Gå til innhold

Systemkrav for Doom III

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-11-10 14:46, skrev Njaal[NOR]:

Jeg har akkuratt lastet ned DoomIII(Kazaa). Men får ikke kjørt det på XP sier at den har utført en feil....

I tilegg kjører den bare i 640x480 i et lite vindu på skjermen min.

Har er det noen som har noen patcher som fikser problemene mine? Har hørt at det skal ligge noen der ute... :smile:

Ta en titt her: http://doomiii.tv/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

nå stiller jeg sikkert et forferdelig dumt spm..

men hva i pokkers navn får dere til å tro at denne alphaen på noen som helst måte representerer systemkravene, spillet er LANGT fra optimalisert!

hvordan dere kan trekke konklusjoner ut fra en alpha er uforståelig..

men dere får kose dere, ingen av dere har sannsynligvis rett.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-11 11:57, skrev ThomasM:

men hva i pokkers navn får dere til å tro at denne alphaen på noen som helst måte representerer systemkravene, spillet er LANGT fra optimalisert!

Vi tar ikke utgangspunkt i Alphaen, men i uttalelser John Carmack selv har kommet med i forskjellige interjuver. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-09 17:37, skrev evil_snowman:

doom3 alphaen utnytter jo knapt ikke skjermkortet ditt eller noe. fullversjonen vil ha mye bedre grafikk og effekter og være bedre på alle måter men ha mye lavere krav for å kjøres.

Ytelsen vil nok være bedre i den ferdige utgaven, men Doom3 vil uansett være ekstremt krevene. Massiv bruk av bump maps vil spise opp tonnevis med minne og sprenge minnebåndbredden. Masse pixel shader effekter vil heller ikke hjelpe på. Det vil nok ikke være mye bedre grafikk og effekter i den ferdige utgaven siden ytelsen er dårlig nok som det den er.

Kravet vil være GF3, noe mindre enn det må man kutte ned såpass på grafikken at Doom3 mister en god del av glansen (Noe ID Software selv har sagt).

128MB videominne blir et "krav" eller i beste fall en sterk anbefaling for maks detaljer.

[ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-11-11 20:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-11 11:57, skrev ThomasM:

Vel, det er jo mulig å tenke seg at noen er relativt fornøyde med hvordan pre-alfaen fra e3 kjører på deres maskin, og da vet de iallefall at det ferdige spillet vil kjøre svært tilfredsstillende på deres systemer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-11 21:51, skrev Gakks:

Har kanskje en viss relevans å sammenligne med RTCW, kjører du RTCW bra kan du anta at du har maskin til å oppnå/gå litt over anbefalt krav. Men det er en ren antagelse.

Det har ikke så mye relevans siden RTCW bygger på den "gamle" Quake3 motoren til ID Software.

Doom3 vil åpenbart bli mye mer krevende.

[ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-11-12 11:26 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...