du ser på spill som: GRAW, NFS:Carbon, Oblivion, SC:DA,R6:Vegas,GoW ig mange flere vil jo se bedre ut. Skal ærlig innrømme at til å være et lauch spill så SF veldig bra ut

Lenke til kommentar
Ja, denne krangelen trenger vel strengt datt ikke bli vist ut på ett offentlig forum? Om det da ikke er en drama/såpe seksjon...

7164905[/snapback]

Hva med å flytte tråden til dårlige vitser? Hihi!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
:ermm:

7164912[/snapback]

Med den kommentaren blir den ihvertfall en hit. :p

Lenke til kommentar

Star Fox Adventures skal ha at det imponerte med grafikken. Hvis jeg ikke har glemt noe nå, så er jeg rimelig sikker på at det er det spillet jeg har spilt på GC som ser absolutt best ut. Imponerende vanneffekter og fargebruk. Men så er ikke akkurat Rare kjent for å slurve heller.

Men X-Box 360 eier nok Gamecube i absolutt ALLE grafikksituasjoner du kan sammenligne maskinene i.

Lenke til kommentar

Rettelse Sky;

Rare var kjent for å ikkje slurve ;)

Det nye Banjo & Kazooie spillet blir vinn eller forsvinn for den gjengen for min del. men i og med at det er den orginale besetningen som gav oss det første spillet,som står bak ser eg lyset i tunellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...